• Sarah f

Min älskling porrsurfar!!!!!!

fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:16:09 följande:
    Om det är den lösning paret trivs med (och gemensamt beslutat i en öppen och respektfull diskussion).

Frågan var ju "FÖR ATT MANNEN FÖREDRAR DET", alltså kan det knappast vara ett särskilt gemensamt beslut om inte kvinnan i det fallet slutat åtrå mannen på grund av hans beteende. (Det förekommer också, det är knappast så att bara män ledsnar på sina kvinnor, män kan bli oattraktiva de med.)
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Sarah f
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:36:25 följande:
    Genom att vara PK undviker vi aggression och extremism samt upprätthåller en civiliserad samtalston. Är det något fel i det?
    Vi lever i en relativistisk värld där vi gemensamt skapar våra värderingar i en demokratisk diskussion. Det enda som jag inte ser som relativistiskt är alla människors lika värde.
    Om det gemensamma samlivet helt och hållet dikteras av mannens lust till porr är det odemokrtiskt och tar därför inte hänsyn till kvinnans lika värde.
    Följaktligen är det förkastligt, liksom alla andra beteenden som bryter mot gemensamma överenskommelser beslutade efter en öppen och respektfull diskussion.
    Men tror du att demokrati har en särskilt stor plats i sovrummet? Svara gärna lite mer koncist.
  • Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-27 09:53:57 följande:
    Bara för att du har sådant sjukligt kontrollbehov och skall godkänna hur din man onanerar så behöver väl normala tjejer och killar inte fråga sina respektive vad det är ok att onanera till!
    Oj ooj, vad ser du att jag har det? Klarar du inte av att diskutera utifrån annat än din personliga upplevelse?

Jag har inte problem med porr, men det är väldigt många som har det. Får jag inte tala i deras sak ens för diskussionens skull? 
  • Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-27 09:53:57 följande:
    Bara för att du har sådant sjukligt kontrollbehov och skall godkänna hur din man onanerar så behöver väl normala tjejer och killar inte fråga sina respektive vad det är ok att onanera till!

sedan så tillstår blackcocklover att hon är beroende och då är det väl en befogad fråga?
  • Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-27 10:00:37 följande:
    Han tröttnade väl som alla andra på era skeva åsikter nu gjort. Bara ni 2 kvar i tråden numera....
    Kan vu tala om vad som är skevt i mina åsikter, gärna med citering.
  • Sarah f
    Fridayyy skrev 2012-06-27 10:12:14 följande:
    Och du....=)
    et tu, janice? ;)
  • Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-27 10:33:30 följande:
    Jag skiter fullständigt hur min partner onanerar, det tycker jag att ni 2 också skall göra!

Jag tror att både jag och Friday skiter i om din partner onanerar.

Var har jag skrivit att jag bryr mig om vad min partner gör? I  allmäna ordalag så vill jag framföra att om en person mår dåligt av vad partnern gör så bör man få ifrågasätta det. Det handlar inte om att styra, det handlar om att få till stånd en kommunikation.  
  • Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-27 10:33:30 följande:
    Jag skiter fullständigt hur min partner onanerar, det tycker jag att ni 2 också skall göra!

Dessutom frågade Friday om var dina gränser går, inte om du ogillar att han onanerar. Du kanske är väldigt kontrollerande vad gäller andra saker, vilket är väl så kvävande.
  • Sarah f
    Sarah f skrev 2012-06-27 10:09:54 följande:
    Kan vu tala om vad som är skevt i mina åsikter, gärna med citering.

Väntar med spänning på mina skeva åsikter. Gärna där jag beskriver hur jag kontrollerar min omgivning.
  • Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-27 13:08:59 följande:
    Göämde kommenterar del 2 i ditt mess...

NEJ, för att en person har ett sjukligt kontrollbehov så skall man inte behöva stötta henne i det. Vad hennes kille onanerar har INGEN annan än han själv med att göra. Hon skulle heller behöva sympatier med att få ett bättre självförtroende eller vård för sitt kontrollbehov, INTE hacka på hennes kille!

Ok, du tycker hon ska ta hjälp av utomstående och att det bara är att gilla läget? Vad menar du med att få sympatier för att få bättre självförtroende? Det betyder ju igenting i sammanhanget, förklara vad du menar i stället.
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!