• Anonym (när?)

Hur lång tid med dåligt sexliv bör man "stå ut" med?

Hur länge bör man "stå ut" innan det enligt dig är okej att bryta upp ett långvarigt förhållande med barn och allt pga att man är missnöjd med sexlivet?

Såklart under förutsättning att man pratat om problemet och det inte finns något intresse från partnern i dagsläget om att göra något åt sexlivet (eller att man får "det blir nog bättre sen" eller liknande, men att det i praktiken inte verkar så troligt att något kommer förändras) och alternativet som kvarstår då är att "acceptera" det och vänta in en eventuell förändring i framtiden eller bryta upp..

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid med dåligt sexliv bör man "stå ut" med?
  • Anonym (när?)
    FruOlsson1 skrev 2012-06-05 23:31:31 följande:
    Hur länge man pallar stå ut med skitet. Det är väl individuellt. Eller?
    Jo, det är därför det är en omröstning! ;)
  • Anonym (aldrig)

Jag tycker aldrig att det är ok att bryta upp för att man inte får sex. Man kan ha sex med sig själv.

• Anonym (huvva)
    Anonym (aldrig) skrev 2012-06-06 00:16:48 följande:
    Jag tycker aldrig att det är ok att bryta upp för att man inte får sex. Man kan ha sex med sig själv.
    Tja, man kan äta bara apelsiner hela resten av livet också men det blir jävligt trist...

Jag hade inte pallat med om min man inte hade någon sexdrift på ett år och i det läget inte ville göra något för att få den tillbaka, då hade jag nog gett upp.
  • Cornellia

Sålänge det är värt det?
    Jag skulle kunna stå ut i 50-100 år om det behövdes, min familj är helt klart värd det.

• Anonym (trött)

Mår jag bra och känner att allt annat är toppen på övriga plan så klarar jag mig utmärkt utan sex.
    Jag tror det är värre och tittas lättare åt andra håll om något annat i förhållandet är osäkert, om man inte lägger en oerhörd vikt vid just sexet. 

• Tom Araya

Jag kan ha allt i ett förhållande på egen hand utom tvåsamhet. När tvåsamheten är slut är förhållandet det.

• Jungman Jansson
    Tom Araya skrev 2012-06-06 04:38:04 följande:
    Jag kan ha allt i ett förhållande på egen hand utom tvåsamhet. När tvåsamheten är slut är förhållandet det.
    Very true.
Svar på tråden Hur lång tid med dåligt sexliv bör man "stå ut" med?