Inlägg från: Anonym (våga vägra porr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (våga vägra porr)

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Anonym (Bunny) skrev 2012-06-25 00:35:18 följande:
    .

Så det handlar säkert inte om att han fantiserar om tjejerna i filmerna eller bilderna, utan han fantiserar bara om själva grejjen. Så ta det inte personligt!!

Kram på dig vännen 

Men det där är inte sant. Varför finns det i så fall så mycket nakna ensamma tjejer i porr? Om män vill se andra knulla. Många killar (inte alla) gillar att tänka sig att de har sex med andra kvinnor, det är liksom hela iden med porr. Att vara otrogen i tanken men inte på riktigt.
    Jellybeanbaby skrev 2012-06-25 00:41:39 följande:
    Skärpning nu, kommer du inte ihåg vad du själv skrev?
    "Kvinnor fattar det [att män behöver porr/JBB:s ant] samtidigt som män fattar att vi kvinnor behöver en älskare ibland. Inte för att BYTA UT mannen, utan för att ha som KOMPLEMENT. Någon som ger det mannen inte ger."
    /någravägrarporr
    REPRIS: Du likställer porr med otrohet!!

Lycka till med att ha ett väldigt ensamt tråkigt liv. Eller du kanske är en av de där extrem-tokfeministerna som likt bloggerskan NoBoyToy likställer heterosexuellt samlag som att "mannen runkar av inuti kvinnan"???
    Jag drog en paralell, jag påstod inte att det var samma sak. Att känna sig otillräcklig är inte en bra grund för något förhållande.

Tack för ditt lycka till, men särskilt tråkigt har jag inte och ensam är jag definitivt inte. :)  
    Anonym (Bunny) skrev 2012-06-25 01:16:16 följande:
    Tråkigt att du har en sådan syn på porr.

Att det finns fler nakna ensamma tjejer i porr tror jag bara beror på att porrindustrin mestadels riktar sig till män och en naken kvinnokropp lockar till mer fantasi för mannen än vad en man och en kvinna gör (det kan även vara så att mannen känner sig olustig med att se en annan killes könsorgan). Detta betyder fortfarande inte att han fantiserar om att vara otrogen med en annan kvinna. Han bara tittar på kroppen och fantiserar om sex. Han kanske även har med sin partner i fantasierna eller fantiserar om att hans partner är kvinnan i filmen. Det betyder inte att han inte vill vara med sin partner i verkliga livet, han vill bara fantisera lite. Jag ser inte det negativa i det. 

Jag är en kvinna som gillar porr och har inte intresse för någon annan än min pojkvän. Inget jag tittar på kan ändra på det.

Det enda jag skulle ha problem med som flickvän till en som ibland porrsurfar är om min pojkvän återkommande skulle kolla på porr med en och samma kvinna och börja fantisera om denna som person. Det är en helt annan sak och först då kanske man kan börja jämföra det med fantasier och otrohet. Detta tror jag dock är väldigt ovanligt bland folk som har partners.
    Varför är det självklart att mannen kanske känner sig olustig över att se en annan mans organ, men vi kvinnor ska inte känna så? HELA industrin vilar på att män är såååå känsliga men är helt likgiltig inför att kvinnor kan känna likadant?

Fridayyy skrev 2012-06-25 08:45:45 följande:
    Skulle JAG har behov av att kolla på porr så skulle det vara när jag tröttnat på mitt eget sexliv och när jag finner karln hemma tråkig och det är säkert fler som tänker som mig så var inte så j*vla naiva och tro att alla tänker på sin partner. Jag tror de flesta killar INTE tänker på sin egen tjej när de sitter där. Har jag fel?

