• EnSagaBlirSann

Vilket namn gillar ni mest, Melina eller Lemoni?

Väntar tvillingar, en pojke och en flicka.
    Vilket av namnen Melina och Lemoni (med betoning på i) tycker ni mest om?
    Har grekiskt påbrå och där är båda dessa namn vanliga men här har knappt någon hört Lemoni förut.
    Kul att få höra vad ni tycker!

Pojknamn är bestämt men behöver inte passa ihop, därför skriver jag inte vad det är (så ni inte blir påverkade av det).

• Svar på tråden Vilket namn gillar ni mest, Melina eller Lemoni?
  • kaffe

Melina.

Lemoni lär ställa till problem för barnet, i Sverige. Är för likt lemonad / lemon. Dessutom vet jag av egen erfarenhet att det inte är så kul att ha ett namn som är annorlunda och ingen hört förut.

• Tessilonki

Lemoni är jätte fint :)
    Mycke bättre än Melina, men däremot Melin med betoning på på "linn" tycker jag är superfint. Min sons äldsta kusin på Bali heter Melin. Lycka till!
    Och tycker inte du ska vara orolig för att namnet ska "ställa till problem"

• Mozzy

Som Lemon? Nä jag skulle aldrig döpa mitt barn till nått som är en frukt/grönsak. Det är ju som att be om att barnen ska bli mobbade.

• Suri

Lemoni är underbart!! Sverige är så mångkulturellt nu så hon kommer garanterat inte att få några problem med sitt namn. Och vem vet vart hon väljer att bo när hon blir stor?

• Barbamama08

Om ni väljer Lemoni så får ni räkna med att folk uttalar det fel. Visst, det var coolt. Men jag hade nog vslt Melina istället.

Svar på tråden Vilket namn gillar ni mest, Melina eller Lemoni?