• Anonym

Tycker mitt barn är äckligt, hur älska det då?

Jag kämpar hela tiden med mina känslor som förälder, jag tycker på vissa sätt mitt barn är äckligt när hon gör vissa saker och då jag blir äcklad så blir jag förvirrad över vad jag har för känslor! Någon som förstår mig?

Min tjej fyller snart 5 år.
    Bla så drar hon in snoret i från näsan in i munnen, om näsan rinner så drar hon ner snoret och in i munnen, hon kan också peta i näsan och stoppa i munnen!! Usch tycker det är så äckligt!
    Hon har alltid händerna/fingrarna i munnen och då har ju de varit överallt! Sedan pillar hon överallt, i rumpan, i underlivet och så har hon händerna i munnen 

• Svar på tråden Tycker mitt barn är äckligt, hur älska det då?
  • Hillbilly

Men vad gör du för att förhindra henne? Hon är fem år! Lär henne vad som är rätt och fel...

• MrsKnapa

De där är ju saker som du som mamma bör hjälpa henne med..
    Och nej jag kan inte påstå att dina känslor känns särskilt normalt faktiskt "/

• MrC

Snor, smuts och sånt äckligt är bra för barn. Det stärker deras immunförsvar.
    Lite skit i hörnen har ingen dött av, är en klassiker som stämmer.

• Pleco

Du gjorde garanterat likadant när du var barn, det är sådant som barn gör. Försök arbeta bort beteendet istället. Och visst är det ett äckligt beteende, men barn vet inte bättre.

• Anonym

alltså, om min flicka som knappt är 3 år pillar i underlivet, rumpan, näsan etc så talar jag om för henne att man inte gör så bland folk och att man tvättar händerna efter. Ser henne knappt aldrig längre "pilla" på sådana ställen och gör hon det så påminner jag henne och tar med henne och tvättar sina händer. svårt va...?

• Anonym
    Esco skrev 2012-06-08 20:37:14 följande:
    Barn gör så! Hon är fem år. Funderat på att säga till henne att det är äckligt?
    Jag gör ju det HELA tiden
  • Anonym
    Hillbilly skrev 2012-06-08 20:38:11 följande:
    Men vad gör du för att förhindra henne? Hon är fem år! Lär henne vad som är rätt och fel...
    Vad ska jag göra mer än berätta och tala om att man gör inte så etc etc
  • Anonym
    MrsKnapa skrev 2012-06-08 20:38:49 följande:
    De där är ju saker som du som mamma bör hjälpa henne med..
    Och nej jag kan inte påstå att dina känslor känns särskilt normalt faktiskt "/
    HUR ska jag hjälpa henne då! Jag säger ju samma sak om och om igen och förklarar...men hade du tyckt att det var mysigt att gosa med någon som pillat i rumpan och underlivet?
Svar på tråden Tycker mitt barn är äckligt, hur älska det då?