• Simon 681

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Loriyana skrev 2012-06-09 07:12:01 följande:

Nej det är INTE samma sak! Om man läser "tantsnusk" eller fantiserar medans man onanerar...då är inga riktiga människor inblandade. Så hur kan du jämföra de sakerna? Porrindustrin är fruktansvärd, många kvinnor och män utnyttjas och behandlas dåligt. Porrindustrin är också bas för sexhandel och prostitution. Själv skulle jag aldrig kunna vara tillsammans med någon som väljer att stödja den industrin.  

Samma sak förutom den lilla detaljen då... Å andra sidan dubbeltänker man ju rätt mycket här i livet. Köper man en iphone stödjer man exempelvis arbetsförhållanden som driver folk till självmord, men de är de flesta människor ok med, och då verkar porr vara ett udda ställe att dra en moralisk linje i sanden.
  • Simon 681
    Loriyana skrev 2012-06-09 08:15:31 följande:

Att riktiga MÄNNISKOR är inblandade är INTE en "liten detalj". Har folk verkligen ingen respekt för sina medmänniskor längre? Jag skulle inte vilja att min dotter var i porrbranchen, jag skulle inte vilja se min mamma i den industrin...eller mina systrar eller mina bröder. Varför ska jag då förvänta mig att andras systrar, bröder, barn och föräldrar ska ställa upp enbart för min sexuella njutnings skull? Det är INTE värt det. Jag har kärlek för mina medmänniskor och jag vill inte att de ska råka illa ut, vilket jävligt många gör i den branchen.

Och nej jag har inte en iphone heller och jag gör mitt bästa för att vara uppdaterad över hur människor behandlas där jag får mina produkter ifrån.  

"Liten detalj" var ironiskt menat. Och Iphone-silverkulan missade, även om det bara är ett exempel. Jag tror inte det finns något "karmaneutralt" I-Landsliv.  
  • Simon 681
    Loriyana skrev 2012-06-09 08:33:07 följande:

Förmodligen inte. Men man kan åtminstonde försöka göra sitt bästa. Attityden "jag tänker medvetet bidra till människors lidande bara för att jag ändå kommer omedvetet göra det i vissa andra fall" suger rejält. 
    Jo, fast det är ju inte det som är attityden. De flesta tycker att den porr de tittar på antingen är amatörporr eller kommer från stora, väletablera företag, som inte rimligen kan bedriva människorhandel och liknande. Om man har tvivel så tänker man bort dem. Jag tror inte folk vaknar upp på morgonen och tänker "hur kan jag bidra till mänskligt lidande idag?"  
  • Simon 681
    Fridayyy skrev 2012-06-09 08:36:59 följande:
    Ja men nu fattade du inte alls vad jag menade! FRUARNA är missnöjda med att mannen tittar på porr och blir avtänd och vill inte ha sex med maken, alltså blir han missnöjd med sitt sexliv (vilket hälften av alla män är), slutade han titta så skulle det blir mer riktigt sex, men det verkar många män inte fatta. Du ser förmodligen inte heller kopplingen.

Skulle det inte kunna vara en omvänd kasualitet där? Karln börjar konsumera porr när och därför att sexlivet har havererat? Har faktiskt lite svårt att tro att karlar tittat på porr istället för att ha det mysigt med frugan, om de har dessa båda alternativ tillgängliga. Jag har instinktivt svårt att tro att särskilt många karlar tittar på en massa porr när förhållandet är nytt och allt klickar. Jag tippar på döda romanser, sexliv som har havererat och skambelagda smygrunk mitt i natten, lika mycket för att döva ångest som att få en utlösning.
  • Simon 681
    grind skrev 2012-06-09 09:28:34 följande:
    Lägg inte detta på kvinnan då det inte har något med henne att göra huruvida mannen porrsurfar eller inte. 

Att mannen är hetare i början på en relation är naturligt och beror på att den nya kvinnan just är variation. 

Så din teori är att mannen blir mindre het ett tag in i en relation och kollar på porr för att han är biologiskt programmerad at söka variation? Är detta den enda variabeln?

Dvs. frekvens av sex i förhållandet, hur man trivs, individuella variationer, etc påverkar inte?
  • Simon 681
    Loriyana skrev 2012-06-09 11:26:46 följande:

Nästan hälften av tonårsflickorna i Sverige har någon form av självskadebeteende. De antingen svälter sig själva, kräks upp maten eller skär sig själva med kniv. Detta gör de HELT FRIVILLIGT. Betyder det då att det är något bra?

Sex är något som är underbart, men också något som kan innebära allvarliga konsekvenser. Nästan alla som arbetar inom porrindustrin har någon form av skadad bakgrund. De låter andra utnyttja dem för att de inte känner att de är värda mer. Och detta är något som många väljer att utnyttja till egen fördel.

De flesta hade en "hora" på skolan...den där tjejen som nästan vem som helst kunde ligga med. Tror du att hon var lycklig? Tror du att hon var stolt? Tror du att hon kände att hon var värdefull?

Jag tycker att man borde behandla andra såsom man själv vill bli behandlad och jag väljer att se människor som arbetar inom porrindustrin (och alla andra människor också för den delen) som värdefull individer som förtjänar att behandlas bra och inte utnyttjas för andras sexuella njutning eller utnyttjas för att de kommer från en besvärlig bakgrund och inte känner att de är värda mer.        

Jo, och jag förstår det moraliska resonemanget, speciellt så görs uppenbarligen inte tillräckligt för att barn skall få en trygg uppväxt. Av pragmatiska skäl så skall man dock vara väldigt restriktiv med att förbjuda saker som myndiga människor utsätter sig för frivilligt.
  • Simon 681
    Fridayyy skrev 2012-06-15 14:27:27 följande:
    Jag fattar inte att jag har så lätt att provocera folk bara för att jag vet vad jag vill ha av en man! Varför nöja sig med mindre? Jag trodde alla gjorde så här med sina liv?
    Det är väl bra att man vet vad man vill. Jag misstänker också att Fridayyys män går in i ett förhållande frivilligt. Jag skulle inte ha något problem med krav på dittan och datten om min presumtiva partner i fråga var ärlig och tydlig med "jag accepterar inte x och kräver y". Jag skulle då acceptera eller förkasta "kontraktet".
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!