• Aria

    Startade pergotime 7/6 2012...råd

    Aj88 skrev 2013-01-12 21:24:17 följande:
    Aria: fy, vad hemskt!! Usch stackars dig!
    Klart du klarar ivf. Jag står också i kö dit. Har stått tre månader i slutet av januari. Är också skit nervös och orolig. Men vi måste klara det!! Lycka till nu!
    Jag försöker intala mig det också men saken är den att min smärttröskel är så låg och jag är så feg för alla sorts sprutor, ingrepp osv sist darra jag som ett asplöv och skrek och de fick hålla fast mig för en enkel vätsketappning...

    ska du också göra IVF på akademiska, men jag förstår inte varför står du ens i någon kö? Min läkare sa att det bara är att bestämma datum för mig och göra det dvs ingen väntetid alls.....
  • Aria
    jagvill85 skrev 2013-01-13 13:10:58 följande:
    Åh nej Aria, vad du har varit med om! Kände bara i klump i halsen då jag läste vad du skrivit...Styrkekram x 1000!!!

    När jag läser vad Fiffig skrev angående äggplock så verkar man ju kunna få det gjort relativt smärtfritt med bedövning och morfin etc. Om du förklarar din situation, vad du varit med om och din rädsla för smärta ger de dig säkert den bästa möjliga vården! T.o.m att bli nedsövd om det behövs!

    Önskar dig mod och styrka och lycka till med allt! Kram 
    tack så mycket snälla :) ja jag tänkte boka in en tid imorgon och prata om min rädsla och vad känner osv för jag är livrädd efter det jag gick igenom så får väl se vad de svarar :)
    hur gåre för dig?
  • Aria
    jagvill85 skrev 2013-01-15 16:03:12 följande:

    Är nu i vecka 13, känns skönt att ha kommit förbi de 12 första kritiska veckorna! Mitt nuvarande jobbkontrakt tar slut i slutet av månaden och var idag på en intervju för ett jobb jag verkligen skulle vilja ha. Ifall jag skulle ha turen att bli vald har jag ingen aning om vad de skulle säga om att jag är 3 mån gravid...Hade ju tänkt att det skulle gå snabbare att bli gravid men insåg att det inte är nåt man kan ta förgivet...men mitt i allt lyckas det fast man inte trodde det var möjligt Lycka till!
    Va mysigt :) var det pergotime du körde när det lyckades? Kommer inte riktigt ihåg *förlåt* :(

    jag själv känner en viss ångest inför ivf och allt som ligger framför oss, ska träffa läkaren imorgon så får se vad han säger
  • Aria

    å tjejer hoppas verkligen det annars har jag börjat se efter möjligheterna att göra ivf utomlands eftersom hela ÄP och det skrämmer upp mig så otroligt att jag bara blir glad när läkarna skjuter upp allt det passar liksom min lilla rädsla så väl och då blir det ju bara ännu mer fördröjt....läkaren sa att han skulle diskutera mitt fall med de andra läkarna eftersom jag är ett lite special fall då mina äggstockar först inte alls reagerar för att sedan explodera......

    får väl se, känns lite tungt nu men jag har bestämt mig för att bara vila fram till slutet av feb och sen ta tag i allt på nytt

