• Fridayyy

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Janice01 skrev 2012-06-15 11:33:55 följande:
    Skoj för dej att bo ensam!
    Vi är 2, så det är vårat hem!
    Vi är 9 i vårt hus, i mitt hem!!!Vårt hem, spelar roll, jag bestämmer över mitt eget liv och vem och vad som ska ingå....! Precis som min man bestämmer vad han vill ha i sitt liv...och han valde mig...trots att jag är en provokativ kvinna som vet vad hon vill....!
  • Fridayyy
    Janice01 skrev 2012-06-15 11:44:05 följande:
    I vårt hem är vi 2 som bestämmer ihop. Men jag förstår ju att ni 2 (eller samma person) har sådant äckligt sjukt kontrollbegär att ni lever ihop med en hund till man och därför besämmer allt, tom vad han få och inte får göra!
    Nej, du fattar INTE. Jag valde en man som var perfekt inom detta område och då slipper man ju förbud!
  • Fridayyy
    Anonym skrev 2012-06-15 11:46:03 följande:
    Hur mår du egentligen? Var dom duimma mot dej i skolan eller varför blev du sådär?
    Vad är det som är fel egentligen? Att jag vet vad jag vill ha?? Skrämmer det folk eller??

Varför tror ni att det är så viktigt för folk med porr så att jag blir klassad som att må dåligt för att jag inte vill ha det i VÅRT hem. Jag vill inte ha våldsfilmer heller.
  • Fridayyy
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-15 12:10:07 följande:
    Det är inget fel på att välja en man som har samma värderingar som en själv. Gillar han inte porr, fine. Gillar han inte sport, fine. Det har ingen annan med att göra.

Men jag måste ändå säga, Fridayyy, att du framstår som tämligen egocentrerad i det du skriver. Man får intryck av att det inte bara är porr och sport, utan snarare att den som inte villkorslöst dansar efter din pipa, oavsett hur triviala saker det må gälla, inte har i ditt hem eller ditt liv att göra. Jag vet inte om det är en bild jag skulle vilja ge av mig själv.
    Ja, det kan tyckas så i denna debatt. Men låt säga då, en som vill se på sin porr, VÄLJER inte denna människa att inte vara tillsammans med en sån som mig då?? Man söker ju sina likar?

Men visst, jag hade en kille innan som älskade sport och jag har inte nåt emot sport egentligen men är inte så intresserad och när han satt där och tittade på engelsk ligafotboll på lördagseftermiddagarna så tänkte jag att det är nog bäst att jag väljer en kille som inte är så sportintresserad så behöver inte jag irritera någon och stå och tjata om att jag vill göra nåt tillsammans.

Nej, jag är inte så här inom alla områden om ni trodde det.
  • Fridayyy

Men du Chazzen...om jag nu hade varit en tjej som mådde dåligt av porren och inte ens sa det till min make, hur framstår jag då?

Och VARFÖR är det så att folk har så svårt att man säger nej till porr? De flesta säger ju nej till andra saker, ex droger i hemmet. Tänk om min man skulle komma hem med lite heroin, då hade jag förbjudit honom att göra det. Är man en hemsk fru då?

• Fridayyy
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-15 12:26:42 följande:
    Kärlek är inte så enkelt för alla. Du kanske kan välja kalkylerande och utifrån gemensamma intressen och ointressen, och dumpa någon för att han kollar Premier League en gång i veckan, för egen del är det snarare så att när känslorna slår till så skiter man i sådant och tar det onda med det goda så att säga. 

Jag tror det handlar mycket om att kompromissa, och intrycket du ger är att det ordet inte ens finns i ditt ordförråd.
    Klart jag kompromissar. Jag gör väldigt mycket för att min man ska vara nöjd, och jag skulle aldrig dumpa nån som ser på fotboll en gång i veckan, fast jag skulle bli chockad om min man skulle göra det...(men det vet du ju). Men nu hade jag ju chansen på denna killen som passade mig så jag slog till...=) Mer gott än ont om man säger så...=) Men alla har väl vissa saker som man inte klarar av hos en annan människa, ex åsikter, hobbies m.m.
  • Fridayyy

Chazzen...jo jag tänkte på det i natt när jag låg vaken, men det är så att min man jobbar med sin hobby och sitt allra största intresse så hade han haft ett annat jobb så hade han självklart hållt på med sin hobby ibland. Det är nog därför vi i detta hem inte är så mycket för egentid.

• Fridayyy
    Anonym skrev 2012-06-15 12:30:09 följande:
    Ja, visst finns det människor som söker partners som delar deras uppfattningar och värderingar (om det är vad du menar med likar?) Men det finns också människor som har partners som inte är deras spegelbilder men där kompromisser, hänsyn och respekt får förhållandet att fungera. En människa som inte gillar porr- och våldsfilmer kan till exempel stå ut med att sådant förekommer i hemmet och att partnern, som vill se på både porr och våld, gör det när den som inte vill se det sover eller är utanför hemmets väggar. 

Sedan finns det personer som får ångest av att ens misstänka att partnern drömt en sexdröm, och då ser i alla fall jag ett sådant beteende som ett osunt och starkt orealistiskt manifesterat kontrollbehov.

Är båda nöjda (likt den som skrev om att mannen avstår porr och hon själv krogen) så är det förstås bra (för just det paret). Problem uppstår när den ena inte är nöjd och endast motvilligt gått med på att avstå genom diverse utpressningsmetoder och där den emotionella utpressaren kollar upp att partnern rättar sig efter de strypverktyg som finns inbyggda i förhållandet. Det leder enligt mitt förmenande till ett destruktivt och orättvist förhållande där man inte optimerat sin respekt för varandras olikheter och behov. 

Förbjuda onani är alltid dåligt, tycker jag. Skulle inte finna mig i sådant skitbeteende en enda sekund.  
    Se där, du ställer ju också lite krav på hur du vill ha det! Men när det handlar om ex porr och våld så vill man ju inte att ens partner ska vara intresserad av det heller även om denna gör det i smyg? Det är ju som att två sossar bor ihop och den ena smygröstar på moderaterna! (bra jämförelse va).
  • Fridayyy
    Jellybeanbaby skrev 2012-06-15 14:20:52 följande:
    Jag får en känsla av at Fridayyy är uppvuxen i norra USA, eller kanske Kanada, med extremt strikta, religiösa föräldrar.

Nån annan?
    Varför då? Ge mig EN enda motivering till det. Och varför Kanada???
  • Fridayyy

Jag fattar inte att jag har så lätt att provocera folk bara för att jag vet vad jag vill ha av en man! Varför nöja sig med mindre? Jag trodde alla gjorde så här med sina liv?

Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!