• Farfalla

LEKMER kostnad vid byte av strl?!

Har beställt en vara som var fel i storlek, men vad blir kostnaden där om man bara vill byta storleken? Fattar nada av deras sida ;)

Rasmus och Jolinas mamma..
  • Svar på tråden LEKMER kostnad vid byte av strl?!
  • Farfalla
    mkhm skrev 2012-06-10 23:42:50 följande:
    Det skiljer sig e-butik till e-butik. Jag brukar köpa från www.barnia.se eftersom de har bra priser och snabba leveranser. En gång hade jag köpt fel vara och när jag ringde de bad de mig skicka tillbaka och byta varan utan extra kostnad. Jag behövde bara betala frakten 49 kr.

Bäst att du ringer butiken du har köpt och frågar om bytesrätten. Enligt lag har du minst 14 dagars ångerrät.

Lycka till! 
    fast grejen är att vi var ju tvungna att bryta plasten runtom skorna vi köpte.. dock så sitter alla lappar osv kvar. Annars kan man inte prova dom :S Men det måste ju gå bra att byta ändå?!
    Rasmus och Jolinas mamma.. <3
  • Lekmer AB

Hej Farfalla,

Ett byte är alltid kostnadsfritt hos Lekmer.
    Fyll i din returnota, överst vad du önskar returnera och nederst vad du önskar byta till.
    Använd sedan returetiketten med klister på baksidan, denna är förbetald.
    Vänligen kontakta vår kundtjänst om du har fler frågor :)

lekmer.se/kundtjanst/

Ha en fin dag önskar
    Lekmer.se

• Farfalla
    Lekmer AB skrev 2012-06-12 10:58:21 följande:
    Hej Farfalla,

Ett byte är alltid kostnadsfritt hos Lekmer.
    Fyll i din returnota, överst vad du önskar returnera och nederst vad du önskar byta till.
    Använd sedan returetiketten med klister på baksidan, denna är förbetald.
    Vänligen kontakta vår kundtjänst om du har fler frågor :)

lekmer.se/kundtjanst/

Ha en fin dag önskar
    Lekmer.se
    Ah vad bra =) Jag fick en länk från er... men förstod ändå inte om jag behöver betala 49kr i frakt ändå?

Och måste jag skicka dom ynka små skorna i den stora kartongen som jag fick med paketet jag beställde?! Eller kan jag skicka dom på något annat sätt? haha 
    Rasmus och Jolinas mamma.. <3
  • Lekmer AB

Hej,

Det kostar som sagt inget att byta en produkt mot en annan, men returnerar du endast produkten så blir du debiterad 49 kr.

Du kan skicka i ett annat emballage, bara den inte skadas på vägen tillbaka till oss.
    Vi kan inte återbetala för returer som är felaktigt returnerade.

Ha en fin dag önskar
    Lekmer.se

Svar på tråden LEKMER kostnad vid byte av strl?!