• Lexis

Gravidbyxor - när började ni?

Jag är bara i v 16 men har redan börjat fundera på om det inte är dags att köpa gravidbyxor snart. Har bara tre par jeans jag fortfarande kan använda; två av dem med väldigt låg midja och det tredje paret för att de är baggy.

Men det känns så tidigt! :-O Det ska väl inte behövas än? På jobbet har jag fått gå upp två storlekar i byxorna för att de är sydda så att de klämmer på magen annars.

Hur gör ni andra? Jag har ju inte någon tydlig gravidmage än eftersom jag inte är så långt gången utan för andra ser jag nog mest lite tjock ut. Köper ni vanliga byxor i större storlek eller går ni direkt på gravidbyxorna? Känns onödigt att köpa kläder som jag väl ändå bara kan ha ett par veckor innan den riktiga magen kommer...

Ja, detta var mitt i-landsproblem idag...

• Svar på tråden Gravidbyxor - när började ni?
  • Xandie

Jag började med mamma-byxor i vecka 10 tror jag. Allt annat klämde så otrevligt på magen så det gick inte att fortsätta använda vanliga byxor. 
    Gör som du känner dig bekväm med.  

• MizzTez

Jag hade aldrig några..
    Med dottern behövde jag inga, fick knappt mage, mest rumpa och lår, men jag gillade mest mjukisbyxor.
    Med sonen hade jag mega mage!! Men jag körde på tajts och mjukisar bara.

• MammaSandra1989

Med sonen runt vecka 20 men kunde fortfarande ha vissa av mina vanliga byxor men dom satt tajt.
    Med lillebror har jag använt gravidbyxor från vecka 12-13 :p

• tulip79

Jag var tvungen att inhandla mina första gravidbyxor i vecka 9 så jag kan inte tycka att vecka 16 är tidigt... Jag hade en tydlig gravidmage redan från andra månaden. Handlade mina flera gravidbyxor på H&M, de var perfekta till mig - alla jag provade där att perfekt ( och hade tillräckligt långa ben)!

• Mariohn
    tulip79 skrev 2012-06-08 10:41:07 följande:
    Jag var tvungen att inhandla mina första gravidbyxor i vecka 9 så jag kan inte tycka att vecka 16 är tidigt... Jag hade en tydlig gravidmage redan från andra månaden. Handlade mina flera gravidbyxor på H&M, de var perfekta till mig - alla jag provade där att perfekt ( och hade tillräckligt långa ben)!
    Åh, precis när ägget fäste och embryot var 3 mm och låg under blygdbenet? WOW! 
  • Jag
    Mariohn skrev 2012-06-08 10:46:47 följande:
    Åh, precis när ägget fäste och embryot var 3 mm och låg under blygdbenet? WOW! 
    Här verkar det vara en som inte vet hur mycket man kan svälla i magen under en graviditet =) jag själv är i tex vecka 7 snart och mitt midjemått innan var på ca 68cm nu är den på 90cm, så jag har svällt REJÄLT och ett par mamma byxor redan nu skulle nog vara guldvärda.
  • förstapyret

Jag köpte i vecka 10 dock gick "svullnaden" ner.. Blev sedan sjuk så ja gick ner 6kg o står stilla i vikt.
    Använder vanliga leggins som ja hade innan ja blev gravid men har två par mammabyxor i mindre strl nu då ja är i vecka 24. 

• malias

Är gravid med nr 2. Var också EXTREMT svullen tidigt. Klart att det inte är embryot som gör magen stor, det fattar man ju. Men bekväma byxor kan ändå vara rätt gött. :) Jag köpte mina första i v 13, på H&M.
    Sen har magen vuxit i raketfart kan jag säga, är nu i v 29 o ligger i överkant på kurvan... men den kanske planar ut?! :)

Svar på tråden Gravidbyxor - när började ni?