Hela tanken med porr är väl att få tillgång till andra kvinnor än sin egen, att få ha sex i tanken med andra utan att vara otrogen så att det blir tjafs. Porren behöver du inte uppvakta, prata med eller visa omtanke om heller. Den finns alltid där, beredd. 
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-25 10:19:32 följande:
    Och den tanken är utmärkande för just porr menar du? Du kan inte se att erotisk litteratur, romantiska filmer och dylikt fyller precis samma syfte i grunden?
    Jag replikerade på att män tänker på sin egen partner när han ser på porr, inget annat. Jag vågar påstå att det är ytterst ovanligt.
    OlleSQ skrev 2012-06-25 10:23:31 följande:
    Baserat på vad?
    På vad jag lärt mig under mitt liv, de män jag träffat, de böcker i ämnet som skrivits, samtal med terapeuter osv. Jag har tagit ansvar för min åsikt och jag har grundligt studerat ämnet eftersom det har varit ett problem för mig.
    Anonym skrev 2012-06-25 10:35:56 följande:
    Jaså, en man kollar på en annan naken kvinna, men fantiserar minsann att det är hans "egna" kvinna han tittar på/knullar i fantasin. Det där tror jag inte på. Det är betydligt lättare att istället be sin kvinna skicka nakenbilder på sig själv så han har nått att titta på..

Män säger så för att inte kvinnan ska bli ledsen. Vi kvinnor kan välja att tro på det om vi vill!
    Fridayyy skrev 2012-06-25 10:37:52 följande:
    Och om man nu sätter sig för att se på romantisk film som komlement i sitt liv, varför gör man det då istället för att själv skaffa sig en drömprins??? Nej, jag är ingen drömmare själv och har så svårt att förstå mig på de som drömmer sig bort, det är väl där mitt problem ligger. Jag handlar istället för att drömma.

Där är vi lika, du och jag Fridayy. Jag fattar heller inte varför man inte gör någonting åt saker i stället för att sitta och låtsas.
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-25 10:47:41 följande:
    "Sitter och önskar"... det är ju inte så att man sitter och hatar sitt liv och till varje pris vill byta med nån filmhjälte. Livet är inte svartvitt.

Jag är själv inte heller drömmartypen, men tror ändå att folk mår bra av att fantisera och drömma på ett sunt sätt. 

Jag förstår och naturligtvis har jag drömmar. Men jag tycker verkligen att det är kontraproduktivt att ha som regel att man ska fanisera om ett sexliv man önskar sig medan partnern samtidigt känner sig bortstött och dålig. 

Ni som nu tänker protestera och säga att ni har det jättebra och att båda i förhållandet älskar porr, det är inte er jag vänder mig till. Alla får göra som de vill. 
    Fridayyy skrev 2012-06-25 10:52:17 följande:
    Ja vissa mår säkert bra av det men jag eftersom jag inte själv funkar så så fattar jag ex inte varför man sitter och drömmer om en bil man aldrig kommer att köpa eller sitter och tittar på killar bara för deras utseende. Ger mig ingenting. Eller sitter och drömmer om att ens partner ska köpa blommor till en?? Då blir man ju deprimerad för allt man inte har. Verkar ju som många tycker att filmstjärnor är snyggare än sin egen partner...och vad grundar man det på egentligen??

Ja, varför kan folk inte försöka uppskatta det de har? I stället för att söka andra kickar och "komplement".
    Cecese skrev 2012-06-25 10:55:25 följande:
    Jag gillar inte porr och det ger mej absolut inget att kolla på det. Men jag har ändå inget emot att mannen tittar på det. Så länge jag vet att han väljer mej före porren så är det inget problem att han kollar när jag inte är där. Skulle han däremot börja välja bort mej och välja porren före mej så ja, då skulle det vara ett problem.

Och om ni trivs så är det rätt för er, konstigare än så är det inte.
    OlleSQ skrev 2012-06-25 11:21:01 följande:
    Ok. Du har träffat män som är så. Baserat på min erfarenhet så verkar vissa kvinnor dras till en och samma typ av män även om det är destruktivt för dom. Dessa män är på inget sätt representativa för resten av männen.
    Vad använder andra män porr till? Menar du att psykologer och forskare har fel i att majoriteten av män använder porr för att fantisera om någon annan än sin kvinna?
    Janice01 skrev 2012-06-25 11:32:47 följande:
    Du kan inte ha mycket till liv som sitter på FL hela nätterna....
    Jag har en baby med feber, så jag var vaken i natt. Frågor på det?
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!