Inlägg från: 100kgpappa |Visa alla inlägg
  • 100kgpappa

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Loriyana skrev 2012-06-09 08:15:31 följande:
    Att riktiga MÄNNISKOR är inblandade är INTE en "liten detalj". Har folk verkligen ingen respekt för sina medmänniskor längre? Jag skulle inte vilja att min dotter var i porrbranchen, jag skulle inte vilja se min mamma i den industrin...eller mina systrar eller mina bröder. Varför ska jag då förvänta mig att andras systrar, bröder, barn och föräldrar ska ställa upp enbart för min sexuella njutnings skull? Det är INTE värt det. Jag har kärlek för mina medmänniskor och jag vill inte att de ska råka illa ut, vilket jävligt många gör i den branchen.

Och nej jag har inte en iphone heller och jag gör mitt bästa för att vara uppdaterad över hur människor behandlas där jag får mina produkter ifrån.  
    Ganska märkligt att varenda dokumentär jag hört/sett/läst så är de medverkande helt frivilliga, och stolta över sitt yrkesval. Men givetvis finns det porr som är skum och där de inlandande inte behandlas helt ok, men det betyder ju inte att man inte kan nyttja den porr som är ok. Ska jag inte köpa kläder för att det finns klädfabriker där de anställda i princip är slavar?
         Du skriver själv att du kollar upp de produkter du köper, men det går ju faktiskt att göra med porr också. Bara för att du inte gillar porr betyder det inte alla som medverkar gör det ofrivilligt.

Och jag vet att man inte MÅSTE utnyttja porr men man måste (i princip) skaffa kläder, men oavsett så är principen samma.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • 100kgpappa
    Loriyana skrev 2012-06-09 11:26:46 följande:
    Nästan hälften av tonårsflickorna i Sverige har någon form av självskadebeteende. De antingen svälter sig själva, kräks upp maten eller skär sig själva med kniv. Detta gör de HELT FRIVILLIGT. Betyder det då att det är något bra?

Sex är något som är underbart, men också något som kan innebära allvarliga konsekvenser. Nästan alla som arbetar inom porrindustrin har någon form av skadad bakgrund. De låter andra utnyttja dem för att de inte känner att de är värda mer. Och detta är något som många väljer att utnyttja till egen fördel.

De flesta hade en "hora" på skolan...den där tjejen som nästan vem som helst kunde ligga med. Tror du att hon var lycklig? Tror du att hon var stolt? Tror du att hon kände att hon var värdefull?

Jag tycker att man borde behandla andra såsom man själv vill bli behandlad och jag väljer att se människor som arbetar inom porrindustrin (och alla andra människor också för den delen) som värdefull individer som förtjänar att behandlas bra och inte utnyttjas för andras sexuella njutning eller utnyttjas för att de kommer från en besvärlig bakgrund och inte känner att de är värda mer.        
    Att skära sig själv med kniv eller svälta sig är inget yrke, utan tecken på psykisk ohälsa. Att spela in porr för att man går igång på det är inte riktigt samma sak, din liknelse är helt orimlig.

Underlag för ditt andra påstående? Det där är en vanlig myt som sprids av antiporrmänniskor. Samma sak brukar sägas om folk som tex har gruppsex och liknande. Så fort man gillar nånting utanför normen så MÅSTE det bero på någon bakomliggande orsak, att man bara gillar det är tydligen helt otänkbart.

Vad har "horan" på skolan (inte för att jag hade hört om någon sådan på min skola) med porr att göra.

Jag respekterar också folk inom porrindustrin, men för att de valt det yrket och inte ska ses som missanpassade individer med psykiska problem. Det tycker jag är respektlöst, att alltid utgå från att den som gör porr har nån form av skada. Tror rätt många i den branschen skulle bli förbannade om de fick den "diagnosen"

Och hette inte du sysophan eller nått sånt tidigare?
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • 100kgpappa
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 12:27:06 följande:
    Har du ens läst mitt inlägg?