  • Aria
    Tjotta skrev 2013-01-22 18:13:30 följande:
    Aria: År 2013 är alla vi trådens år eller vad det nu heter eller hur? =). Jag var med här förut, men lämnade tråden då de inte hittar pco på mig längre, men tro mig jag har följt denna tråden varenda dag för att kolla hur det går för er =) Jag vet inte hur det är att ta sprutor och göra IVF, men jag vet hur det är med pergotime, vara överviktig och ha svårt att få barn, Gjort gastric bypass op (minskat magsäcken)  kämpat och hopppats och blivit besviken gång på på gång. Blir 35 till sommaren haft JÄTTE panik över det här med barn. Jag tog 5 kurer pergo och mådde skit bokstavligt talat. Köpte en clearbleu monitor som jag om ett tag skulle använda. (Man måste ju ha 2 "egna" menser innan den kan provas). Jag har varit i kontakt med läkare hit och dit och inte alltid blivit tagen på allvar känns det som. Jag får hela tiden höra: SLAPPNA AV så kommer din bebis, men ingen bebis kom.......Tog en månads uppehåll och tog sista och 6:e kuren pergo. Skulle inget hända skulle vi få hamna i IVF kö i juni.
    Inför förra ägglossningen stressa jag upp mig rejält!!!! Blev så stressad att jag fick svårt att andas emellanåt och magen svullna upp och gaser kom ut...... (obs! lite äcklig info.... sorry). Så fort vi myste här hemma bara skrek mitt huvud hela tiden BARN BARN BARN!!!!!!! Gubben ville kramas lite och jag fick vredes utbrott nästan och nästan skrek att hur ska det kunna bli barn om man kramas....... vet inte du hur dem kommer till....osv. Obs!!! Det låter mer illa än var det var.
    Efter ett par dar efter ÄL (som jag trodde jag hade, hade nämligen inga trådiga klibbiga flytningar innan som jag ALLTID har annars) gick jag på toan och tyckte jag såg lite rosa i toan. Trodde jag inbilla mig och levde vidare att nu är det kört denna månad med. Fick en brun/ljusrosa flytning ( 2 dar efter bim ) på jobbet förra måndagen och tänkte att jäkla pergotime som dummar sig. Nu har jag knäpp mens också och kommer ALDRIG plussa. jag testa förra tisdagen och torsdagen men det var negativt. Det jag vill komma till att ge inte upp hoppet ARIA jag plussa igår morse och ska till läkaren 5 feb och se om den finns där inne. Kram från mig och hoppas jag inte gjorde någon ledsen nu.  
    men åhhhh fick rysningar i kroppen av ditt inlägg, gud vad underbart jag kommer ju ihåg dig så väl. Gud så underbart tusen tusen gånger om grattis. Jag får sådan kick varje gång någon från denna tråd får sitt plus och jag hoppas ju själv att jag får mitt detta år. Det är precis så som du beskriver det, frustrationen och irritationen och väntan på något som aldrig verkar infinna sig men när man sedan läser inlägg som ditt så får man ändå hopp så jag hoppas verkligen att jag också snart får skriva ett liknande inlägg :)

    många varma kramar till dig och så håller vi tummarna inför den 5 och väntar på rapportering :)
  • Aria
    manam skrev 2013-01-24 22:13:55 följande:
    Tack! Vågar inte riktigt tro på detta än dock. Men bara det att äntligen ha fått något annat än minus på stickan känns såklart underbart.
    Grattis vännen va underbart :) våga tro på det och njut av det underbara resultatet :)

    nu tror jag att det bara är jag kvar :)
  • Aria
    manam skrev 2013-01-25 08:14:03 följande:
    Tack Aria. Som sagt, 2013 är garanterat vårt år. Det är din tur nästa gång. Helt säker på det!
    ja hoppas det :)
  • Aria
    Babybel skrev 2013-01-25 11:09:45 följande:

    Inte länge till tror jag! Jag tror verkligen att du har gjort ett klokt val i att vänta nu och låta kroppen läka lite och lugna ner sig efter allt. Sen tycker jag att du ska försöka slappna av så mycket som möjligt och låta doktorerna sköta behandlingen Flört
    Jag tror att det är viktigt att inte forcera kroppen till något för snabbt. Jag tror att det blev Manams vinnande koncept. Sen är vi ju förstås olika, och våra kroppar fungerar olika trots att vi har samma syndrom. Men en sak är säker och det är att du vet att du kan få ägglossning och det är det allra viktigaste.
    jo, jag ska bara ta det lugnt nu ett tag så får vi se när vi kör igång igen har ju fått världens influensa nu och hade 40.6 graders feber i onsdags och nu ligger jag på 39,3 så jag ska bara låta tiden gå lite vila ut mig och vi håller på och planerar en resa till vietnam i två veckor så tar tag i det efteråt :) hur gåre för dig? mysigt :)
  • Aria
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-27 10:17:40 följande:
    Jag undrar en sak, får ni mens av Pergotime?
    ja alltså för de som pergotime funkar på och får ägglossning så kommer det mens sen, för mig funkar inte pergotime så jag får det inte, har du tagit pergotime?
  • Aria
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-27 13:30:31 följande:
    Ja jag tog Pergotime och jag funderar på om jag kommer få mens... Det borde komma runt cd 29?
    ja det borde det om pergotime funkar för dig du bör dock ha i åtankarna att man kan få senare ägglossning med pergotime så mensen kan komma senare än normalt är det din första kur? Har man konstaterat ägglossning och utveckling av äggblåsor hos dig genom din pergokur?
  • Aria
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-29 20:55:54 följande:
    Oj, jag hoppas verkligen det! :)
    hoppas också för dins kull, själv fick jag utslag på ÄL på dag 19 men det var bara flaskt fick ingen ägglossning av det så jag tycker du ska kolla efteråt för att vara säker
  • Aria

