varför går jag inte ner i vikt??? hjälp mig!!
Jag har alltid haft svårt att gå ner i vikt. Inga problem att gå upp men svårt att gå ner. Jag har aldrig vägt 12 kilo för mycket men 8-9 kilo för mycket som krypit sig på. Jag är ingen små ätare, tycker inte ens om socker i den formen utan äter frukt i sånna fall.
Förra året gick jag plötsligt ner 8 kilo. Det var andra gången i mitt liv som jag tappat så mycket vikt. Det gick över cirka 4 månader och jag mådde super bra. Det var i samband med att jag fick ett nytt jobb där vi stod hela dagarna. Jag var väldigt nervös över jobbet då jag har ADHD och det ställer till det för mig, jag ville verkligen göra bra ifrån mig så jag började dricka RedBull. Drack en redbull innan jag började och en redbull vid rasten. Koffeinet gjorde mig rätt skakis och gjorde så att jag knappt åt någon mat för jag var så skakis och mådde lite halvkonstigt. Men ändå mådde jag bra om det går att förstå det. Jag var pigg och frisk. När jag kom hem och skulle äta middag så åt jag kanske 5-6 tuggor sen var jag mätt.
Jag som innan levt lite halvsvällt på grund av min diagnos (det är svårt att komma igång och äta t om när man har ADHD) har bara gått upp på det innan. Jag förstod inte alls varför min hysteriskt osunda livsstil var det ÄNDA som bet på min kropp. Det absolut ända som fick mig att tappa vikt! Då hade jag ändå provat allt det där fina med att äta mindre och träna på gym då händer inget t ex.
Så jag tror att för vissa av oss så krävs det mer extrema åtgärder. I mitt fall en drastisk nedskärning av vad jag äter tillsammans med att jag rör mig 8 timmar i sträck. Det är det som fungerar.
Så fort jag kom ur det där, blev bekväm på jobbet och slutade med redbullen så var mina kilon tillbaka igen inom två månader.. vissa kroppar är bara så.. jag är oerhört ledsen för det, speciellt när jag kämpar så hårt med att äta på jämna tider.
Mina kroppsliga värden tog aldrig någon skada under den där perioden, det testades, tack vare att jag alltid äter så sunt och hälsosamt.. så det är helt sjukt att min normala livsstil inte får mig att tappa vikt.