• pmb

föräldralediga mammor i söderort?

Hej. Jag har en son på 2 månader, första barnet. Bor i skarpnäck nu men flyttar till älvsjö 1 september. Hakar på här

• pmb

Jag har klurat en del på det. Sonen är född 16 maj o tanken är att han ska börja 1 jan 2014. Har satt honom i kö till två olika privata förskolor (varav en är ur&skur), men har funderat på dagmamma också. Kanske får ringa runt o kolla om man kan få komma på besök o se vad som känns bäst...nån här som har, eller känner nån som har, erfarenhet av dagmamma? Nån sa till mig att trivs man inte med en personal på förskola kan man ju alltid välja att kommunicera med nån annan där, men det går ju inte hos dagmamma. Så är kanske viktigare att man väljer en dagmamma man verkligen gillar.

• pmb

Bra inlägg Rebecca Jag håller med om maten! Jobbar du på en småbarnsavdelning? Hur brukar dom små reagera på att börja förskola? Nu efter all debatt kring att barnen bör vara 3-4 år innan förskolestart har jag börjat fundera mer på allt sånt, man vill ju inte påverka sitt barn negativt...så pga det funderar jag lite på dagmamma. Mycket att tänka på o oroa sig för när man har barn :-P

• pmb

Finns det nåt barnvänligt fik i farsta, eller kanske nåt område där man kan sitta ute och fika som är lugnt? Tänkte om vi skulle dra ihop nåt nån dag, för dom som inte är bort på semester :)

• pmb

Här i Skarpnäck finns en trevlig lekplats/park om man har lite äldre barn med sig, dels finns det en pool (som är grund) och så finns det rutchkana och sånt, plus vissa dagar kaninen och getter och typ trampbilar att låna. Brukar vara gott om familjer med lekande barn.

Ja, finns det gott om plats på caféet så funkar det ju om ett kommer ett par stycken med barnvagn :) 

• pmb

nattizz och Jessica08, ni bor i Tyresö? Jag har bil så jag kan komma dit om ni vill. Finns det nåt bra fik eller så?

• pmb

Låter bra. Jag har gps så borde inte åka vilse ;) Vad tror vi om tid då? Jag och sonen är ibland lite sega på morgonen, så lunch eller senare funkar nog bäst för oss.

• pmb

Runt 12 låter bra :) Finns det nåt bra ställe att mötas på för mig som inte hittar? Eller kanske bara finns en "centrumbyggnad" där fiket ligger?

• pmb

Låter bra. Jag vet att det är lite klurigt att alltid vara i tid, men vi kan väl säga en ca-tid, så kan vi byta nummer så kan man höra av sig om man blir sen.

• pmb

Ska vi försöka ta det på fredag istället? Eller känner du för att ses ändå, nattizz?

• pmb

Fint, för imorgon ska jag in till min mäklare och skriva på papper, så då kan jag ta det mitt på dagen och undvika rusning. Men då tar vi en fika på fredag? Då har jag inga planer. Jag skickar ett meddelande med mitt nummer till dig nattizz, så kan vi säga samma tid samma plats?

• pmb

Åh, vad tråkigt med inbrott! Jävla folk att göra sånt =/
    Kanske vi kan fika i farsta nästa vecka nån dag? Jag kan alla utom måndagen. Tror jag :) 

• pmb

Hallå alla. Vad sägs om en fika nån dag? I farsta kanske?

• pmb

Jag kan iaf alla dagar utom fredag. Egentligen var det dags för 3månadersvaccinationen imorgon, men det blev flyttat till nästa vecka :)

• pmb

Jag drar till med nåt så får jag se om nån vill med ;)
    Onsdag runt 12 i farsta?  

Svar på tråden föräldralediga mammor i söderort?