• Fridayyy

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-25 10:19:32 följande:
    Och den tanken är utmärkande för just porr menar du? Du kan inte se att erotisk litteratur, romantiska filmer och dylikt fyller precis samma syfte i grunden?
    Men hur många romantiska filmer visar bara romantik? De försöker ju i alla fall att göra nåt mer med dessa filmer, ev blanda in humor eller bra skådisar eller försöka vinna nåt pris för bra handling.
  • Fridayyy
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-25 10:19:32 följande:
    Och den tanken är utmärkande för just porr menar du? Du kan inte se att erotisk litteratur, romantiska filmer och dylikt fyller precis samma syfte i grunden?
    Och om man nu sätter sig för att se på romantisk film som komlement i sitt liv, varför gör man det då istället för att själv skaffa sig en drömprins??? Nej, jag är ingen drömmare själv och har så svårt att förstå mig på de som drömmer sig bort, det är väl där mitt problem ligger. Jag handlar istället för att drömma.
  • Fridayyy
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-25 10:38:57 följande:
    Ja, det går inte att jämföra rakt av - men grundsyftet är, menar jag, fortfarande detsamma. Bara det att folk fantiserar till olika saker.

Och jag kan inte se varför det skulle vara mer "rumsrent" att drömma sig bort till en romantisk film eller bok än att göra det till porr. 
    Men är inte syftet lite olika? Jag drömmer mig ALDRIG bort när jag ser en film, jag tänker aldrig att jag skulle vara den där personen. Iså fall är ju syftet samma med att se en fotbollsmatch???? Drömmer du att du är den där bästa spelaren??

Vill killar ha tjejer som sitter och önskar att deras liv vore som en romantisk film??
  • Fridayyy
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-25 10:47:41 följande:
    "Sitter och önskar"... det är ju inte så att man sitter och hatar sitt liv och till varje pris vill byta med nån filmhjälte. Livet är inte svartvitt.

Jag är själv inte heller drömmartypen, men tror ändå att folk mår bra av att fantisera och drömma på ett sunt sätt. 
    Ja vissa mår säkert bra av det men jag eftersom jag inte själv funkar så så fattar jag ex inte varför man sitter och drömmer om en bil man aldrig kommer att köpa eller sitter och tittar på killar bara för deras utseende. Ger mig ingenting. Eller sitter och drömmer om att ens partner ska köpa blommor till en?? Då blir man ju deprimerad för allt man inte har. Verkar ju som många tycker att filmstjärnor är snyggare än sin egen partner...och vad grundar man det på egentligen??
  • Fridayyy
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-25 10:42:55 följande:
    Det låter, ursäkta uttrycket, skittråkigt att inte tillåta sig själv att ha drömmar och illusioner.

Det är ju dessutom så med fantasier att tjusningen med dem ofta är att det är just fantasier och att man inte ens vill att de ska förverkligas. Och det måste absolut inte bara handla om förhållanden, sex och drömprinsar utan går att applicera på andra områden i livet också.

Men om det vet ni ju ingenting, ni som inte kan drömma. Jag tycker synd om er.  
    Ja, många kanske tycker det är himla tråkigt att leva som mig, men jag drömmer om vad jag ska hitta på i mitt eget liv, sådant jag kan styra över, ex samma kväll.
  • Fridayyy
    Anonym (våga vägra porr) skrev 2012-06-25 10:51:23 följande:
    Jag förstår och naturligtvis har jag drömmar. Men jag tycker verkligen att det är kontraproduktivt att ha som regel att man ska fanisera om ett sexliv man önskar sig medan partnern samtidigt känner sig bortstött och dålig. 

Ni som nu tänker protestera och säga att ni har det jättebra och att båda i förhållandet älskar porr, det är inte er jag vänder mig till. Alla får göra som de vill. 
    Exakt, jag struntar också i om andra ser på porr och mår bra av det men man läser ju trådar här varje dag där tjejen nekas sex för killen redan är färdig med sexet den dagen.
  • Fridayyy
    Anonym (våga vägra porr) skrev 2012-06-25 10:54:44 följande:
    Ja, varför kan folk inte försöka uppskatta det de har? I stället för att söka andra kickar och "komplement".
    För att folk inte har så jäkla bra sexliv som de påstår.
  • Fridayyy
    Anonym skrev 2012-06-25 10:59:24 följande:
    Tur att den stackarn inte var född under stenåldern då... 
    Ja, för män verkar vara så korkade att de inte minns från gång till gång hur man gör utan behöver lite instruktionsvideo....=)
  • Fridayyy
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-25 12:28:53 följande:
    Nej.

Jag tror båda sidor i den här tråden skulle må bra av att sluta generalisera så förbannat.

All porrkonsumtion är inte skadlig eller sjuklig. Alla konsumerar inte porr. 
    BRA!!! Precis som att alla tjejer ser inte på romantiska dravelfilmer och alla killar behöver inte se andra ha sex för att vara nöjda med sitt liv!

Det viktigaste är att man säger vad man tycker till sin partner ändå, det är ju den man ska leva med!
  • Fridayyy
    OlleSQ skrev 2012-06-25 13:51:32 följande:
    Att blint lite på någon som har det som egenintresse att det skall finnas problem är att vara onödigt naiv. Ju komplexare problem och ju mer tabubelagt desto mer cash i psykologens ficka. Skriver man dessutom en bok om "problemet" så är ens lycka gjord.
    Men du, det finns psykologer som forskar också!
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!