Jag menade dom som säger att "ALLA killar tittar på porr". Det stämmer inte, för då är min sambo en tjej.
    Porrtittandet har alltså inte med könet att göra, utan snarare hur missnöjd man är med sitt sexliv.

Sen så länkade du till en studie som har gjorts på gymnasieelever?!
    Där var det så många som 93%, men kom igen?! Dom är BARN fortfarande, dom vill lära sig hur en mus och bröst ser ut. När dom kommer ur puberteten kommer låångt ifrån 93% titta på porr. Och det där var inte ens en statistik för regelbundet tittande utan dom som kanske bara tittat i tre sekunder EN gång.

Så om vi tar det från början.
    1. ALLA killar tittar INTE på porr. Porr har inte med kön att göra, även tjejer tittar på porr. Men som sagt, inte ALLA.
    2. Om man tittar på en statistik från säg 30 års ålder där killar tittar REGELBUNDET, så hamnar man kanske runt 40% (om man ska gå efter egna erfarenheter, av det man hört av sina kompisar osv).

Nej du behöver inte svara på inlägget.  
    För det första, Du behöver inte skreva fetstilt på allting, det ger bara ett desperat intryck.

Intressant siffra (40%) som du anger efter egna erfarenheter. Jag har då ingen aning om hur porrnyttjandet ser ut i min bekantskapkrets, men det diskutera kanske flitigt i din. Dock är det inte helt osannolikt att någon inte skyltar med det, det är fortfaranda ganska tabubelagt med porr.

Tror du själv på att det inte är någon skillnad på hur mycket män och kvinnor nyttjar porr? Och den gamla myten om att så fort någon tittar på porr är man missnöjd med sitt sexliv, skattretande. Det har aldrig fallet dig in att porr kan vara ett komplement, nått som man tittar på tillsammans. Eller något man använder när man är själv.
    Skulle tex mitt sexliv vara dåligt för att jag kollar lite porr när min fruga jobbar natt? Skulle inte tro det.

För den skull inte sagt att det KAN vara så att porr ersätter ett dåligt sexliv i ett förhållande, men det är absolut ingen sanning.
  • 100kgpappa
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 13:07:15 följande:
    Fast av alla dom killar jag pratat med så har dom sagt att porr är någon dom tagit till för att kvinnan har låg sexlust, eller att hon aldrig vill köra i den och den ställningen, eller att hon är gravid.. osv osv. Det finns ingen som sagt att han är 100% nöjd med henne, förhållandet och sexlivet men ÄNDÅ tittar på porr.

Ja jag pratar sex med många, tycker det här med porrtittande är intressant .. varför, hur ofta osv. :P

Som jag sa så är 40% ingen "fakta-siffra" utan som jag sa, något som jag själv skulle gissa på efter egna erfarenheter och av man hör av kompisar osv.

Visst, det finns dom som kollar på porr tillsammans, det är en del av deras sexliv. Men det tillhör inte den här kategorin när den ena tittar på porr och den andra mår dåligt utan det.

Fast varför väntar du inte till din tjej kommer hem efter nattpasset? Om hon mådde dåligt över att du tittar på porr, hade du väntat till hon kom hem då? Eller hade du skitit i hennes mående rent ut sagt och runkat på ändå? 
    Då har du hört en nu iallafallSkrattande Den porr jag tittar på är sådan som vi även praktiserar, så för mig fyller det inget ersättningsyfte. utan jag kollar porr för att det helt enkelt är nice att se på sex.

Hade frugan mått dåligt hade jag inte kollat, men å andra sidan skulle jag inte vara tillsammans med någon som inte hade samma syn på sex som jag, har provat det och det blir bara kass. Hon gillar alltså porr hon med, och vi har inte mindre sex för att jag kollar porr, ser ingen anledning att hålla på mig för att hon inte är hemma.
  • 100kgpappa
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 13:30:22 följande:
    Jo, men dom tjejerna du kollar på, det sexet du kollar på.. är det samma som du får där hemma? Ser tjejerna snarlika ut som med din tjej? Eller är dom hetare? Är det samma sex?
    I ditt fall så säger du att det inte påverkar erat sexliv. Men säg nu att du tittar på porr på söndakvällen för att din tjej jobbar natt, på måndagen så hade ni kanske haft sex tillsammans men du kom igår och känner inte för det.. är det inte så?

