Inlägg från: Utlandssvensk76 |Visa alla inlägg
  • Utlandssvensk76

Startade pergotime 7/6 2012...råd

Jag ar pa dag 12 och var och kollade agg i em, hade ett pa 18.8mm och ett mindre pa 14.5. Lakaren tor att det blir agglossning snart. Slemhinnan sag bra ut. Jag tog pergotime november 2009 och blev gravid pa forsta forsoket, i kombination av ostrogen och progesteron. Har hoga forhoppningar sa klart och hoppas det gar vagen!

Lycka till alla andra

Karl 3 Augusti 2010 15.30
  • Utlandssvensk76

Tyvärr misslyckades mitt 1a pergoförsök denna gång och jag blev bade förvånad och besviken då jag hade höga förväntningar då det tog sig på en gång sist jag åt pergo 2009. Sen kändes det ännu tråkigare då vi missade nästa ÄL då jag och min son var på semester ensamma i Sverige da. I fredags kom min mens en vecka för tidigt, har aldrig blivit så glad över att få mens Börjar med pergoförsök nr på måndag, dag 4 och hoppas att det går bättre denna gång. Kommer även att ta progeston fr.o.m. ÄL dagen. 2009 hade jag 3 äggblåsor men fick inte sexförbud, min läkare sa att det är väldigt osannolikt ändå att det blir flerbörd och han hade rätt, blev bara ett barn. Jag blev gravid förra året i juli/augusti, spontant utan hjälp av pergo och progesteron men det slutade i tidigt missfall tyvärr. Progesteronet verkar vara väldigt viktigt för många som har hormonobalans, som jag. Lycka till alla! Är det nån annan som är i början på cykeln och vill följas åt? Dag 2 här

• Utlandssvensk76
    Hannah8401 skrev 2012-07-21 22:07:29 följande:
    Hej! Jag fick också mens nu ca 8 dagar för tidigt på min första pergotimekur, vad beror det på? Jag undrar om det är fler som får pms innan mens men som inte har ägglossning? Är det vanligt?

För min del berodde det på att jag fick ÄL tidigare än vanligt samt att jag inte åt progesteron denna månad så min lutealfas gickntillbakantill 11 dagar. När jag äter progesteron blir den 14 dagar. Min cykel blev pga dessa anledningar endast 23 dagar.
  • Utlandssvensk76
    Hannah8401 skrev 2012-07-25 07:36:09 följande:
    Jaha okej, men 11 dagar är väl ok med luealfas? Vad är det för progesteron du äter? Receptbelagt? Jag fick ingen ägglossning med ändå tidigare mens? Konstigt. Äter du enkel dos? Vilket försök är ni på? Lycka till!

Progesteron tabletterna jag tar heter utrogestan 200 mg om dagen. Pergo är enkelkur. Detta blir det andra pergoförsöket, har försökt 1-2 månader utan också. Ja över 10 dagar ska visst vara ok, men en lutealfas på mer än 11 dagar är ändå bättre. Hur länge har ni försökt ? Lycka till hoppas det går snabbt!
  • Utlandssvensk76
    Fiffig skrev 2012-08-04 15:12:19 följande:
    Hej babybel! Jag är på dag 22 med enkeldos igen. I början av den här kuren fick jag också för mig att jag kände mindre än förra gången. Nu hade jag iofs inte så mycket symptom första gången heller, trots att jag vid vul på dag 12 hade fem blåsor! Båda gångerna har jag blivit väldigt hård i magen och rätt så gasig :-/ Strax innan äl blev jag också öm om magen och en liten osmickrande putmage dök upp! Den här gången har samma symptom kommit, men de har känts lindrigare. Men jag tror att jag haft ägglossning ändå. Bara kanske inte så rejäl som sist. Bim om en fem-sex dagar om det blir som förra cykeln. Nu har jag inga symptom förutom ömma bröstvårtor, men brukar jag få. Och du? Fick du äl sist eller hur gick det? Några tecken på att äl kan vara på gång snart?

