Startade pergotime 7/6 2012...råd
Började äta pergo igår 13/6 då jag var på cd 5, så jag favoritar denna tråden så länge.
Började äta pergo igår 13/6 då jag var på cd 5, så jag favoritar denna tråden så länge.
Babybel det kanske kan vara ägglossningsblödning? Testa igen ikväll?
Hej tjejer.
Jag är idag på cd 9 och tog min sista tablett nu imorse (1a kuren, enkel. Pga PCOS).
Jag har fått en liten blödning nu, det hugg i magen lite inatt men känns som det är för tidigt för ÄL nu?
Någon som har nån ide på vad som händer?
Jag har bara fått recept utan uppföljnings VUL. Jag är nu utomlands till mitten på nästa månad iaf så har ingen läkare att rådfråga. Gyn skulle vara stängt över sommaren så vi skulle försöka själva med pergo och sen återkoppla till gyn till hösten.
Grattis babybel och jag önskar lycka till till er andra som också väntar på äl.
Jag är på cd 15 nu och fick ett svagt svagt streck på äl-test idag, dom är alltid helt vita för mig annars, har testat från cd 9 då jag haft lite känningar i magen sedan dess.
Undrar om det kan vara nånting på gång? Hoppas verkligen det.
Grattis Aria!!!
Precis som babybel skriver ovan, hellre bli gravid och få missfall än att inte bli gravid.
Bara att få ett kvitto på att äl kan fungera och att man kan bli gravid skulle betyda jättemycket, då är jag övertygad om att det löser sig och att det bara är att fortsätta tills man lyckas hela vägen
Sen när man fått dom barn man önskar kan man ge bort överblivna kurer. Tänker hämta ut alla oavsett.
Vill inte ge ut personlig info men kan skriva att jag bor i stockholm och är 25-30år gammal, är förlovad med min sambo.
Vill gärna få ett positivt äl-test för att veta att jag haft äl, inte för att pricka dagar då vi har sex från varannan dag till 2ggr/dag ändå
Aria. Jag läste din symptomberättelse och jag känner igen mig, har känt av äggstockarna ordentligt från dag 14, är bara på dag 17 än och idag har flytningar börjat. Så det kanske blir dag 22 för mig med? Hoppas att det är på g iaf
Angående sex, så är vårat problem att vi brukar ha sex minst 2 ggr/dag men försöker nu hålla nere till varannan dag - 1ggr/dag, det går lite sådär. Vi har båda hög sexlust.
Min kille påverkas inte sexuellt av att vi nu försöker bli gravida. Han frågar bara hur det går med teststickorna, då han är intresserad av resultatet
Nu har jag fått "spotting" så nu är det 1 av 3 möjliga scenarion, som jag förstått:
1. Mens med 28 dagars cykel, vilket aldrig hänt.
2. Väldigt försenad ägglossning.
3. Nidblödning pga graviditet.
Blir spännande att se
Hmmmmm. Svårt att säga.
Har huvudvärk och lätt illamående men det har varit 40 grader varmt idag så det kan vara värmen.
inga avvikande flytningar men tycker brösten varit lite väl ömma sista dagarna.
Så jag tror det är mens men jag tänkte ta ett grav test imorrn för å se eller om jag börjar blöda som en stucken gris så vet jag att det är mens.
Negativt test och nu forsar blodet.
Men en cykel på 28 dagar måste ju betyda att kroppen normaliserar sig iaf, jag tänker positivt.
Dags för nästa kur till veckan, ska försöka se om jag hittar nån gyn dom kan göra vul och blodprov då.
Har ni nått bra tips på PCOS-expert gyn i stockholms-området?
Önskar lycka till till er som väntar på plus nu!!!!!!!!!