• Loriyana

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Dr Mupp skrev 2012-06-09 06:35:53 följande:
    Hans porrsurfande har inget med dig att göra. Han har rätt till sin egen sexualitet, precis som du har rätt till dig. Jag är övertygad om att du ibland fantiserar om sex och onanerar. Du kanske till och med gillar att läsa sk "tantsnusk". Det är precis samma sak med porrsurfandet. 

Om du inte kan se att porrsurfandet inte har nått med dig att göra kommer du få problem, för majoriteten av alla karlar porrsurfar, så är det bara. 

Nej det är INTE samma sak! Om man läser "tantsnusk" eller fantiserar medans man onanerar...då är inga riktiga människor inblandade. Så hur kan du jämföra de sakerna? Porrindustrin är fruktansvärd, många kvinnor och män utnyttjas och behandlas dåligt. Porrindustrin är också bas för sexhandel och prostitution. Själv skulle jag aldrig kunna vara tillsammans med någon som väljer att stödja den industrin.  
  • Loriyana
    Simon 681 skrev 2012-06-09 07:36:20 följande:

Samma sak förutom den lilla detaljen då... Å andra sidan dubbeltänker man ju rätt mycket här i livet. Köper man en iphone stödjer man exempelvis arbetsförhållanden som driver folk till självmord, men de är de flesta människor ok med, och då verkar porr vara ett udda ställe att dra en moralisk linje i sanden.

Att riktiga MÄNNISKOR är inblandade är INTE en "liten detalj". Har folk verkligen ingen respekt för sina medmänniskor längre? Jag skulle inte vilja att min dotter var i porrbranchen, jag skulle inte vilja se min mamma i den industrin...eller mina systrar eller mina bröder. Varför ska jag då förvänta mig att andras systrar, bröder, barn och föräldrar ska ställa upp enbart för min sexuella njutnings skull? Det är INTE värt det. Jag har kärlek för mina medmänniskor och jag vill inte att de ska råka illa ut, vilket jävligt många gör i den branchen.

Och nej jag har inte en iphone heller och jag gör mitt bästa för att vara uppdaterad över hur människor behandlas där jag får mina produkter ifrån.  
  • Loriyana
    Simon 681 skrev 2012-06-09 08:26:57 följande:

"Liten detalj" var ironiskt menat. Och Iphone-silverkulan missade, även om det bara är ett exempel. Jag tror inte det finns något "karmaneutralt" I-Landsliv.  

Förmodligen inte. Men man kan åtminstonde försöka göra sitt bästa. Attityden "jag tänker medvetet bidra till människors lidande bara för att jag ändå kommer omedvetet göra det i vissa andra fall" suger rejält. 
  • Loriyana
    grind skrev 2012-06-09 08:37:45 följande:
    Vilken inställning pratar du om?

Att nästan alla män tittar på porr är fakta. Har inget med inställning att göra. 

Förr slog nästan alla föräldrar sina barn (aga)...betyder det att det är rätt? Bara för att en majoritet gör något betyder INTE att det är bra. Ska vi titta på fakta så är det faktiskt så att majoriteten av Sveriges befolkning har någonsin snattat från en affär. Betyder det att det är moraliskt rätt och riktigt att snatta? Den här jävligt tråkiga inställningen att "alla andra gör det" är precis det som får folk att bete sig som svin. För om "alla andra gör det" då måste det ju vara ok.

Jag blev mobbad i skolan och fick höra detta ofta. "Jamen alla andra slår ju henne och retar henne". Folk rättfärdigar dåligt beteende pga "alla andra" och jag önskar att människor kunde börja tänka lite själv och inte följa den stora massan av "alla andra" som några jävla nickedockor utan egen integritet eller omdömme.

Jag väljer att gå emot "alla andra" och se kvinnorna och männen i porrindustrin som MÄNNISKOR med ett VÄRDE istället för en jävla produkt till för andras njutning. Vi klarar oss utan porr, DET är ett faktum. Porr skadar, DET är också ett faktum.       

• Loriyana
    100kgpappa skrev 2012-06-09 11:13:28 följande:
    Ganska märkligt att varenda dokumentär jag hört/sett/läst så är de medverkande helt frivilliga, och stolta över sitt yrkesval. Men givetvis finns det porr som är skum och där de inlandande inte behandlas helt ok, men det betyder ju inte att man inte kan nyttja den porr som är ok. Ska jag inte köpa kläder för att det finns klädfabriker där de anställda i princip är slavar?
         Du skriver själv att du kollar upp de produkter du köper, men det går ju faktiskt att göra med porr också. Bara för att du inte gillar porr betyder det inte alla som medverkar gör det ofrivilligt.

Och jag vet att man inte MÅSTE utnyttja porr men man måste (i princip) skaffa kläder, men oavsett så är principen samma.

Nästan hälften av tonårsflickorna i Sverige har någon form av självskadebeteende. De antingen svälter sig själva, kräks upp maten eller skär sig själva med kniv. Detta gör de HELT FRIVILLIGT. Betyder det då att det är något bra?

Sex är något som är underbart, men också något som kan innebära allvarliga konsekvenser. Nästan alla som arbetar inom porrindustrin har någon form av skadad bakgrund. De låter andra utnyttja dem för att de inte känner att de är värda mer. Och detta är något som många väljer att utnyttja till egen fördel.

De flesta hade en "hora" på skolan...den där tjejen som nästan vem som helst kunde ligga med. Tror du att hon var lycklig? Tror du att hon var stolt? Tror du att hon kände att hon var värdefull?

Jag tycker att man borde behandla andra såsom man själv vill bli behandlad och jag väljer att se människor som arbetar inom porrindustrin (och alla andra människor också för den delen) som värdefull individer som förtjänar att behandlas bra och inte utnyttjas för andras sexuella njutning eller utnyttjas för att de kommer från en besvärlig bakgrund och inte känner att de är värda mer.        
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!