Inlägg från: Anonym (Fru B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fru B)

Byte av efternamn?

Hej

Vet vilken knivig sits du sitter i !!

Satt själv där för ett par årsedan, har ni gemensamvårdna måste den andra vårdshavare godkänna namnbyte. Har du ensam då gör du mera som du vill.

Hur ett utfall i TR faller sig vet jag inte, själv hade jag en tidigare partner som gick med på namnbyte så att alla hade samma namn på vår adress.

Du kan göra som någon har förslaget, du tar din fru's namn, behåller ditt som mellannamn och byter på pojken när han blir lite äldre och kan säga sin åsikt,  efternamn är knivigt. 

Jag har ett taget namn som jag den jag var gift med tidigare tog gemensamt då jag vägrade ett -son namn och han gillade inte mitt efternamn då han inte gillade min släkt. Vi tog taget namn, som jag har behållt idag, nu nuvarande man heter det och alla barn även det vi har gemensamt. Hade jag inte stått med på ansökan så hade jag inte fått föra det vidare. Namnlagen är knasig, men det finns en enhet på skattemyndigheten, tror den sitter i Örebor, som är expert på namnbyten och lagarna runt  omkring. Hoppas du blev lite klokare.

Lycka Till
    Kram 

Svar på tråden Byte av efternamn?