• Anonym (Paranoid?)

Spionprogram i telefonen?

Jag undrar om det är någon som vet hur man upptäcker spionprogram i telefonen (iPhone).
    Idag gick jag ut från kontoret för ett möte, och i samband med det ringde jag en manlig "vän". Vi är mer än vänner, men inte ihop.
    Då började han ifrågasätta varför jag inte var på kontoret. När jag sen tog upp mobilen efter mötet kom en bild upp snabbt och försvann, som om kameran var på...
    Någon som vet hur jag tar reda på hur det är? Jag hoppas att jag inbillar mig!!!

• Svar på tråden Spionprogram i telefonen?
  • Anonym (Paranoid?)
    She is Me skrev 2012-06-07 18:53:08 följande:
    Han kanske hörde att du var utomhus ;)

Mycket möjligt! Det var det första jag tänkte på. Men då borde han genast ha svarat det, när jag frågade hur han kunde veta att jag inte var på kontoret.

Jag har frågat fler gånger, och han vägrar svara. Nu har jag sagt att jag inte ska prata med honom mer tills han berättar hur han kunde veta det.

Men jag vill ändå veta säkert, så jag vill söka igenom telefonen, sen kan jag släppa det.
  • Lbem

Det finns ju spionprogram att installera, men det tar några minuter.
    så har du lämnat din tfn utan uppsikt så han lyckats fixa detta på din tele??

Isåfall skickas även sms (har jag för mig, eller iaf får han på nåt sätt meddelande)
    om vilka du smsar, ringer osv.
    Men du vet själv inte om att programmet finns i din tfn!!      

• Anonym (Paranoid?)

Ja, han har haft möjlighet till att vara själv, med telefonen, inte länge, men ändå... Jag har lösenord, men den är enkel och han kan ha sett den...

• Anonym
    Anonym (Paranoid?) skrev 2012-06-07 21:56:30 följande:
    Ja, han har haft möjlighet till att vara själv, med telefonen, inte länge, men ändå... Jag har lösenord, men den är enkel och han kan ha sett den...
    Tror inte att du kan på iPhone som de är mycket säkra.
  • RocketQueen

Men om det är nåt program installerat som du inte vill ha så borde det väl räcka att fabriksåterställa telefonen?

• Baginbox

Finns ju en del appar som låter en hålla reda på var en viss iphone befinner sig, som t ex Glympse. Kolla vilka applikationer som är igång. Enklast är väl att dubbelklicka på hemknappen så kommer det upp en rad i botten på skärmen med aktiva applikationer. Scrolla åt höger och se om någon du inte känner igen är aktiv.

Sen tror jag det finns någon som är mer dold än så men kolla detta först.

• Anonym (Paranoid?)
    MickeN1973 skrev 2012-06-08 02:16:54 följande:
    har du jailbrakat telefonen? 

Vad betyder det?
    Baginbox skrev 2012-06-08 08:26:39 följande:
    Finns ju en del appar som låter en hålla reda på var en viss iphone befinner sig, som t ex Glympse. Kolla vilka applikationer som är igång. Enklast är väl att dubbelklicka på hemknappen så kommer det upp en rad i botten på skärmen med aktiva applikationer. Scrolla åt höger och se om någon du inte känner igen är aktiv.

Sen tror jag det finns någon som är mer dold än så men kolla detta först.

Nu har jag gjort det, och jag kan inte se något.
    RocketQueen skrev 2012-06-08 05:26:13 följande:
    Men om det är nåt program installerat som du inte vill ha så borde det väl räcka att fabriksåterställa telefonen?

Jag vill nog veta först om det stämmer, jag har nu inget att dölja, men har han gjort det vill jag aldrig se människan...

Det är bara en misstanke, men jag vill ha visshet om det stämmer, eller att det inte gör det.
  • Anonym

Min sambo har lagt in en sak på min telefon där han ser vart jag är på en karta och vilken adress..

• Anonym (Paranoid?)

T

Anonym skrev 2012-06-08 09:05:27 följande:
    Min sambo har lagt in en sak på min telefon där han ser vart jag är på en karta och vilken adress..

Tycker du att det är ok? Är det en synlig app? Vet du vad den heter?
  • RocketQueen
    Anonym (Paranoid?) skrev 2012-06-08 09:03:39 följande:
    Vad betyder det?

Nu har jag gjort det, och jag kan inte se något.

Jag vill nog veta först om det stämmer, jag har nu inget att dölja, men har han gjort det vill jag aldrig se människan...
    Det är bara en misstanke, men jag vill ha visshet om det stämmer, eller att det inte gör det.
    Okej, det förstår jag, hoppas att det löser sig för dig! Men kolla upp om den är jailbreakad, är den det så finns det i stort sett inga gränser för vilka program man kan ha i den.
  • Anonym (Paranoid?)

Ingen som kan berätta om det är något jag kan göra själv för att se om det finns skumma program i den?

Eller om den är jailbreakad, vad det nu betyder?

• Luktärten

Är det inte Google Earth som har en app där man kan lägga in andras telefoner för att se var de befinner sig. Kräver dock godkännande av den som är användare av telefonen. Har en del kompisar som lagt in barnens telefoner, och fruarnas med för den delen.

Svar på tråden Spionprogram i telefonen?