fembarnsfar1967 skrev 2012-06-29 15:06:53 följande:
Explicita eller specifika?
Anledningen till att man ljuger eller hemlighåller saker för ens partner är väl tämligen uppenbar, man är rädd för sin partner och dennes reaktioner. Det finns de som kan gå hur långt som helst för att förtrycka sin partner och tvinga på denne sina värderingar.
Många hade nog varit glada om de hade de gemensamma spelreglerna klara för sig från början. Vi hade sluppit många besvikna och desillusionerade frånskilda.
Alldeles riktigt. I mitt nuvarande förhållande pratade vi tidigt om porr. Min partner hade inget stort behov av porr och visste också mycket väl att en del tjejer tycker det är jobbigt om killen kollar porr. Och han förstod dom, eftersom han själv skulle tycka det var jobbigt om hans flickvän kollade på porr.
Jag förklarade för honom att jag anser att porr kan förstöra så mycket i ett förhållande, tex intimiteten mellan båda personerna, och vill helst ha ett porrfritt liv. Men var samtidigt tydlig med att jag skulle aldrig nånsin förbjuda honom från att kolla.
Vi gick alltså in i förhållandet med vetskapen om vad båda tyckte och tänkte. Viljan eller önskan om ett porrfritt liv kom inte in nånstans efter det att redan gått en lång tid.