• NiWa

Rätten att få vara en alldeles vanlig mamma

Wow vilka spännande tankar. Jag är författaren till texten som den här tråden handlar om. Jättekul att ni uppmärksammar den!

Vi har fått TVÅ mirakel! Liam (-08) och Alma (-11). Älskar er oändligt!
  • NiWa
    Paksenarrion skrev 2012-06-13 19:21:54 följande:
    Jag menar att man inte ser till individerna och verkligen gör en individuell prövning, att socialtjänsten fortfarande dras med väldigt många fördomar.

Det är väldigt sant, och det var just dessa fördomar vi drabbades av.
  • NiWa
    Mara skrev 2012-06-12 23:06:46 följande:

Jag tror inte att det är omöjligt att få en bra anknytning till ett adopterat barn om man är funktionshindrad och har assistenter, men jag kan tänka mig att det är svårare. Barnet kommer till en början kanske inte förstå skillnaden på mamma och assistenten. Ett nyfött barn spenderar mycket tid i mammas famn, och får på ett enkelt sätt närhet och ett band till sin mamma. En 2-åring med mycket spring i benen får inte denna närhet automatiskt på samma sätt, och har man ett funktionshinder kanske det är svårt att hålla jämna steg med 2-åringen.
    Jag håller fullkomligt med dig! Svårt som tusan - omöjligt för vissa. Men möjligt för andra!
    Vi lade fram en otroligt genomarbetad plan som utformats bl a tillsammans med en psykoterapeut vid utredningen, just för att anknytningsfrågan är så central. Den "tappades bort". :( 
  • NiWa

Tack mammamalva för ett fint inlägg!

Svar på tråden Rätten att få vara en alldeles vanlig mamma