100kgpappa skrev 2012-06-09 11:13:28 följande:
Ganska märkligt att varenda dokumentär jag hört/sett/läst så är de medverkande helt frivilliga, och stolta över sitt yrkesval. Men givetvis finns det porr som är skum och där de inlandande inte behandlas helt ok, men det betyder ju inte att man inte kan nyttja den porr som är ok. Ska jag inte köpa kläder för att det finns klädfabriker där de anställda i princip är slavar?
Du skriver själv att du kollar upp de produkter du köper, men det går ju faktiskt att göra med porr också. Bara för att du inte gillar porr betyder det inte alla som medverkar gör det ofrivilligt.
Och jag vet att man inte MÅSTE utnyttja porr men man måste (i princip) skaffa kläder, men oavsett så är principen samma.
Nästan hälften av tonårsflickorna i Sverige har någon form av självskadebeteende. De antingen svälter sig själva, kräks upp maten eller skär sig själva med kniv. Detta gör de HELT FRIVILLIGT. Betyder det då att det är något bra?
Sex är något som är underbart, men också något som kan innebära allvarliga konsekvenser. Nästan alla som arbetar inom porrindustrin har någon form av skadad bakgrund. De låter andra utnyttja dem för att de inte känner att de är värda mer. Och detta är något som många väljer att utnyttja till egen fördel.
De flesta hade en "hora" på skolan...den där tjejen som nästan vem som helst kunde ligga med. Tror du att hon var lycklig? Tror du att hon var stolt? Tror du att hon kände att hon var värdefull?
Jag tycker att man borde behandla andra såsom man själv vill bli behandlad och jag väljer att se människor som arbetar inom porrindustrin (och alla andra människor också för den delen) som värdefull individer som förtjänar att behandlas bra och inte utnyttjas för andras sexuella njutning eller utnyttjas för att de kommer från en besvärlig bakgrund och inte känner att de är värda mer.