-
Håller med. Ett par string i rätt storlek känner man inte av, men trosor känner jag av eftersom de glider runt som du skriver. Och boxers/hipsters korvar sig tycker jag.Anonym (stringbruttan) skrev 2012-06-10 16:03:46 följande:Alltid när jag testat att ha "vanliga" trosor (som den jag svarade till skrev att hon hade) slutar det med att ena skinkan är täckt och det som borde täcka den andra sitter mellan skinkorna. Det tycker jag är obekvämt. Men som vanligt får man säga att "string ÄR obekvämt" men man får inte säga att "vanliga trosor är obekväma"... -
Hur kan man tycka att string (som helt och hållet åker in mellan skinkorna) är bekvämt, medan ett par vanliga trosor eller hipsters som bara åker "halvt in" klassas obekvämt?Anonym (stringbruttan) skrev 2012-06-10 16:03:46 följande:Alltid när jag testat att ha "vanliga" trosor (som den jag svarade till skrev att hon hade) slutar det med att ena skinkan är täckt och det som borde täcka den andra sitter mellan skinkorna. Det tycker jag är obekvämt. Men som vanligt får man säga att "string ÄR obekvämt" men man får inte säga att "vanliga trosor är obekväma"... -
För stringen sitter där de sitter, de halkar inte runt. Och det är betydligt mindre tyg att ha mellan skinkorna än med vanliga trosor som halkar in.Anonym skrev 2012-06-10 17:08:58 följande:Hur kan man tycka att string (som helt och hållet åker in mellan skinkorna) är bekvämt, medan ett par vanliga trosor eller hipsters som bara åker "halvt in" klassas obekvämt?
-
OkAnonym skrev 2012-06-10 17:15:54 följande:För stringen sitter där de sitter, de halkar inte runt. Och det är betydligt mindre tyg att ha mellan skinkorna än med vanliga trosor som halkar in.
Jag kommer ändå aldrig förstå de som föredrar string framför vanliga trosor. Området mellan skinkorna är superkänsligt. En tråd där bak känns ungefär lika bekvämt som en tråd där fram skulle göra -
Haha, min man klagar på att jag aldrig har string nuförtiden
. För obekvämt! Har inga problem med vanliga trosor under tajta jeans. Använder hipsters i tunt material - bekvämare och snyggare. (Sexigare också enligt mig, men inte enligt min man
) -
Ganska ofräsht med flytningar i jeansen ju. Jag tvättar inte mina jeans varje gång jag använt dom lixom, så det hade blivit nasty!Anonym (Förstår inte...) skrev 2012-06-10 22:10:17 följande:Varför överhuvud taget ha trosor? -
Man får svamp lättare av string troligen eftersom tyget på stringen ligger tight mot analen och kan göra det lättare för partiklar som svamp och bakterier att vandra över till slidan. Tyget som ligger mot analen glider liksom fram och tillbaka (när man går) mot slidan.Åskan skrev 2012-06-11 10:08:48 följande:Man får väl ha vad man vill?! Hade alltid string när jag var yngre, men nu får jag svamp därnere direkt om jag bara har ett par en dag. Vet inte varför...
Nu kör jag med hotpants från newbody. Har alltid tajta kläder och tycker inte att de syns... Dessutom tycker jag att det är snyggare med såna än string om jag visar mig halvnaken hemma el på träning. String är aldrig speciellt snyggt tycker jag. Bara praktiskt ibland. -
När man drar på sig ett riktigt tight fodral kan det va mer praktiskt med string, men då är helt troslöst än mer bättreteknikfreak skrev 2012-06-11 11:31:56 följande:Ingen aning, men nog kan man fortfarande se stringtrosor här och var? Själv föredrar jag hipsters men har och använder gärna string också. Inte för att det är speciellt snyggt men vid vissa tillfällen tycker jag string är bättre. -
Hipsterstrosan var klart snyggast! Den trosmodellen ramar in den kvinnliga rumpan finast av alla typer av trosor som finnsAnna Paulita skrev 2012-06-11 10:19:48 följande: -
String är väldigt praktiskt. man behöver inte ens ta av dom när man ska på toa, det är bara att dra undan snöret!Anonym (stringbruttan) skrev 2012-06-11 11:50:19 följande:Jag växte upp med helt vanliga trosor. På den tiden hette dom "tai"-modell. Helt vanliga som gick diagonalt över skinkorna. Jag HATADE dem !