Okej men då är det ju frid och fröjd mellan er, precis som för mig och min partner. Skönt för oss. 
    Nej, om jag onanera till porr på söndagkvällen så har det ingen inverkan på om vi har sex på måndagkvällen sen. Möjligtvis blir man mer sexsugen om man porrsurfat dagen innan.

Som jag skrev, jag tittar på sådan sex som vi även praktiserar, det gör det bara mer upphetsande. Har iof sådan tur att jag får all typ av sex som jag gillar, dvs jag saknar inget i mitt sexliv, som tex oralsex, analsex eller vad det nu kan vara som en skriver här att de saknar.

Angående utseende på tjejerna är det olika, tittar på alla möjliga sorters tjejer, är mer intresserad av själva sexet än hur tjejerna ser ut, och kvaliteten på själva porren. Bara för att man gillar porr gillar man inte ALL porr. Har blivet rätt kräsen med åren, vill att de ska kännas någorlunda äkta och vara bra filmat. Men om jag får välja så föredrar jag tjejer som ser lite mer alldagliga ut, känns mer äkta då.
  • 100kgpappa
    Dorian Ertymexx skrev 2012-06-09 13:29:02 följande:
    Om man tittar på porr för att man är missnöjd med sitt sexliv, så tittar man på romantiska komedier för att man är missnöjd med sitt romantiska liv.
    Precis, och jag tittar på sci-fi filmer för att jag vill att jorden ska bli invaderad av aliens!
  • 100kgpappa
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 13:37:59 följande:
    Ännu en studie för tonåringar. Är det ingen som har en studie som är för 30+?

I den åldern tittar nästan alla tjejer och killar på porr, men är det så konstigt då? Dom vill lära sig vad sex är, hur bröst och en mus ser ut osv.  

Intressant att dom börjar diskutera i samhället hur det påverkar negativt. Tjejer som tror att dom ska stöna innan killen ens hinner in, killar som bara trycker in den i analen och sen in i musen osv.. Kan inte vara bra att tro det är så sex går till. Det har man alltid vetat, men tycker det borde pratas mer om det.
    Jag är inte så gammal än men kan säga att jag har redan hunnit träffa både den ena och den andra killen som är otroligt porrskadad. En som bara tryckte in fingret där bak utan att ens fråga om jag gillar sånt, för det första kan det göra sjukt ont om tjejen inte är med på det.
    En annan som tog "strypgrepp" runt halsen (man frågar väll först om tjejen ens tycker om "hårt" sex?). Porrskadade små gossar!!
    Kan hålla med om att kan man inte förstå skillnad på porr och riktigt sex så kan det bli problem, precis som om man inte kan skilja på actionfilm och riktigt, går liksom inte att hoppa ut med bilen genom väggen på P-huset in i nästa hus och köra vidare som om inget hänt.

