• mhpo

Infattning på vigselring

Hej :) 
    Är mycket osäker på om jag har lagt den här tråden rätt? Men här hamnade den iaf.

Jo vi ska gifta oss jag och sambon, i juli. Nu söker jag efter vigselring och föll för den här, 
    http://www.albrektsguld.se/page.jsp?node=170&articleNo=0320622&articleNo=&priceRange=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&step=1&productType=1&&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1=

Vad tror ni om infattningen av den stora stenen? Är den hållbar? 
    Jag pluggar just nu och sliter inte alls på ringar och smycken som jag gjorde när jag jobbade med fysiskt innan.
    När jag är färdigutbildad kommer jag inte heller arbeta särskillt fysiskt. Utan viktigt är att den fixar typ normal slitage. Vad jag har hört är det så dessa intension infattningar ska hålla sämre än andra och bara bör användas som finringar.. Är det så? Vad tror ni? Vad vet ni? 

• Svar på tråden Infattning på vigselring
  • annca

Vet inte så jättemycket om det, men de är ju rätt vanliga, så helt ohållbara lär de ju inte vara.
    Hade de varit det hade folk nog klagat och ryktet spritt sig mer och de hade inte fortsatt vara vanliga som vigselringar...:)

För vanligt dagligt bruk skulle jag nog säga att de håller.
    Men att har man en sådan ring bör man ta av sig den om man ska gör anågot mer smutsigt/slitande etc, som att jobba i trädgådern, skala potatis, tvätta håret, busa med ungarna, laga mat öht... Sånt där man blir smutsig, våt, kladdig...
    Så det är väl en vana man får lägga sig till med.
    Jag har visserligen en helt annan typ av stening, men plockar av mig den när jag ska göra något slabbigt.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Erki

Åhh..det där är min favoritkombination fast jag vill ha bägge i vitt guld.
    Jag hoppas och tror att den infattningen håller relativt bra men som ovanstående sa så bör man kanske ta av den när man jobbar typ trädgårn.

• Sale

Kanske är sent ute, men kontrollera vilken fattning det är på stenarna, det ska butiken kunna svara på. Kontrollera också att de andra stenarna i rad inte är kanalfattning, då riskerar alla stenar att åka ur om du får ett slag i ringen.

Svar på tråden Infattning på vigselring