Bibbidi skrev 2012-06-09 23:45:00 följande:
Om du inte vet hur man gör så tycker jag inte att du ska göra det. Det är svårare än du tror och om du inte har en aning om hur man gör, eller aldrig ens har gjort det förut, så kommer inte resultatet att bli bra. Är inte insatt själv men så mycket vet jag i alla fall. Första gången blir ju oftast mer ett försök än ett bra resultat.
En annan sak, kommer du ens klara av att skära i henne? Jag menar, kommer du verkligen att klara av att sätta kniven i henne? Ta ut allt innehåll och skära loss ytan/pälsen från det andra?
Jag är ledsen att du förlorat din älskade hund, men jag tror inte (utifrån det jag läser) att det här är en så bra ide. Minns henne istället som hon var i livet, inte som någonting konstigt uppstoppat som inte ser ut som när den levde (eftersom du aldrig gjort det förut, och dessutom är jag lite tveksam till att du kommer klara av att gå "hela vägen" eftersom det gäller din egen hund).
--------------------------------
MEN om du verkligen är säker så tipsade de om den här boken på flashback, den ska tydligen vara bra, "Troféer för jägare och fiskare" av förlaget Settern. Finns bland annat här;
www.bokia.se/trofeer-for-jagare-och-fiskare-4313545
Annars finns den här sidan
www.szk.se/ där du, om du vill, kan försöka få tag på någon konservator i din närhet [Dock är det inte säkert att de tar emot husdjur].
Tack så jättemycket för hjälpen! Jag förstår dig men jag vill verkligen ha henne här, om än bara skalet av henne