Kvinna: Hur stor åldersskillnad har det varit som mest?
Kvinna: Av dem du har haft sex med. Hur stor har ålderskillnad varit som mest mellan dig och en sexpartner? Är åldern någonting du först tänker på om du känner dig attraherad?
Kvinna: Av dem du har haft sex med. Hur stor har ålderskillnad varit som mest mellan dig och en sexpartner? Är åldern någonting du först tänker på om du känner dig attraherad?
Sommaren när jag skulle fylla 15 hade jag en sommarromans med en man som var jämngammal med min pappa, dvs 39 år. Jag upplevde att det var helt på mina villkor, var ganska förälskad och tyckte att jag hade nåt slags makt. (Om jag hade fått reda på att någon av mina döttrar gjord detsamma hade jag nog dräpt karln)
Åt andra hållet, så är den största åldersskillanden nedåt åtta år, jag 40 och han 32. Vi är sambor numera.
Tänker inte särskilt på åldersskillnaden mer än att jag försöker hålla mig i skapligt skick.
Har noterat att det känns som att det går lite väl snabbt (rent kroppsligt) när man har en rätt mycket yngre man och man är just i den åldern när det börjar hända åldersrelaterade saker med kroppen
Med min exman var jag fem år yngre, så jag upplevde mej alltid som just yngre.
Hade en gång ett förhållande med en fem år äldre man, ingen större åldersskillnad eg... Som singel hade jag en gång sex med en 17 år yngre man vilket jag är helt ointresserad av att göra om. För ja, åldern är en viktig aspekt ur attraktionssynpunkt, jag tänder lättare på en man som är ett par år äldre än en som är lite yngre.
Störst åldersskillnad är nog nuvarande. Skiljer 33 år. Neråt var det ett hopp på sju år, det visste jag dock inte förrän efteråt (jag var 23 och han bara 16).
Vi har 18 år emellan oss.
10 år, jag var 17 och han 27. Åt andra hållet 2 år, jag var 16 och han 14 (tror jag).
10 år är mycket om någon är under 23 kan jag tycka men om båda är 30 plus spelar nog ålder mindre roll, då riskerar man inte maktmässig utnyttjning/omognad på samma sätt (och man slipper omgivningens oro).
40 års skillnad (42 exakt om jag minns rätt)
19 år upp
å sju år ner