Jag är också på pergokur nr 2, hade ÄL igår. Känner mig orolig att vi inte fick till det på bra tider runt ÄL, en gång per dag 3 dagar före, sen inte förrän kl 22 på själva ÄL dagen och ingen gång idag pga min man min läkare ordinerade mys tidigt på kvällen igår samt tidigt idag på morgonen, så nu har jag sån ångest att det ek blev så. Särskilt när man gatt på vul, tagit blodpropp tva ggr och äter progesteron samt ostrogen. Kommer att bli så besviken om det ej gick. Hoppas att försöken dagarna före ÄL räckte?
  • Utlandssvensk76

Fiffig - glömde att fråga hur dina äggblåsor var? Mitt senaste vul var på dag 13 och då var den större av de två blåsorna 21mm (lär alltså ha hunnit bli 25mm innan den släppte igår), den mindre på 15mm skulle inte släppa alls sa läkaren. Min slemhinna var 11.1mm, sa de nåt om din?

• Utlandssvensk76
    Babybel skrev 2012-08-04 19:52:23 följande:
    Jag måste fråga, hur vet du när ÄL var? Vilken dag är du på nu? För har du tagit ÄL-test ger det ju utslag 1-2 dagar före ÄL. Förstår inte riktigt hur du vet exakt när de släppte.  Spontant känner jag att hade ni sex på ÄL-dagen så bör saken vara biff. Man säger ju att om man har sex varannan dag är saken biff. Så hade ni haft det så hade ni haft sex antingen dagen innan eller på själva ÄL-dagen, vilket innebär att det inte kan bli fel. Sen är det bra att inte ha sex för ofta eftersom det ger bättre spermiekvalitet (optimalt är just 3 dagars "sparande"). Så nog tror jag att ni har en riktigt jäkla bra chans nu. Speciellt som du troligen släppt flera ägg. Blir kanske tvillingar å allt! ;) 

Hoppas du har rätt men nog bara ett ägg som släppte dådet andra var mycket mindre. Jag vet ganska exakt när ÄL var (dock inte timslag så klart) där jag gjorde LH test med blodprov i onsdags (för tidigt) och sen torsdagkväll kl 18. Av resultatet på det sista kunde läkaren beräkna att ÄL skulle ske sen eftermiddag igår. Jag känner även av ÄL ganska väl. Jag är säkert övernegativ (som vanligt) men hade önskat att vi fått tiill det två ggr igår och en imorse. Men jag hoppas ändå på plus om 10 dagar!
  • Utlandssvensk76

A

Snobbs skrev 2012-08-04 22:47:03 följande:
    Tjena tjejer. Uppdatera hur det går!!! Själv: Bim idag, ingen mens än. Fick ett "spökstreck" på test idag. Avvaktar utvecklingen med spänning.

Åh vad spännande. Har du kollat igen? Svaga streck är ju is stort sett alltid positiva!,,
  • Utlandssvensk76
    Babybel skrev 2012-08-04 23:21:35 följande:
    Ledsen att vara hård med dig men du ÄR övernegativ!!! ;) du hade sex PRICK på ÄL-dagen ,trots att du har 48 timmars fönster att ha sex på då där i dagarna. Så du har nog fantastiskt bra chanser att bli gravid nu! Ens om du bara haft sex dagen innan el dagen efter ÄL-dagen hade chanserna varit jättebra! Så du jan pusta ut. Blir du inte gravid är det nåt annat skäl.

Jag hoppas du har rätt och ja jag är definitivt överdrivet negativ.....antar att det är en försvarsmekanism, så att jag liv något mindre besviken om det blir negativt. Ska testa nästa måndag, tio dagar efter ÄL.
  • Utlandssvensk76
    Snobbs skrev 2012-08-05 21:33:05 följande:
    Jag tror jag plussat! Ahhhhhhhhh! Syns ett tydligt streck denna gång. Andra enkelkuren som tog.

Grattis grattis! Förstod att du var gravid! Underbart! Jag hoppas på att komma med goda nyheter om en vecka precis!
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd