Inlägg från: jagvill85 |Visa alla inlägg
  • jagvill85

Startade pergotime 7/6 2012...råd

ladiebird81 skrev 2012-07-09 14:12:03 följande:
    Hej! Är ny här , men hoppar in på tråden :) Jag har PCOS som jag vetat om i ca 5 år. Började på min första proverakur (dubbel) som jag tog i Nov 2011, plussade 9/12 , men fick MA i v.12 (Februari i år) Sen tog jag och min man ett litet uppehåll och nu är vi igång igen. Startade med Provera 9/6, fick mens den 22/6 och startade med Pergo 26/6. Har fullt med känningar i "tjejmagen" men har inte fått utslag på ägglossningstestet än. Förra omgången fick jag ÄL 9 dagar efter sista Pergo tabletten. Är på dag 9 idag, men alltså inget än. har läst att ÄL oftast kommer lite senare, så jag hoppas på det den här gången :) och när jag läser vissa av era inlägg så verkad det så :)

Hej ladybird, jag följer passivt med i denna tråd Jag bõrjade också med pergo den 25.6, dag 3-7. Var på vul cd 11 och 14 men inget hade ännu hänt. Ska på vul igen cd 19, nu på onsdag, och har sen imorse haft ont i "tjejmagen" så hoppas han ser nåt i övermorgon Det är första gången jaf tar pergo så min gyn ville följa upp noga för att veta om dosen måste õkas. Har också, tack vare denna tråd, fått upp hoppet att äl ännu kan komma! Lycka till Babybel, Aria o Tjotta ,snobbs
  • jagvill85
    EsinK skrev 2012-07-10 17:14:27 följande:
    Någon som har erfarenheter av troppeldos pergotime??

Hej, jag skall ta trippeldos nästa gång, så har ingen erfarenhet men vet att det är maxdos. Var på vul idag cd 19 efter pergo enkeldos, men inget syntes. Hade haft känningar i tjejmagen sen cd17 men det visade sig att det bara var slemmhinnan (endometrium) som blivit tjockare. Ska nu framkalla mens med ppiller och sen ta trippeldos. Har el skall du också ta trippeldos?
  • jagvill85
    Aria skrev 2012-08-10 14:04:04 följande:
    Ja på sätt och vis är jag glad men lite orolig också, känns som att det verkligen verkligen måste funka nu...då blir de liksom mer press, jag har börjat med provera nu och är på dag 4, den 16 ska jag till läkaren igen för att få hormonsprutorna utskrivna och så invänta mens och påbörja dem hoppas verkligen det tar denna gång snobbs grattis tjejen va kul jag hoppas att samtliga här inne om ca 6 månader diskuterar graviditetssymptom etc istället :)

Hej Aria, jag fick också igår reda på att jag ska börja med gonal-f sprutor till näst. Hann testa enkel o trippelpergo men inget hände :( Ska på resa i september så så kommer först att börja proveran om 3 veckor. Jag känner helt samma som du, orolig och panikfylld eftersom det måste ju funka nu annars...men är också glad att jag redan får börja med sprutor eftersom de borde vara mer effektiva. Håller tummarna för oss! :)
  • jagvill85
    Aria skrev 2012-10-07 23:44:06 följande:
    jo men eftersom jag aldrig haft menssymptom så vet jag liksom inte :( har dock haft så ont i brösten i och är trött och kissar mycket så får väl avvakta lite till
    Hej Aria,
    Spännande symptom! Jag tog ocksa Ovitrelle ungefär samtidigt som du, den 2 oktober. efter 19dagar med Gonal-f.  Har ocksa ont i brösten , mensvärk osv. Ville bara säga att jag läst att detta är mycket vanliga symptom av Ovitrelle...sa försöker lugna ner mig lite Skäms Själva Ovitrelle sprutan (atminstone den som jag tog här i utlandet) är ju faktiskt hcg hormon, vilket är samma hormon som utsöndras vid graviditet. Vill inte verka negativ men är sa rädd att bli besviken...Tungan ute

Haller tummarna för oss bada Skrattande
  • jagvill85

Min gyn sa att man testar positivt efter att man tagit sprutan men jag vet inte hur många dagar det "håller i sig". Skall testa mig två veckor o tre dagar efter sprutan...dessa behandlingar innebär ett evigt väntande men månne det nu inte leder till nå gott i slutändan

• jagvill85
    Aria skrev 2012-11-13 21:47:27 följande:
    typ bara jag kvar då, ni får fortsätta följa mig också

Hej Aria, följer fortfarande passivt denna tråd.Tror att jag började pergo ungefär samtidigt som du, först enkel o sen trippel utan resultat. Väntar nu på resultatet av min andra gonal-f omgång. Sprutade ca18 dagar på båda kurerna. Tog senaste ovitrelle förra veckas onsdag så borde ha bim nästa veckas fredag. Om jag förstått rätt så hade du bim i lördags, om ingen mens kommit än är ju inte hoppet ute för denna omgång! När skall du testa?
  • jagvill85

Aria, hur går det? Myskot med positiva äl test, är det lh man mäter med dem eller? Kanske man har förhöjt lh vid graviditet? Vilket datum tog du ovitrelle senast? Själv håller jag på o väntar ihjäl mig...10 dagar kvar ännu...

• jagvill85

Hur går det Aria? Är nyfiken
    Jag har bim ca nästa veckas lördag (räknar 2 veckor + 3 dagar efter ovitrellesprutan)....ännu en seg vecka! 

• jagvill85
    Aria skrev 2012-11-18 20:26:12 följande:
    hej fortf ingen mens, mer lotion aktiga flytningar, även lite vita tjocka trådiga liksom, väldigt hungrig hela tiden, uppsvälld mage, kissar hela tiden, trött, strålningskänsla och klåda i brösten, tydligare bröstvårtor som i princip står ut och brösten är spända samt massor med finnar men ingens mens och negativt på testet i måndags så jag vet inte riktigt vad jag ska göra bara vänta :I) själv då?

Låter spännande!sSpeciellt eftersom du passerat bim! I slutändan är väl det viktigaste Olika symptom verkar ju de flesta (inklusive jag!) kunna känna fastän man inte är gravid... Kan du inte ringa gyn för att be om att få ta blodprov? Här börjar mensvärken sakta men säkert smyga sig på
  • jagvill85
    Aria skrev 2012-11-20 18:41:30 följande:
    hej tjejer ska påbörja provera idag åkte till gyn då mina symptom bara stärkts läkaren och sjuksköterskorna var också övertygade om att jagvar gravid efter de kollat magen, viktuppgång etc men nää kroppen lurar sig själv så jag ska påbörja provera idag och sedan ta i med nya tag nästa må¨nad :)

lite lessen blev man men känns samtidigt skönt att inte behöva gå runt och undra :)
    Trakigt at höra Aria!!! Jag förstar att du maste blivit ledsen, du var ju trots allt mer än en vecka över BIM!! Undrar som Manam vad de gav för förklaring till att det kan bli sahär? Trodde att man typ alltid far äl av ovitrelle..Obestämd Nu börjar ju hjärnspöket du skrev om in tradstarten spöka för mig med...

Hoppas att det blir tredje gangen gillt nu för dig  Glad Hur manga dagar tar du provera?
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd