• Mara

När slutade ditt barn använda tripp trapp-stol?

Snart 7-åringen hade en kompis hemma häromdagen som undrade varför vi har bebisstol. Han menade då tripp trapp-stolen. Kanske är det dags att byta ut den mot en vanlig stol? När ungefär slutade era barn använda tripp trapp? Och var det på barnets intiativ?

• Svar på tråden När slutade ditt barn använda tripp trapp-stol?
  • silavs

Min dotter är 4 och vill inte längre sitta i den,bara vanlig stol,men den får stå kvar iallafall.
    Om sju åringen inte vill sitta i den längre då bör ni absolut ta bort den, men lätt att bli hemmablind;)

• Mimmi77

Min 2 åring sitter på vanlig stol. Hon har en trip trap men vägrar oftast att sitta på den.

• La Lola

Tror att Alma var 5 eller nåt....
    Hedda är 3 och kommer inte sluta än på flera år.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Minttu

Vår dotter är 6.5 och har fortfarande sin. Hon får ha kvar den så länge hon tycker den är bekvämare än de vanliga.

• Yinsan

Vår son är 7 och sitter på sin fortfarande, mycket bättre till vårt bord då det är väldigt högt i förhållande till stolarna. Ibland när det är kompisar hemma som det då inte finns en tripp trapp till vill sonen också sitta på en vanlig men till vardags så sitter han gärna på sin Tripp trapp.

• Fröken85

Min tös är 4, men liten, och hon har kvar sin. Hon får ha den så länge hon vill. Vi har ställt undan vanliga köksstolen och får väl leta fram fen när hon säger till och vill sitta på vanlig stol, hon vägrar det nu iaf. Blir det snart eller om 5 år bryr jag mig faktiskt inte om...

Svar på tråden När slutade ditt barn använda tripp trapp-stol?