Inlägg från: Anonym (Sexig tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sexig tjej)

Ute med string?

Ute med string? Knappast. Det är nog mer vissa som försöker få de att låta som det som själva har någon typ av personlig agg mot string.

Hör ofta folk säga saker som "det är bara 16 åringar som använder string" eller liknad fördomsfulla uttalande. Tvärt om är de väldigt vanligt bland folk mellan 25 och 35 som gick genom tonåren med det.

String har inte marknadsförts så hårt senaste åren, men de innebär inte att folk slutat använda det. Tvärt om.  Däremot har de kommit någon typ av femenist fashist våg av folk som vill bestämma allt över alla andra.

Tittar vi längre söder ut i Europa är string på väg tebax starkare än någonsin, och då pratar vi inte  bara om trosor, utan även bikini.

Men folk som är feta och fula försöker naturligtvis göra de bästa för att svärta ner folk som klarar att hålla sin kropp i skick. Patetiskt, tänk om alla dessa personer kunde anstränga sig lika mycket åt att försöka kritisera sig själv i stället för andra, då skulle vi nog inte ha så många överviktiga personer kvar i detta landet längre. 

• Anonym (Sexig tjej)
    Anonym skrev 2012-08-26 17:41:21 följande:
    Är det bara jag som tycker att de flesta stringtrosor har 1. för lite tyg för fittan 2. för mycket tyg mellan skinkorna, så att det skaver??
    Däremot tycker jag att det kan vara väldigt sexigt med string, både att se på och att ha på sig. Det bästa är dem som bara har en tunn "tråd" mellan skinkorna (se punkt 2 ovan). Dessa verkar vara svåra att få tag på utanför sexshoppar, eller?
    För lite tyg betyder väll antagligen att de är för små eller för liten modell. I Spanien är de vanligt med string (trosor) med super strechigt jätte mjukt tyg, absolut min favorit.

Om man tittar på KappAl eller Ålens så har de nästan ett anorektiskt sortiment av string. Sist jag var på Ålens hade de bara en enda modell och då endast i ljustbrunt.  I övrigt hade de ungefär 40 modeller, vilket gör att stringen utgör 2,5%, vilket är närmast löjligt då de gissningsvis utgör 30-40% av vuxenmarkaden. Verkar vara något fashist politiskt statment att ha just en modell. På KappAl var de lite fler, men fortfarande bara 5-10%

H&M har nog de största sortimentet överlag där de har nästan en stringvariant på  varje variant eller mönster. Totalt 30-40% av sortimentet string. Personligen tycker jag de har lite dålig kvalité och de sitter ofta ganska dåligt. Många av dem har olika mönster och olika krusseduller, men de verkar vara sydda i samma form.

Lindex har väll ett ganska stort sortiment med blandat med billgit skräp (som inte är speciellt billigt egentligen) och lite dyrare kvalitéts string. Köpte ett par riktigt fina där med inbyggd midjekorsett, as-sköna, och riktigt snygga med. Dock lite dyr på 179kr för ett par trosor... lite så där. 
Svar på tråden Ute med string?