• YummyMami

Om jag skrev en lapp..

Jag kan tala men jag tänker inte tala något mer pga smärta i halsen.

Vad skulle ni tänka då?

Det de flesta tänker men ingen vågar säga www.nattstad.se/Älskade_Mamma
  • Svar på tråden Om jag skrev en lapp..
  • katalysator

Om någon jag inte känner skrev en lapp till mig så skulle jag nog spontant tänka att personen inte kan tala alls. Det skulle inte kännas särskilt konstigt, bara att acceptera. Däremot tycker jag att det är lite svårt och bökigt att "blanda" kommunikationsformer, så till en början skulle jag nog känna mig väldigt förvirrad kring om jag själv förväntades tala med personen eller om jag också ska skriva lappar Solig 

• YummyMami
    katalysator skrev 2012-06-07 12:05:56 följande:
    Om någon jag inte känner skrev en lapp till mig så skulle jag nog spontant tänka att personen inte kan tala alls. Det skulle inte kännas särskilt konstigt, bara att acceptera. Däremot tycker jag att det är lite svårt och bökigt att "blanda" kommunikationsformer, så till en början skulle jag nog känna mig väldigt förvirrad kring om jag själv förväntades tala med personen eller om jag också ska skriva lappar  

Haha! underbart med det där att du skulle förvirra till de o svara med lappar! Ja de som inte känner mig skulle ta det naturligt. Men om en bekant skulle plötsligt göra så. Hur många lösa skruvar skulle man anta att denne hade då?
  • katalysator
    YummyMami skrev 2012-06-07 12:13:15 följande:
    Haha! underbart med det där att du skulle förvirra till de o svara med lappar! Ja de som inte känner mig skulle ta det naturligt. Men om en bekant skulle plötsligt göra så. Hur många lösa skruvar skulle man anta att denne hade då?
    Ja, om det var en bekant så skulle jag tycka att det var lite märkligt först, men det löser man ju med frågan "Varför skriver du lappar?" och får jag då det skrivna svaret "För att jag har så fruktansvärt ont i halsen!" så är det ju inget mer med det Skrattande
  • YummyMami
    katalysator skrev 2012-06-07 12:15:52 följande:
    Ja, om det var en bekant så skulle jag tycka att det var lite märkligt först, men det löser man ju med frågan "Varför skriver du lappar?" och får jag då det skrivna svaret "För att jag har så fruktansvärt ont i halsen!" så är det ju inget mer med det 

Men om det pågick i månader?
Svar på tråden Om jag skrev en lapp..