Jag har testat hipsters, som går typ vertikalt över skinkorna... och antingen kasar de omkring eller så får jag dubbelrumpa.
Jag har testat hotpants, men aldrig hittat några tunna och därför känns det som att jag har dubbla byxor på mig och det är inte bekvämt.
Jag har testat boxertrosor, men samma sak där. Det blir trångt och obekvämt. och då syns sömmarna på benen istället och det är inte heller snyggt.
Jag äger t.o.m ett par gördeltrosor som täcker hela rumpan och lyfter den och håller in magen. Då får jag snygg kropp men det är ett helvete att gå på toa i dem (eftersom man måste utöva akrobatik för att få på och av dem) så de använder jag bara på riktigt fina kalas...
Jag har också testat string och trivs bra i dem. Alla stringtrosor är inte bekväma, och om jag råkar köpa ett par som inte sitter skönt så använder jag dem inte såklart.
Och till dig som undrade om jag även har string på stranden: Nej, för jag har inte byxor utanpå mina badkläder. -
Nej jag använder inte stringbikini men jag tycker att det är allmänt drygt med vanliga bikinitroser ändå.Anonym (oj) skrev 2012-06-11 09:53:43 följande:Ni som använder string trosor och tycker det är bekvämare, använder ni stringbikini trosor också då? Och visar hela röven på stranden?

-
Finns det folk som gör så?!Anonym skrev 2012-06-11 11:52:54 följande:String är väldigt praktiskt. man behöver inte ens ta av dom när man ska på toa, det är bara att dra undan snöret!
-
String-fascisten har talatAnonym (Sexig tjej) skrev 2012-06-14 18:55:36 följande:Ute med string? Knappast. Det är nog mer vissa som försöker få de att låta som det som själva har någon typ av personlig agg mot string.
Hör ofta folk säga saker som "det är bara 16 åringar som använder string" eller liknad fördomsfulla uttalande. Tvärt om är de väldigt vanligt bland folk mellan 25 och 35 som gick genom tonåren med det.
String har inte marknadsförts så hårt senaste åren, men de innebär inte att folk slutat använda det. Tvärt om. Däremot har de kommit någon typ av femenist fashist våg av folk som vill bestämma allt över alla andra.
Tittar vi längre söder ut i Europa är string på väg tebax starkare än någonsin, och då pratar vi inte bara om trosor, utan även bikini.
Men folk som är feta och fula försöker naturligtvis göra de bästa för att svärta ner folk som klarar att hålla sin kropp i skick. Patetiskt, tänk om alla dessa personer kunde anstränga sig lika mycket åt att försöka kritisera sig själv i stället för andra, då skulle vi nog inte ha så många överviktiga personer kvar i detta landet längre.
-
Är det bara jag som tycker att de flesta stringtrosor har 1. för lite tyg för fittan 2. för mycket tyg mellan skinkorna, så att det skaver??
Däremot tycker jag att det kan vara väldigt sexigt med string, både att se på och att ha på sig. Det bästa är dem som bara har en tunn "tråd" mellan skinkorna (se punkt 2 ovan). Dessa verkar vara svåra att få tag på utanför sexshoppar, eller? -
Känner inte alls igen det problemet du har. Köper du för liten storlek kanske?Anonym skrev 2012-08-26 17:41:21 följande:Är det bara jag som tycker att de flesta stringtrosor har 1. för lite tyg för fittan 2. för mycket tyg mellan skinkorna, så att det skaver??
Däremot tycker jag att det kan vara väldigt sexigt med string, både att se på och att ha på sig. Det bästa är dem som bara har en tunn "tråd" mellan skinkorna (se punkt 2 ovan). Dessa verkar vara svåra att få tag på utanför sexshoppar, eller?