Inlägg från: langtar efter min babis |Visa alla inlägg
  • langtar efter min babis

Startade pergotime 7/6 2012...råd

Hej Hej, jag borjade med pregotime I maj sa jag har just avslutat min kur, fick en otreville spruta som ska garantera agglossning... Nu ska jag fa min mens vilken dag som helst och ar sa fruktansvart nervos!!! Jag ar ganska saker pa att jag inte ar gravid dock.... Jag kanner ingenting, fick aldrig nagar biverkningar av pregotime Eller otreville... testade negativt pa dag 10 & 11 men hoppas att det var for att det var for tidigt... Det har ar det varsta jag varit med om, jag vill bara ha en listen Babis, tala om for min man att Han ska bli pappa

Hej tjejer, jag har just läst alla era trådar, och ni verkar ha koll på det mesta som rör sig om pco jag tänkte bara kolla med er, jag har ätit 2 kurer med pergotime + otreville sprutor och nu sista månaden också metformin. Saken är den att jag gjorde en Scan nu dag 12 och då hade jag 3 ägg. 16 mm 18 mm och 23 mm trots det sa läkaren att vi skulle ta otreville sprutan och sedan ha 6... Men är det inte för stor risk med tripplingar???? Jag bor i eng och vet inte riktigt vad en svensk läkare skulle sagt.... Vd tror ni?

Oh Gud vad nervös jag är nu, jag skulle nog ha litat på min instinkt! Men min man sa att vi måste lita på vår Dr.... Att han vet vad han gör och vi var så otroligt glada över att för en gångs skull ha producerat ägg! Men som du Säger så ökar ju risken ganska drastiskt om det skulle bli tripplingar... God forbid att nått går fel när väl gravid... Tack snälla för ditt svar iaf

Hej hej, Tack for era svar! 
    Jag talade just med svensk lakare (carlanderska fertilitets klinik)  och kanner mig lite lugnare, han sa det samma som ni sa, att det nog borde varit 6 forbud med 3 mogna aggblosor men att det ar valdigt liten changs att det skulle bli trillingar.  med handen pa hjartat sa skulle jag bli overlycklig over trillingar ocksa, jag ar bara radd att ngt skulle ga fel. Det har varit en lang resa om man sager sa...

usch vad jag mar skit av mina tabletter, jag ater Pergotime + Metformin (och tar otreville spruta varje manad for att garantera agglossning)  Metformin tabl ar fruktansvarda, jag mar sa illa 24/7, magsmarta, diarré, ingen aptit alls   och nar jag googlar sager de flesta att biverkningarna sitter i i ca 1 manad! oh my god 

Nar det galler SEX maste jag saga att jag saknar tiden da det inte fanns en tanke pa babis. Man hade sex enbart for njutningens skull. inget annat.
    Roligt sex, trott sex, hett sex, snuskigt sex, spannande sex. romantiskt sex.
    Nu ar det mest : 40h efter otreville-sprutan sex. 
    Och 'tank om sex' ...tank om det inte blir nagot denna manaden heller...
    Som tur ar har det inte paverkat oss ALLT for mkt, men visst tar det pa krafterna att slass mot ofrivillig barnloshet?

I morse Dag 10 efter agglossning testade jag negativt... jag som ANTLIGEN hade fatt agg denna manaden! 3 stora dessutom. Hoppas att det ar pga att det ar for tidigt! kommer testa varje dag nu fram till pa sondag

Tack :)  att hCG kommer från fostret hade jag ingen aning om . Man kan latt bli knapp efter att man last om alla som plussat pa dag 8, 9, 10 osv. ja det ar bara att vanta. har jobbat natt och just kommit hem, sa nu ska jag sova bort resten av dagen och testa pa nytt imorgon bitti :)

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd