• Anonym (Mest synd om mig)

Mig är det mest synd om!

Måste bara få skriva av mig! Varför ska det hela tiden handla om vem det är mest synd om? Fick massa påhopp när jag skrev i en tråd här på FL, att jag och min man har försökt få barn i FLERA år och tillslut gick vi igenom en IVF-behandling. Vi hade den underbara lyckan att bli gravida vid första försöket. Jag ville dela med mig om vår historia och även passa på att uppmuntra andra som är mitt i sina IVF-behandlingar att inte ge upp och att det finns hopp! Det känns som att man aldrig får höra om dessa solskenshistorier. Men de svar jag fick var bara en massa påhopp att jag och min man har haft det sååååå lätt med att få barn och att jag inte alls förstår hur det är att kämpa med att få barn! För alla andra har ju gjort massa fler behandlingar och det är mest synd om dessa! Blev så ledsen för dessa kommentarer, för jag trodde att här på FL stöttar man varandra och ger råd osv. Särskilt i en tråd där det handlar om att Svårt att få barn, där om något borde man förstå den sorg alla bär inom sig. Personligen tycker jag att det är synd om alla som ens måste hamna i IVF-svängen! Jag vet faktiskt hur det är att kämpa med att få barn i FLERA år, hur jävla eländig man kände sig när mensen varje månad kom och man undrade vad livet hade för mening och man grät till sömn varje natt!!! Men detta verkar inte spela någon roll, eftersom vi är gravida nu. Allt annat verkar inte räknas. Varför ska det alltid jämföras att det är mig det är mest synd om?

• Svar på tråden Mig är det mest synd om!
  • Anonym (Mest synd om mig)

Är det ingen som har någon åsikt om detta?

• Orkide

För att folket på FL gillar att kasta skit på andra? FL. Har jätte dåligt rykte pga detta så du får skaka av dig alla negativa kommentarer och ta vara på de positiva.

Har man t.ex. bråkat med sin respektive så brukar ju FL-folket säga att personen bör dumpa sin respektive.. Vettigt råd?? NEJ.

Så skaka av dig det negativa och tänk att de är sorgliga människor som skriver så..

• ekke

jag behövde läsa om alla lyckade ivf:er när vi stod inför våra, för att få hopp! Efter misslyckade försök kände jag avundsjuka på de som lyckades, att misslyckas med ivf:er var något av det jobbigaste jag varit med om. Men jag skulle ALDRIG tycka mer synd om mig själv, eller känna att ni som lyckades på första försöket hade en räkmacka. Vi har alla lååång väntan bakom oss oavsett om vi lyckas med ivf eller inte.

Vi har gått vidare med adoption nu, och jag känner mig så lycklig och kan tycka synd om de som fortsätter med behandling på behandling på behandling.

Jag är trött på familjelivsdiskussionerna, om vem det är mest synd om, eller att man inte får lov att känna att det är jobbigt, eller att man inte får lov att dela med sig av sin lycka.  

GRATTIS TILL ER! Det är underbart när någon som väntat och längtat äntligen ska få bli föräldrar, om några år är vi också där :)  

• Smurry

Jag tror att många människor vill tycka synd om sig själva. Det är skönt att ha något att skylla på! Jag kommer aldrig förstå det! Jag har varit sjuk hela mitt liv och jag är så avundsjuk på alla som orkar tycka synd om sig själva! Jag kommer aldrig tycka synd om mig sj! Jag kan bli arg och frustrerad! Men dessa människor skulle vara elaka vare det handlar om ivf eller jeans. De vill ha uppmärksamhet!

• Anonym

Förstår att du blev sårad eftersom nu ju själv försökt i flera år.
    Men - antagligen kände de irritation inför att du som bara behövde gå igenom en enda behandling för att få bli gravid kom in och skulle puscha på dem som redan gått igenom både en, två, tre och kanske fyra eller ännu fler behandlingar utan att få ett plus!
    Har själv gjort en IVF men blev inte gravid och ja jag blev grymt irriterad på de som glatt menade att det är bara att försöka igen när de själv minsann inte behövde göra fler försök.... Nu förstår jag ju att det var av välmening, men det kändes som en falsk sak att säga då för den som aldrig behövde uppleva ett "misslyckande" när man satsat så mycket på denna påfrestande behandling i hopp om att äntligen få bli gravid efter alla år.

Så jag kan förstå varför någon blir irriterad ja.
    Men jag förstår dig med och att du säkert bara vill väl!

Grattis & lycka till!!    

• Anonym (fl är pajkastnin)

för att folk på fl är enbart här för att mobba och trycka ner andra för att själva må bättre
    det är aldrig någon som kan ge snälla goda råd eller svar utan det är alltid jag vet bätter och kan mer och är mer värld en lilla du ts saker i trådar..
    och räcker inte det så måste man ju gå in och säga hur dum i huvud ts är och hur dålig personen är som tror det är synd eller jobbigt för den för det finns ju faktiskt andra här som har det värre!! >.< dryga idioter med andra ord!

jag tycker det är underbart å läsa att andra lyckas genom många år. för jag själv är där..att försöka men kanske inte kommer få då är det som att ja det finns fler som känt så här och gått igenom helvetet och fått ett plus iaf!!

• Blå damcykel

Mest synd är det om den som sitter och tycker synd om sig själv... Ryck upp dig typ, hjälper det att sitta och tycka synd om sig själv? Blir problemet bättre?

• spillerkillern
    Anonym (fl är pajkastnin) skrev 2012-06-09 22:16:05 följande:
    för att folk på fl är enbart här för att mobba och trycka ner andra för att själva må bättre
    det är aldrig någon som kan ge snälla goda råd eller svar utan det är alltid jag vet bätter och kan mer och är mer värld en lilla du ts saker i trådar..
    och räcker inte det så måste man ju gå in och säga hur dum i huvud ts är och hur dålig personen är som tror det är synd eller jobbigt för den för det finns ju faktiskt andra här som har det värre!! >.< dryga idioter med andra ord!

jag tycker det är underbart å läsa att andra lyckas genom många år. för jag själv är där..att försöka men kanske inte kommer få då är det som att ja det finns fler som känt så här och gått igenom helvetet och fått ett plus iaf!!

FL i ett nötskal
  • Anonym

FL är inget snällt forum tyvärr.

Svar på tråden Mig är det mest synd om!