• Sarah f

Min älskling porrsurfar!!!!!!

OlleSQ skrev 2012-06-25 18:00:41 följande:
    Okej. Nu var det undersökningarna som var intressanta...  Skiter i relationsböcker. Du påstod ett det fanns en massa undersökningar och hänvisar till böcker av lekmän.
    Oj, dels har jag själv läst lite sexologi på universitetet och där togs det upp under en föreläsning och dels finns det flertalet böcker i ämnet skrivna av psykologer och PhD som också tar upp frågan. Jag ska leta rätt på några referenser om det känns väldigt viktigt för dig.

Böcker skrivna av lekmän har jag definitivt inte hänvisat till, en bok om relationer är i min värld en som är skriven av en kunnig person- inte typ Mia Törnblom och liknande.    
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Sarah f
    OlleSQ skrev 2012-06-25 18:24:16 följande:
    "Oj, ta vilken relationsbok som helst."

Okej....

Kan du bevisa motsatsen, att de flesta män fantiserar om sin partner då han ser på porr och onanerar?
    Förstår du frågan? 
  • Sarah f
    OlleSQ skrev 2012-06-25 18:51:58 följande:
    Jag har mest vänt mig mot en massa påståenden och hörsägen. Nån substans har inte visats än. Det är upp till dig.... Men det jag fått till svar har mest varit svammel.

Men men, jorden är platt och bögar är sjuka.
    Vad? Vad tror du att jag sagt i tråden egentligen? Jag har hänvisat till föreläsningar på GU om du glömde det, eftersom jag inte har min litteratur här för ögonblicket så kan jag inte ge dig titlar på böcker jag läst. Men vad har du att komma med själv?

Kan du förklara vitsen med porr om det inte är bland annat för att få omväxling från den partner man har?   
  • Sarah f
    OlleSQ skrev 2012-06-25 18:51:58 följande:
    Jag har mest vänt mig mot en massa påståenden och hörsägen. Nån substans har inte visats än. Det är upp till dig.... Men det jag fått till svar har mest varit svammel.

Men men, jorden är platt och bögar är sjuka.
    Du har ju knappast begripit ett smack av det jag skrivit, eller förstått min inställning till saken. Försök att pinka ned någon annan.
  • Sarah f
    OlleSQ skrev 2012-06-25 19:17:18 följande:
    Om du hänsvisar till förläsningar på GU så är det fortfarande hörsägen. Du kan säga precis vad du vill om du faktiskt inte har kommer med källhänvisning. Vilket jag bett om.
    Föregå med gott exempel då, tills jag kommer åt mina böcker?

Att förstahandshänvisa till en föreläsning är inte hörsägen. Att säga att man har hört att någon varit på en föreläsning är det däremot.  
  • Sarah f
    Sarah f skrev 2012-06-25 19:19:22 följande:
    Föregå med gott exempel då, tills jag kommer åt mina böcker?

Att förstahandshänvisa till en föreläsning är inte hörsägen. Att säga att man har hört att någon varit på en föreläsning är det däremot.  

Korrigerar, jag skriver lite slarvigt för jag hanterar en liten son samtidigt, att säga att man hört av någon annan vad som sagts på en föreläsning är hörsägen. Annars skulle föreläsningar vara meningslösa, eftersom det man får veta/lära sig där är enbart hörsägen.
  • Sarah f
    Janice01 skrev 2012-06-26 09:26:29 följande:
    Män tänder på visuella saker helt enkelt!
    Du känenr dej verkligen hotad av att din man skulle surfa på porr i smyg...

Hördu, hur funkar synskadade män?
  • Sarah f
    Janice01 skrev 2012-06-26 10:40:54 följande:
    Ja eller hur runkar en man utan armar? Det finns alltid undantag som tex det 3% av alla män som aldrig kollar på porr alls.

Men kan du inte svara på frågan? Jag antar att alla män som har synproblem inte saknar armar?
  • Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-26 10:45:31 följande:
    Handikapp som handikapp.....
    Varför ta upp något så jävla irrellevant i frågan om porr????

Det är inte irrelevant eftersom du gång på gång hävdar att alla män tänder visuellt. Då undrar jag hur det funkar om en man inte kan se.

• Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-26 10:45:31 följande:
    Handikapp som handikapp.....
    Varför ta upp något så jävla irrellevant i frågan om porr????
    Dessutom, menar du alltså att en person med funktionshinder inte hör hemma i diskussionen? Rätt fördomsfullt, det med.
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!