• Anonym (kollegan...?)

Kollegorna träffas för att äta och ha trevligt men du blir inte tillfrågad....

Hur hade du reagerat om du var ute med din hund och plötsligt ser dina arbetskamrater  ( 8 st) stå och ringa på hos en 9:e kollega med vinflaskor och blommor...? Du har inte hört ett ord om att de ska träffas privat på arbetet, du vet inget utan det är ren slump att du tar den rundan med hunden just då...?

Ingen av dem ser dig, hur hade du agerat...? Gjort dig sedd och frågat vad som händer eller gått iväg? Hur hade du i så fall agerat på jobbet dagen efter...?

• Svar på tråden Kollegorna träffas för att äta och ha trevligt men du blir inte tillfrågad....
  • Anonym (nytt)

Det beror på hur stor arbetsplatsen är... är vi 10 pers hade jag sett mig om efter ett nytt jobb... är det en stor arbetsplats hade jag kanske tyckt det varit tråkigt att inte bli bjuden men hadei övrigt inte brytt mig så mycket,

• Lena

Vi är 30st. Jag hade hälsat och tyckt det var trist jag inte blev bjuden.

• Twiist3d

Jag hade inte brytt mig.

If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • Anonym

Hade nog blivit ledsen eftersom jag är en sådan som vill festa och ha kul. Om de visste att jag tycker om att parta och inte bjuder med mig skulle jag bli sårad.

• jodå

Om kollega nr 9 var någon jag inte kände hade jag inte brytt mig eftersom de uppenbarligen är där för att fira denne. Om jag däremot ansåg mig vara vän med alla på firandent hade jag såklart blivit väldigt ledsen!...likandant om vi bara var ett 10-/15-tal totalt på arbetsplatsen.

• jodå
    jodå skrev 2012-06-06 22:58:43 följande:
    Om kollega nr 9 var någon jag inte kände hade jag inte brytt mig eftersom de uppenbarligen är där för att fira denne. Om jag däremot ansåg mig vara vän med alla på firandent hade jag såklart blivit väldigt ledsen!...likandant om vi bara var ett 10-/15-tal totalt på arbetsplatsen.
    Om det var något av de sista alternativen så hade jag också tagit upp det på jobbet senare!
  • markbon

Vi är ca 100 st på mitt arbete, de flesta har små pack av gäng som träffas lite då och då. Men ser jag mina arbetskollegor som jag brukar träffas så skulle jag mest prata med den som jag känner bäst och fråga varför inte jag fick följa med. Avensjuka, nej, men mobbning!

• iaseia

Beror nog lite på som ovan säger.
    Är man ganska få på företag och man brukar hänga med just dessa personer så hade jag nog pinnat iväg och sen frågat lite diskret nästa arbetsdag, vad gjorde ni i helgen då eller liknande. Då kanske de kommer en förklaring till varför jag inte var tillfrågad, eller så frågar man varför.

• Anonym (kollegan...?)

Min vännina  ut för detta och känner sig helt förvirrad... De är tydligen 13 st i den arbetsgruppen och 3 av dem arbetade och kunde givetvis inte närvara. Min vän var den enda av de som var fria som inte blev tillfrågad att hänga med. Hon har en bra kontakt med de flesta och är på inget sätt mobbad eller ogillad utifrån vad hon själv upplever, tvärtom! Hon och kollegan de träffades hos brukar ta en fika ibland på fritiden och ja, hon trivs med sina kollegor och gruppen funkar bra...

Nu börjar hon undra om hon "missat" något, jag råder henne att ta upp det nästa vecka när hon är tillbaka eftersom hon har semester några dagar nu. Tycker absolut det är värt att redas upp! Kanske ett missförstånd?? Oavsett mår hon ju inget bra av att gå och fundera
    Har de inget "bra svar" tycker jag det är jävligt illa!

• Amy27

Men kan det vara så att de tror att hon är iväg nånstans eftersom hon har semester?
    Att det är drf hon inte blivit bjuden?

• jodå

Har säkert blivit en miss i planeringen! Alla tror att någon annan har... o.s.v.
    Självklart måste hon ta upp det, annars kommer hon nog aldrig kunna släppa det. Uppdatera gärna när du vet hur det har gått.
    Hälsa din vän lycka till!

Svar på tråden Kollegorna träffas för att äta och ha trevligt men du blir inte tillfrågad....