• Aj88

Startade pergotime 7/6 2012...råd

Hej.
    Förstår verkligen hur det känns att misslyckas gång på gång!!
    Är inne på min fjärde kur enkeldos pergotime. Efter att ha försökt i 2 år. Har ägglossat på de tre innan varav ett med ovitrelle spruta.
    Va hos Gyn i onsdags på cd 10 och den största äggblåsan va då 14mm. Ska tillbaka i morgon cd 15 för att se om det är aktuellt med en ovitrelle spruta.
    Så orättvist att det aldrig ska gå!
    Lycka till alla!!

• Aj88

Fiffig:
    Det är nästan som vi. Jag har ägglossning av mig själv ibland. Och fått ägglossning på alla mina pergo kurer och ändå inget plus!
    Det verkar vara något annat fel också.
    Har du gjort en spolning? Har hört att det kan hjälpa. Ska fråga min gyn i morgon när jag ska dit.
    Har du ägglossningsflytningar??

• Aj88

Babybel:
    Ja jag är väldigt glad att äggblåsorna växer som det ska men frustrerande att det ändå aldrig lyckas.
    Tack snälla och lycka till du med!

• Aj88

Fiffig:
    Jaha?! Konstigt att min Gyn aldrig nämnt något om spolning.
    Nä jag får bara enkeldoser eftersom jag Ägglossar på dom. Vart tom överstimulerad på en kur då vi fick sex förbud.
    Jag har nämligen inga såna där klibbiga ägglossningsflytningar som man ska ha. Vet inte om det kan påverka något.
    Vilken kur är du inne på nu?

• Aj88

Två äggblåsor à 19mm. Sitter utanför Apoteket för att köpa ovitrelle sprutan. Ägglossning 36 timmar efter sprutan. Nu kör vi!!!

• Aj88

Langtarefterbarn78:
    Jag har aldrig fått primolut nor. Äter bara pergotime och när äggblåsorna är tillräckligt stora så tar jag ovitrelle sprutan.
    Men antar att behandlingen är individuell.
    Vul efter pergotime är obligatoriskt för mig. Har kollat mängden och storleken på blåsor varje gång. Hade för många mogna blåsor en gång och fick sexförbud.

• Aj88

Fiffig:
    Ja precis! Äggen skulle förmodligen släppa ändå men min Gyn säger att han vill ge dom en extra skjuss. Plus att vi då exakt vet vilken dag och tid jag ägglossar.
    Tack snälla och lycka till du med!

• Aj88

Babybel:
    Har för mig att blodprovet skall tas ca 1 vecka efter förväntad ägglossning.

• Aj88

Äh! Tror snart jag skiter i allt som har med hormoner och graviditet att göra! Känner på mig att det inte blir något denna gång heller och det är ju JÄTTE jobbigt att behöva ha sex under press..
    Hur upplever ni andra det? Går det bra i bingen för er?
    Min sambo som i vanliga fall kommer jätte lätt ( nästan för tidigt) har nu skit svårt att komma bara för att han vet att han måste.
    Har ni något tips på hur man får bort den pressen??

• Aj88

Ok tack!
    Eftersom det är min sambo som tar ägglossnings sprutan på mig så vet han exakt när det är dags. Så lite svårt att undanhålla det. .

• Aj88

För mig går det skit dåligt som vanligt! Hade ju två äggblåsor på 19mm när jag tog ovitrelle sprutan. Men fick mens som vanligt 14 dagar efter sprutan. Så idag börjar jag min FEMTE kur pergotime!
    Det kommer aldrig funka för mig!

• Aj88

Babybel: tack för snälla och uppmuntrande ord!
    Jag har också hört det där med orgasm så jag jobbar hårt med det vid ägglossning. .

• Aj88

Aria: fy, vad hemskt!! Usch stackars dig!
    Klart du klarar ivf. Jag står också i kö dit. Har stått tre månader i slutet av januari. Är också skit nervös och orolig. Men vi måste klara det!! Lycka till nu!

• Aj88

Aria: jaha? Kör du privat? Jag går via landstinget. Då är det 6 månaders väntar tid men du har rätt att utnyttja din vårdgaranti efter 3 månader, men då kan man hamna vart som helst i Sverige.
    Skönt för dig att slippa vänta i alla fall.

• Aj88

Lotteri: härligt! Grattis!
    Vi hade försökt i flera år. Ätit 6 kurer pergotime och skulle precis göra ivf när vi blev spontant gravida!
    Helt sjuk känsla och precis som du så oroade jag mig JÄTTE mycket för missfall. Har även jag fått ett missfall för många år sen i vecka 7.
    Är nu i vecka 18 och har sett en liten pojke på rul. .
    Så du ska se att allt kommer gå bra!!
    Lycka till!

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd