100kgpappa skrev 2012-06-09 12:57:32 följande:
För det första, Du behöver inte skreva fetstilt på allting, det ger bara ett desperat intryck.
Intressant siffra (40%) som du anger efter egna erfarenheter. Jag har då ingen aning om hur porrnyttjandet ser ut i min bekantskapkrets, men det diskutera kanske flitigt i din. Dock är det inte helt osannolikt att någon inte skyltar med det, det är fortfaranda ganska tabubelagt med porr.
Tror du själv på att det inte är någon skillnad på hur mycket män och kvinnor nyttjar porr? Och den gamla myten om att så fort någon tittar på porr är man missnöjd med sitt sexliv, skattretande. Det har aldrig fallet dig in att porr kan vara ett komplement, nått som man tittar på tillsammans. Eller något man använder när man är själv.
Skulle tex mitt sexliv vara dåligt för att jag kollar lite porr när min fruga jobbar natt? Skulle inte tro det.
För den skull inte sagt att det KAN vara så att porr ersätter ett dåligt sexliv i ett förhållande, men det är absolut ingen sanning.
Fast av alla dom killar jag pratat med så har dom sagt att porr är någon dom tagit till för att kvinnan har låg sexlust, eller att hon aldrig vill köra i den och den ställningen, eller att hon är gravid.. osv osv. Det finns ingen som sagt att han är 100% nöjd med henne, förhållandet och sexlivet men ÄNDÅ tittar på porr.
Ja jag pratar sex med många, tycker det här med porrtittande är intressant .. varför, hur ofta osv. :P
Som jag sa så är 40% ingen "fakta-siffra" utan som jag sa, något som jag själv skulle gissa på efter egna erfarenheter och av man hör av kompisar osv.
Visst, det finns dom som kollar på porr tillsammans, det är en del av deras sexliv. Men det tillhör inte den här kategorin när den ena tittar på porr och den andra mår dåligt utan det.
Fast varför väntar du inte till din tjej kommer hem efter nattpasset? Om hon mådde dåligt över att du tittar på porr, hade du väntat till hon kom hem då? Eller hade du skitit i hennes mående rent ut sagt och runkat på ändå?