Anonym (ja du..) skrev 2012-06-12 15:31:01 följande:
Bra att ni pratar om det, men det faktum att potensproblem kommer tillbaka visar bara att han inte mår bra av det här. Han kan säkert förstå hur du känner, och hur många kvinnor känner (därav döljer många av oss män vårt porrsurfande), men han önskar nog att han kunde få fortsätta med det då han säkert själv tycker det är harmlöst (i likhet med många män).
Så han slits mellan att inte såra dig som han älskar och att inte få göra något som han tycker mycket om och som sålänge du inte visste om det inte störde relationen. Han kan ju aldrig vinna en diskussion om porr med dig, hur ska han kunna försvara att han visst ska få surfa runt och titta på andra fittor etc. när du säger att det sårar dig? risken för att han gör det i smyg är ju rätt uppenbar och hur sunt är det att känna att man som vuxen man måste smyga med nåt för sin partner. Klart det kan bli känslomässigt virrvarr i skallen av en sån här situation, som leder till potensproblem.
Att spy en massa galla över porr leder inte till nåt bra i alla fall. Du kräver att han ska förstå dig men hur intresserad är du av att verkligen förstå honom?
Tack för ditt inlägg, nä jag kräver inte att han ska förstå mig, men jag vore glad om han försökte och det kände jag att han gjorde efter vår diskussion. Jag kräver inte heller att han ska sluta porrsurfa jag har inte sagt ett ljud om det och tänker inte göra det heller. Nu känner jag väl att surfa du om du vill men låt mig slippa upptäcka det, så får väL han acceptera att jag sitter och surfar på snygga, unga, sexiga killar..... Att jag reagerade så som jag gjorde var att han uppenbarligen hade surfat på kvällen när jag jobbade och när jag kom hem så var han påtagligt sugen på sex, vilket jag inte hade något emot och när jag sedan upptäcker att han surfat på kvällen när jag inte var hemma så är det ju inte så kul att inse att han blivit upphetsad av det och inte av mig, då känns det ju som om jag bara är föremålet för att han ska få utlopp för sin upphetsning. Har han problem med det så är det bättre att han säger det så hjälps vi åt., jag har inga problem med att hetsa upp honom och förföra honom. Vi har tidigare suttit och surfat på olika sexställningar och lite leksaker och kollat på fina bilder på Lustjakt, se och det är en helt annan sak. Hans impotens kan vi prata om och det har inte inträffat efter den gången. Min älskling är en känslig kille som blir påverkad av bråk och stress. Men jag tror också att OM han porrsurfar så identifierar han sig med killarna där som då genom bilder och videos kan uppfattas som dominanta och intiativtagande och det stämmer inte med min killes personlighet. Det kände jag också den kvällen, han ville så mycket men hjärnan och kroppen hängde inte riktigt med. Vårt sexliv har också gått från att älska till att ha sex sedan han börjat porrsurfa.