Inlägg från: mimosi10 |Visa alla inlägg
  • mimosi10

föräldralediga mammor i söderort?

Hej! Hakar gärna på här.. Har en son på 4 mån och en dotter som är född i mars 2010. Vi bor i Skogås.

Intressant diskussion, förskola kontra dagmamma.. Jag är också förskollärare och arbetar med små barn. Håller med om att maten är otroligt viktig. Nästan alla barn som börjar förskolan tycker det är kul och vänjer sig fort vid miljön. Men jag tror att barn behöver några veckor på sig att bli riktigt inskolade, det tar tid att först separera och sedan anknyta till ny person. Dagens tredagarsinskolningar är jag skeptisk till...

Det finns många bra förskolor som kan ta hand om alla sorters barn!    

• mimosi10

Jag jobbar på ett föräldrakooperativ utan speciell inriktning, men vi är ute mycket året runt. Vi har 32 barn på förskolan och jag jobbar mest med de yngsta. Vi har egen kock som lagar all mat från grunden och bakar allt bröd, vilket jag tycker är bra. 
    Rebecca 215: jag förstår att det var mycket jobb att skola in 12 barn samtidigt! Vad jobbar du på för förskola? 

• mimosi10

Rebecca 215: Det är en mycket bra förskola som har funnits i över 20 år. Det finns tydliga regler för vem som har ansvar för vad och föräldragruppen är underbar. Jag trivs jättebra! Vi håller på väldigt lite med datorer, men jag vet att chefen var på info ang ipads och blev väldigt intresserad. Så vi får se vad som händer. Just nu har vi endast en dator på hela förskolan och det är personalens.
    Min dotter går också på ett föräldrakooperativ som verkar fungera bra (hon har inte gått så länge än). Det är en "i ur och skur" förskola, men på en lagom nivå. Barnen får styra antalet utedagar och i vintras var de inte ute några heldagar med de yngsta. Jag gillar inte allt dom gör, men dottern trivs jättebra och det är ju huvudsaken. 

Svar på tråden föräldralediga mammor i söderort?