Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Min älskling porrsurfar!!!!!!

100kgpappa skrev 2012-06-09 12:57:32 följande:
    För det första, Du behöver inte skreva fetstilt på allting, det ger bara ett desperat intryck.

Intressant siffra (40%) som du anger efter egna erfarenheter. Jag har då ingen aning om hur porrnyttjandet ser ut i min bekantskapkrets, men det diskutera kanske flitigt i din. Dock är det inte helt osannolikt att någon inte skyltar med det, det är fortfaranda ganska tabubelagt med porr.

Tror du själv på att det inte är någon skillnad på hur mycket män och kvinnor nyttjar porr? Och den gamla myten om att så fort någon tittar på porr är man missnöjd med sitt sexliv, skattretande. Det har aldrig fallet dig in att porr kan vara ett komplement, nått som man tittar på tillsammans. Eller något man använder när man är själv.
    Skulle tex mitt sexliv vara dåligt för att jag kollar lite porr när min fruga jobbar natt? Skulle inte tro det.

För den skull inte sagt att det KAN vara så att porr ersätter ett dåligt sexliv i ett förhållande, men det är absolut ingen sanning.

Om man tittar på porr för att man är missnöjd med sitt sexliv, så tittar man på romantiska komedier för att man är missnöjd med sitt romantiska liv.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    100kgpappa skrev 2012-06-09 13:39:59 följande:
    Precis, och jag tittar på sci-fi filmer för att jag vill att jorden ska bli invaderad av aliens!

Urs, räcker det inte med mena-folket från tredje världen!!!!! Tungan ute
  • Dorian Ertymexx
    nord skrev 2012-06-09 15:39:27 följande:
    alla män porrurfar, inlusive pastorn i din församling

Not true. Jag porrsurfar inte.
  • Dorian Ertymexx
    HäxanSurtant skrev 2012-06-09 15:41:08 följande:
    Släpp det TS, man har ofta ett gemensamt sexliv och sen ett eget med sig själv, inget konstigt där. Sen fattar jag inte varför porr vips skulle göra dig billig på något sätt. Hur står det till med egenvärdet och självkänslan?

Det är en bra fråga. Jag kan förstå om man ogillar porr, men varför gör det DIG billig?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-06-09 16:10:32 följande:
    Är du man eller kvinna? Det är STOR skillnad på manlig och kvinnlig sexlust. Generellt sett blir en mans sexlust större ju längre tid det går mellan utlösningarna, för en kvinna blir lusten större ju oftare hon får orgasm

Vart har du fått det ifrån?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 20:02:55 följande:
    Hehe, tydligen menade hon så.

Man får väll säga i så fall att en person som har 100% bra självförtroende inte bryr sig om att ens kille har en kk vid sidan av förhållandet.

Asså seriöst, gränsen för vart man drar otrohet ligger INTE i ens självförtroende utan i vad man helt enkelt tycker. Låter snarare som att den där personen som skrev så har riktigt dåligt självförtroende och känner sig "duktig" när hon tillåter sin man titta på porr, att hon liksom sitter där och intalar sig "han älskar mig, jag är bra, jag ska inte bry mig om att han tittar på porr, jag ska låta han göra det, han älskar mig och attraheras av mig ändå" ..  

Ja och nej. En kvinna med god självkänsla och självförtroende blir i alla fall inte otrygg eller känner sig mindre värd om hennes partner har någon vid sidan av. Det betyder däremot inte att hon nödvändigtvis vill leva så, och kan av principskäl vara emot det. I min erfarenhet är synen på porr och onani som otrohet sällan, extremt sällan, något som kommer från en kvinna (eller man) med god självkänsla.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 20:05:04 följande:
    Fast bara för att DU tycker att det är en bagatell att titta på porr så betyder väll inte det att det är rätt.

Menar du på fullaste allvar, att bara för att min granne tycker det är en bagatell att smiska barn när dom är olydiga så är det rätt.

Det finns inget rätt eller fel. Man ska göra det man tro på. Alla tror inte på att porr är bra, eller känner sig inte bekväma med att titta på det/att partnern tycker det är fel. Endel ser det som otrohet. Det är inget som DU kan avgöra, tyvärr!!  

