-
Ja jävlar, det missade jag :OAnton Chigurh skrev 2012-06-14 12:26:19 följande:Struts. Ni menar struts. Och inget annat....
-
Integritet eller inte, jag är man och inser att mitt liv är bättre utan porr (det har inte alltid varit så).Anonym (våga vägra porr) skrev 2012-06-14 13:36:12 följande:...en fjolla till man med integritet, dessutom.
Trots det kommer jag aldrig att bli en moraltant som ser ner på porrtittare och hatar porr - jag kan förstå att det finns andra som går igång på det mer än vad jag gör, och det är i så fall deras ensak.
Trött blir jag när jag förväntas göra eller vara eller tycka för att jag råkar tillhöra en grupp (i det här fallet gruppen män). -
Själv är jag fyra amerikanska sjungande präster som vill ta på varandra.Mycket ska man höra (läsa) innan öronen (ögonen) trillar av (ur)...Fattig student skrev 2012-06-14 13:56:19 följande:Du verkar så vettig. Jag "passar" dig till nästa liv.
-
Jag är förresten fyra gråklädda pastorer. Kolla min avatar om ni inte tror mig!
-
Moraltant vete fan. Den åsikt jag har om dig är att du har en (för mig) väldigt underlig syn på det här med egentid kontra familjetid och egna intressen som partnern inte är intresserad av. Huruvida du är en moraltant eller inte kan jag inte uttala mig om. Att du väljer partner utifrån kriterier du själv ställt upp är i alla fall inte moraltantigt i sig.Fridayyy skrev 2012-06-14 14:09:56 följande:Men vem är moraltant? Är det jag för att jag inte vill leva med en som behöver porr??
-
Det sägs att Julia Roberts i vissa bakifrån filmade scener i "Pretty Woman" har ersatts av en manlig "body double".
-
Det är inget fel på att välja en man som har samma värderingar som en själv. Gillar han inte porr, fine. Gillar han inte sport, fine. Det har ingen annan med att göra.
Men jag måste ändå säga, Fridayyy, att du framstår som tämligen egocentrerad i det du skriver. Man får intryck av att det inte bara är porr och sport, utan snarare att den som inte villkorslöst dansar efter din pipa, oavsett hur triviala saker det må gälla, inte har i ditt hem eller ditt liv att göra. Jag vet inte om det är en bild jag skulle vilja ge av mig själv.
-
Kärlek är inte så enkelt för alla. Du kanske kan välja kalkylerande och utifrån gemensamma intressen och ointressen, och dumpa någon för att han kollar Premier League en gång i veckan, för egen del är det snarare så att när känslorna slår till så skiter man i sådant och tar det onda med det goda så att säga.Fridayyy skrev 2012-06-15 12:18:30 följande:Ja, det kan tyckas så i denna debatt. Men låt säga då, en som vill se på sin porr, VÄLJER inte denna människa att inte vara tillsammans med en sån som mig då?? Man söker ju sina likar?
Men visst, jag hade en kille innan som älskade sport och jag har inte nåt emot sport egentligen men är inte så intresserad och när han satt där och tittade på engelsk ligafotboll på lördagseftermiddagarna så tänkte jag att det är nog bäst att jag väljer en kille som inte är så sportintresserad så behöver inte jag irritera någon och stå och tjata om att jag vill göra nåt tillsammans.
Nej, jag är inte så här inom alla områden om ni trodde det.
Jag tror det handlar mycket om att kompromissa, och intrycket du ger är att det ordet inte ens finns i ditt ordförråd. -
Du ska givetvis säga till honom. Detsamma hände mig, jag ställdes inför ett val och det var det enklaste beslut jag någonsin fattat (där är anledningen till att jag inte nyttjar porr, om någon nu var intresserad - saknar det inte ett jävla dugg).Fridayyy skrev 2012-06-15 12:21:11 följande:Men du Chazzen...om jag nu hade varit en tjej som mådde dåligt av porren och inte ens sa det till min make, hur framstår jag då?