Dom killar som du beskriver måste ha ett ensiffrigt IQ. Jag tittade mycket porr i tonåren, men när det väl till slut blev dax för sex på riktigt så inte fan trodde jag att det bara var att trycka in kuken i röven eller liknande. Även om  jag inte hade haft sex då så var jag väl medveten om att porr är porr och sex är sex. Men jag kanske är extremt intelligent (eller inteCool)
  • 100kgpappa
    Anonym skrev 2012-06-12 18:11:12 följande:
    De människor som kollar på porr har ofta nån form av störning (kan vara mild) . eller ett ohälsosamt intag av alkohol eller liknande... det är faktiskt bevisat. sen finns det förstås unga killar som fortfarande inte har en fullt utvecklad hjärna som tittar. Det var någon som sa i en annan tråd: "hur kan man vilja eller ens bli tänd och ha sex med nån som får ont eller inte vill?" en bra fråga! man kan ställa en liknande fråga här: hur kan man bli tänd på något som inte ens e på riktigt. där ingen av parterna njuter utan mellan tagningarna tappar stånd och tjejer som springer för att spotta och tvätta sig och grinar illa? säkert få dom ont också. nä det är snedvridna fantasier/böjelser... nån form av efterblivenhet lider man nog om man blir tänd av porr.
    Haha...eller hur...
  • 100kgpappa
    Anonym (Bunny) skrev 2012-06-25 01:16:16 följande:
    Tråkigt att du har en sådan syn på porr.

Att det finns fler nakna ensamma tjejer i porr tror jag bara beror på att porrindustrin mestadels riktar sig till män och en naken kvinnokropp lockar till mer fantasi för mannen än vad en man och en kvinna gör (det kan även vara så att mannen känner sig olustig med att se en annan killes könsorgan). Detta betyder fortfarande inte att han fantiserar om att vara otrogen med en annan kvinna. Han bara tittar på kroppen och fantiserar om sex. Han kanske även har med sin partner i fantasierna eller fantiserar om att hans partner är kvinnan i filmen. Det betyder inte att han inte vill vara med sin partner i verkliga livet, han vill bara fantisera lite. Jag ser inte det negativa i det. 

Jag är en kvinna som gillar porr och har inte intresse för någon annan än min pojkvän. Inget jag tittar på kan ändra på det.

Det enda jag skulle ha problem med som flickvän till en som ibland porrsurfar är om min pojkvän återkommande skulle kolla på porr med en och samma kvinna och börja fantisera om denna som person. Det är en helt annan sak och först då kanske man kan börja jämföra det med fantasier och otrohet. Detta tror jag dock är väldigt ovanligt bland folk som har partners.
  • 100kgpappa
    maaammaaa skrev 2012-06-27 10:26:01 följande:
    Jag har lovat mig själv att kissa i min mans underbrallor nästa gång jag har vägarna förbi om jag kommer på honom med porrtittande. Då får han börja tvätta sina kläder själv. Jag kommer bara att servera osaltad ohälsosam mat, gömma mitt godis de få gånger jag köper nåt. Vägra städa hans arbetsrum, ge honom dåliga klädråd, börja sjunga som Kalle Anka i hans närhet, aldrig sticka kläder åt honom, sexvägra, kyssvägra. Inte beundra honom när han tränar osv. Jag har sttarka moraliska aversioner mot porr eftersom de flesta tjejer inte mår bra av det. Jag hörde häromdagen av en man som ska servera soppa i st Petersburg att han hört om en tjej på 4 år som fått könssjukdomar. Hennes mamma hade sålt henne åt män för att de skulle ha sex med henne, hon köpte sprit för pengarna. När man klädde av henne på sjukhuset, blödde hon kraftigt i underlivet. Hon blev adopterad av ett varmt kristet par och är nu bäst i skolan. Tyvärr hade hon lätt kunnat bli utnyttjad hela livet tills HIV eller kallblodigt mord tagit hennes liv. Porr leder inte till något gott i min mening.
    Ok, hört av någon som hört av någon, måste ju absolut vara sant...Och om det stämmer, vad har porr att göra med att pedofiler utnyttjar en stackars liten flicka? Förstår inte vad du vill med ditt inlägg, påstår du att mamman sålde sin dotter pga av att det finns porr? Ganska långsökt...
  • 100kgpappa
    Anonym (Jaja) skrev 2012-06-29 14:35:20 följande:
    Ok, du får gärna tolka det så! Men jag vet att väldigt många tjejer tycker det är avtändande att deras män sitter och tittar på 18 åriga tjejer och runkar. Och JAG TROR att det leder till mindre sex i det förhållandet! Många säger ju till och med till killen att dölja vilka sidor han varit inne på...varför gör man det??? Förmodligen för att man mår dåligt av att veta vad han gör??
    Att många killar döljer det beror nog mest på att det vet att deras tjejer inte gillar. Håller dock med om att tar ens partner illa upp ska man inte kolla, eller hitta en annan partner som inte har problem med det.