Jämförelsen haltar. Att aga barn är förbjudet, och skadar troligen barnen. Att titta på porr är inte förbjudet och skadar bara den partner som antingen ideologiskt är emot porr (vilket jag kan köpa att man är), eller som kanske inte är så säker på sin plats i sin partners liv, eller rentav osäker på sig själv som person. I det senare fallet är det inte partnern man ska hacka på, utan man bör jobba på sin självkänsla.

För som sagt - om porr är otrohet, varför är inte romantiska komedier det? Same shit, different name.  
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (precis så) skrev 2012-06-09 20:29:32 följande:
    Knäckfrågan är ju då: Vad är det som får någon att känna sig "billig" av porr? Varför skulle man inte kunna känna sig lika billig av att partnern blir pirrig av en riktigt bra romantisk film utan kuk och fitta? Det väcker ju en känsla hos partnern, precis som porr.
    Så varför är den ena SJÄLVKLART okej medan den andra är så fel?

Precis det jag också undrar.
  • Dorian Ertymexx
    grind skrev 2012-06-11 10:52:31 följande:
    Funkar inte så.  Det är ett socialt handikap att som man inte kunna sport.

Vet du, det förklarar en hel del... Jag kan inte sport. Jag har undrat om jag kanske är aspig eller så, men de diagnoserna passar inte helt på mig. Men nu vet jag, jag är bara socialt handikappad för att jag inte kan sport. ;D
  • Dorian Ertymexx
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-11 12:55:40 följande:
    Man behöver inte gilla sport, inte alls.

Men se för helvete inte ner på oss som gör det, som om vi vore någon sorts primitiva grottmänniskor. Den inställningen spyr jag på. 

För det är ju så för vissa: är man okunnig inom områden som samhällskunskap, politik, litteratur och dylikt är man att betrakta som dum. Okunnighet/ointresse av sport verkar i vissa kretsar snarast ses som en merit... 

Jag avskyr sport. Inte så mycket för att det är sport i sig, för det skiter jag egentligen högaktligen i, utan det som verkligen retar mig är hur högprioriterat det är.

Notera: om en match går över tiden så får den göra det. Man skjuter på program eller skippar till och med för att matchen ska få plats. Men viktiga politiska diskussioner får INTE göra samma sak, utan tystas eller kapas mitt i, för det är inte "lika viktigt". Det är helt sjukt!     
  • Dorian Ertymexx
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-11 12:55:40 följande:
    Man behöver inte gilla sport, inte alls.

Men se för helvete inte ner på oss som gör det, som om vi vore någon sorts primitiva grottmänniskor. Den inställningen spyr jag på. 

För det är ju så för vissa: är man okunnig inom områden som samhällskunskap, politik, litteratur och dylikt är man att betrakta som dum. Okunnighet/ointresse av sport verkar i vissa kretsar snarast ses som en merit... 

Sedan skulle jag ha klart högre respekt för sport om spelarna slutade hymla och kom ut ur garderoben.
  • Dorian Ertymexx
    Fridayyy skrev 2012-06-11 14:26:05 följande:
    Vi kan ha ett modernt öppet polyförhållande...!

Skål
  • Dorian Ertymexx
    grind skrev 2012-06-11 14:43:52 följande:
    så dysfunktionellt.

Inte alls.
  • Dorian Ertymexx
    catdancing skrev 2012-06-12 06:43:33 följande:
    Nämen så himla trevligt för dig att du uppskattar att din kille porrsurfar,,,,,,,,,, sitter där och glor på andra nakna kvinnor och kvinnor som är invecklade i de mest komplicerade ställningar med både en och 2 eller tom kanske 3 män inne i alla möjliga kroppsingångar. mmmmmmmm jättetrevligt. Det är verkligen kärlek och närhet det..............

Nämen så himla trevligt att du tittar på romantiska komedier. Sitter där och glor på snygga män och kvinnor som har de mest komplicerade romantiska situationer, som din karl inte kan leva upp till, medan du drömmer dig bort. Det är verkligen kärlek och närhet det.
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!