• alexander2011

syskonförsök-tog för givet att det skulle gå snabbt o bli gravid igen :( Här kan vi stötta varanda

Sitter här nu. mensen är sen IGEN..känns som att den är på g igen. har typiska pms besvär som även är samma för att även kunna vara gravid o detta gör mig tokig.

*ökade flytningar
    *kissar oftare
    *värk i magen o ljumskar
    *trött
    *svullen mage      

Grabben är född i Aug-11 och sen han var drygt 6 veckor gammal så har vi försökt med ett syskon. har velat alltid ha två tätt och eftersom han kom till på 3: försöket så trodde en givetvis att- ja men denna gången kommer vi snabb lyckas att bli gravida inom minst 6 mån.

jag har andvänt äl tester varje månad o haft sex under de fertila dagarna, provat bidrottninggele men änn har vi inte lyckats :(

Fler som har kämpat länge? här kan vi stötta varandra o följa varandra genom varandras resor.

• Svar på tråden syskonförsök-tog för givet att det skulle gå snabbt o bli gravid igen :( Här kan vi stötta varanda
  • alexander2011

snälla ni jag kan väl knappast vara den ända?

• LCG

Har en dotter född i maj 2000. Har försökt få syskon till henne sen januari 2001. Inget syskon hittills. Så nog har vi försökt länge. 

• alexander2011
    LCG skrev 2012-06-09 00:03:09 följande:
    Har en dotter född i maj 2000. Har försökt få syskon till henne sen januari 2001. Inget syskon hittills. Så nog har vi försökt länge. 
    har ni inte försökt o få nån hjälp? nästan så man skäms utav att sj "bara försökt" i 8 mån :( kan inte fårstå vad ni går igenom. måste vara riktigt tufft. hur klarar man sig igenom det?
  • LCG

Jo, vi har gått igenom en utredning båda två. Jag fick diagnosen pcos och har fått äta enkel, dubbel och trippel dos flera gånger utan att något hänt. 

• Torparen10

Hej Alexander2011! Här är en till Jätte trött på att försöka nu. Vår dotter föddes i jul-11 och vi har också försökt hela tiden. Hon blev till direkt så nu undrar vi ju förstås vad som händer (eller inte händer)... Jag är 37 år så det känns inte kul alls.
    Vi bokade tid med en gyn-läkare och var där förra veckan, de tog blodprover på mig. Ska dit igen på torsdag då han ska göra ett VUL och se att allt kring äggstockarna ser bra ut. Vi får se...har man lågt progesteron så blir det väl hormontabletter, pergotime eller nåt. Har ni funderat på utredning?

Kram jag vet hur det känns!! 

• alexander2011
    Torparen10 skrev 2012-06-09 19:23:49 följande:
    Hej Alexander2011! Här är en till Jätte trött på att försöka nu. Vår dotter föddes i jul-11 och vi har också försökt hela tiden. Hon blev till direkt så nu undrar vi ju förstås vad som händer (eller inte händer)... Jag är 37 år så det känns inte kul alls.
    Vi bokade tid med en gyn-läkare och var där förra veckan, de tog blodprover på mig. Ska dit igen på torsdag då han ska göra ett VUL och se att allt kring äggstockarna ser bra ut. Vi får se...har man lågt progesteron så blir det väl hormontabletter, pergotime eller nåt. Har ni funderat på utredning?

Kram jag vet hur det känns!! 

Ja vi har funderat påd et men jag vet inte när jag ska kotakta gyn. när det har gått ett år? skulle oxå vilja kolla så allt är bra med livmodern,äggstockarna/ledarna osv bara för att släppa tanken på att nått kan vara fel.
    när jag blev gravid första gången (abort) så blev jag gravid 1:a månaden vi hade sex. sen nu när alex blev till så blev jag gravid på 3:e försöket. varför ska det ta sån tid? har nått gått snett.
    ja du vet säkert tankegångarna. skönt att höra att det är fler i samma sits.
    jag tror jag bli knäpp på alla tester snart o att hoppas hela tiden. tycker mig se sträck överallt.   
  • Lilja12

Hej här är en till med förhoppningar om syskon som inte går enligt planerna. Vi har en son född januari-11 och så fort mensen kom tillbaka så började vi baka syskon. Nu 13 månader senare så har vi forfarande inte blivit gravid en enda gång. Jag har smått tappat hoppet. Vi har besökt en fertilitetsläkare för 2-3 månader sen som tyvärr inte kunde hjälpa oss då vi har 1 barn och jag bara är 22 år. När vi försökt 2 år skulle vi få återkomma.

Vi vill ha MÅNGA barn och tätt så detta är ett stort nederlag för oss och tusentals tårar har runnit.

• Pillan2012

Hejsan!

Här kommer jag med! Har 2 döttrar födda maj 2007 och aug 2009 och nu har vi försökt sedan dec 2011 utan resultat. Går privat och har fårr progesteron i 3 månader men inget har hänt ändå. Har en alldles för tidig äl (dag 11 typ) och kort cykel så efter sommaren väntar remiss för utredning. Igår kom mensen igen och det är Tungt och Trist!

Svar på tråden syskonförsök-tog för givet att det skulle gå snabbt o bli gravid igen :( Här kan vi stötta varanda