Sen är inte all porr 18-tjejer, ni ger en ganska förenklad bild på porren,.Som kille så VET jag att de flesta killar går ingång på sexet, att bara titta på nakna tjejer ger nog inte så mycket för de flesta som kommit över 20-strecket. Men däremot heta sexscener som är välgjorda och där alla iblandades njutning är i fokus, det kan vara riktigt upphetsande, både för tjejer och killar.
      Dock kan man få leta lite för att hitta bra porr. Folk som inte gillar porr refererar alltid till skitporr och hävdar sen att all porr är sådan, ungefär som att åka på semester till Afghanistan och sen konstatera att det där med att åka utomlands är ju värdelöst, bara sand och självmordsbombare, fattar inte varför folk och till Thailand, det är ju värdelöst utomlands.
  • 100kgpappa
    Sarah f skrev 2012-06-29 14:50:09 följande:
    Men jag tror att de som klagar inte kanske har en man som bara kollar på sexscener utan att det är mer explicita former av porr. Exempelvis hade jag själv en man som älskade gymnaster, akrobater och kontortionister. Han samlade enorma mängder porr med nakna ormmänniskor. Självklart var det inte "sexet" han tände på utan kvinnor med den egenskapen.
    Det kan jag hålla med om, om man bara tittar på porr med en specifik typ av tjejer, då kan jag förstå att man blir stött, men oftast vill killar bara kolla på lite sex helt enkelt, men visst finns det undantag.
  • 100kgpappa
    Anonym skrev 2012-06-29 14:50:28 följande:
    Det hade varit intressant att få höra mer om hur den där kvalitetsstämplade porren innehåller? Hur mycket och på vilka sätt skiljer den sig från sån "skitporr" som du nämner? Var hittas den bra porren?
    Det är ju upp till var och en vad man finner upphetsande, men personligen tycker jag inte det är så upphetsande med porr där det är väldigt hård sex, smisk på rumpan och verbala uttryck som "fucking bitch, "slut" mm. Avsugning där det ges sken av tjejen klöks (skånska för kräkreflex) och liknande.

Däremot en scen med tex 2 killar som har sex med tjej där de ger henne njutning, både med händer och tunga innan de knullar, där det verkligen ser ut som om tjejen njuter, det är nice.

Bara kameravinklar på själva könen är mindre upphetsande, föredrar när man ser hela kroppen och ansikten på aktörerna, det är det jag menar med själva filmkvaliten.

Var man hittar den? Man får tyvärr leta en del, men börja med att sålla bort amerikansk porr och kika mer på europeisk, den brukar vara mjukare och snyggare, inte lika mycket avtändande silikontuttar heller.
  • 100kgpappa
    Anonym (Jaja) skrev 2012-07-01 09:14:39 följande:
    Man är löjlig om man inte tycker att killen ska kolla på porr men det är helt ok att bli tjurig och lite stött om han kollar på specifika tjejer???  Varför vill killar bara titta på lite sex helt enkelt??
    Det jag menade är att om man tex bara tittar på japanska tjejer, eller väldigt smala tjejer, och ens egen tjej inte alls ser ut så, då är det ju uppenbart att man egentligen tänder på en annan typ av tjej, och då kan jag förstå om den tjej inte tycker det är så kul.
  • 100kgpappa

Sen har jag aldrig påstått att det skulle vara löjligt att inte gilla porr, men däremot tror jag många tjejer tolkar in för mycket i det, och mår dåligt över det helt i onödan. Men det är upp till var och en vad man gillar, har bara svårt att förstå det massiva motståndet från vissa mot att det finns bilder och filmer på folk som har sex.

Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!