Och VARFÖR är det så att folk har så svårt att man säger nej till porr? De flesta säger ju nej till andra saker, ex droger i hemmet. Tänk om min man skulle komma hem med lite heroin, då hade jag förbjudit honom att göra det. Är man en hemsk fru då?
Jag har inte ett dugg svårt med att du säger nej till porr, men det är ju inte bara det. Intrycket jag får är att du knappt är okej med att din gubbe ägnar sig åt något eget intresse överhuvudtaget. -
Kisse? Det kan ha varit den konstigaste omskrivning för kuken jag någonsin sett.
Kissekatter är söta. Penisar är fan ganska fula när man tänker efter.
-
Penis, ja. Katt, nej.Anonym skrev 2012-06-18 15:04:48 följande:Du har väl själv en kisse? Även om den kanske inte är så stor.
-
Klart fulare än katter. Såna där nakenkatter typ den Rachel hade i "Vänner" undantagna.catdancing skrev 2012-06-19 15:32:51 följande:Fula är de väl ändå inte
-
Men alltså... till och med du måste väl fatta att den där jämförelsen är helt åt helvete?Anonym (våga vägra porr) skrev 2012-06-24 17:57:17 följande:Kvinnor fattar det samtidigt som män fattar att vi kvinnor behöver en älskare ibland. Inte för att BYTA UT mannen, utan för att ha som KOMPLEMENT. Någon som ger det mannen inte ger.
-
Och den tanken är utmärkande för just porr menar du? Du kan inte se att erotisk litteratur, romantiska filmer och dylikt fyller precis samma syfte i grunden?Anonym (våga vägra porr) skrev 2012-06-25 10:15:08 följande:Hela tanken med porr är väl att få tillgång till andra kvinnor än sin egen, att få ha sex i tanken med andra utan att vara otrogen så att det blir tjafs. Porren behöver du inte uppvakta, prata med eller visa omtanke om heller. Den finns alltid där, beredd.
-
Ja, det går inte att jämföra rakt av - men grundsyftet är, menar jag, fortfarande detsamma. Bara det att folk fantiserar till olika saker.Fridayyy skrev 2012-06-25 10:35:09 följande:Men hur många romantiska filmer visar bara romantik? De försöker ju i alla fall att göra nåt mer med dessa filmer, ev blanda in humor eller bra skådisar eller försöka vinna nåt pris för bra handling.
Och jag kan inte se varför det skulle vara mer "rumsrent" att drömma sig bort till en romantisk film eller bok än att göra det till porr. -
Det låter, ursäkta uttrycket, skittråkigt att inte tillåta sig själv att ha drömmar och illusioner.Anonym (våga vägra porr) skrev 2012-06-25 10:39:27 följande:Där är vi lika, du och jag Fridayy. Jag fattar heller inte varför man inte gör någonting åt saker i stället för att sitta och låtsas.
Det är ju dessutom så med fantasier att tjusningen med dem ofta är att det är just fantasier och att man inte ens vill att de ska förverkligas. Och det måste absolut inte bara handla om förhållanden, sex och drömprinsar utan går att applicera på andra områden i livet också.
Men om det vet ni ju ingenting, ni som inte kan drömma. Jag tycker synd om er. -
"Sitter och önskar"... det är ju inte så att man sitter och hatar sitt liv och till varje pris vill byta med nån filmhjälte. Livet är inte svartvitt.Fridayyy skrev 2012-06-25 10:45:22 följande:Men är inte syftet lite olika? Jag drömmer mig ALDRIG bort när jag ser en film, jag tänker aldrig att jag skulle vara den där personen. Iså fall är ju syftet samma med att se en fotbollsmatch???? Drömmer du att du är den där bästa spelaren??
Vill killar ha tjejer som sitter och önskar att deras liv vore som en romantisk film??
Jag är själv inte heller drömmartypen, men tror ändå att folk mår bra av att fantisera och drömma på ett sunt sätt. -
Nej.zorro69 skrev 2012-06-25 12:15:28 följande:
alla killar porrsurfar.
Jag tror båda sidor i den här tråden skulle må bra av att sluta generalisera så förbannat.
All porrkonsumtion är inte skadlig eller sjuklig. Alla konsumerar inte porr.