    okey hoppas någon svarar på detta snabbt för jag vet inte riktigt vad ska tro eller ta mig till, ni som kommer ihåg vet ju att jag gick igenom en kraftig överstimulering. Fick kraftiga blödningar som varade till den 18 jan, jag beslutade att ta det lugnt ett tag och bara vara och låta kroppen vila. Började dock med munk peppar droppar för att försöka få lite balans på kroppens hormoner och ta det lugnt, nåväl sedan förrigår har jag haft kraftiga ägglossnings flytningar, på skämt sa jag till sambon att tänk om de är ägglossning och vi beslutade att för skojs skull ta ett test som gav utslag fast de bara var pytte lite urin eftersom jag innan varit på toa. samma sak i morse.

    Nu har jag sådan värk i korsryggen/svanken att jag inte vet hur jag ska sitta, men det är verkligen inte samma sorts värk som jag haft tidigare vid ÄL då det mer var smärta/värk denna gång är det pulserande värk som att man nästan vill bryta ryggen för att få bort den. Vid ÄL med sprutor fick jag även ont i äggstockar och så men inte nu, visst lite känning men inte mer än så. DOCK får jag väldigt känsliga bröstvårtor och de blir liksom mer styva och större vid ägglossning vilket jag har nu......

    kan det verkligen va ny ÄL så snabbt efteråt? Jag har ju aldrig egen mens eller ÄL, och i princip bara fått mens efter 18 månader när slemhinnan spruckit men jag är lite chockad nu, vågar inte riktigt lita på ÄL testerna men sekretet är verkligen precis som på bilderna och beskrivningen, väldigt väldigt trådig, genomskinlig och jag kan typ ta i det om jag skulle vilja (vilket jag då inte vill så klart)

    vet att jag har relativt kort lutealfas när jag väl får ÄL men tycker ändå att de bara var 12 dagar sedan mensen försvann och ännu mindre sedan de sista blodiga flytningarna försvann

  • Aria

    glömde ju skriva själva frågan haha, men innan det så är sexlusten också på TOPP precis som när jag har ÄL (vilket liksom är totalt 3 gånger i mitt liv tror jag :)

    men vad tror ni tjejer?

  • Aria

    men åhh jag är ju helt vimsig glömde skriva in att jag också gått ned i vikt, den lilla "bäbis" magen är i princip helt borta, kan ju påverka det med eller?

  • Aria
    manam skrev 2013-01-30 17:46:37 följande:
    Aria, tycker heeeelt klart att det låter som äl. Jag har ju fått det två gånger av mig själv senaste månaderna och precis som du skriver kändes det HELT annorlunda mot stimulerade ägglossningar för mig. Låter som oddsen är på din sida. Jag håller tummarna!
    ja jag hoppas verkligen det :) vågar ändå inte hoppas :) ska ringa läkaren imorgon och boka tid för provtagning
  • Aria
    Alivia skrev 2013-01-31 15:45:22 följande:
    Jag har en lite liknande fråga. Jag var hos gyn förra måndagen. Då sa hon att jag hade en jättestor äggblåsa som skulle lossna när som helst. Det kändes lite i kroppen som att jag skulle ha ägglossning, men inte lika starkt som vanligt, jag tänkte att det kanske berodde på att jag inte ätit pergotime den här månaden. Jag gjorde ett test hemma som gav utslag men jag fick aldrig de stickande bröstvårtorna som jag brukar få. Gyn sa också att min slemhinna var väldigt tunn. 

    Tidigare idag fick jag molande värk, ungefär som när jag har ägglossning och gjorde ett ÄL-test, som gav utslag. Är det någon av er som har varit med om att en äggblåsa "hängt kvar" så länge utan att släppa? Jag gjorde ju ett test ett par  dagar efter förra och då fanns inte en tillstymmelse till streck.
     
    hej ja det kan hänga kvar och den tid man får av gyn är ungefärlig när det brukar släppa de kan aldrig veta 100% så du har nog ÄL grattis :)

    själv ska jag dit nästa tisdag för att ta blodprov och kolla om jag hade ÄL
  • Aria
    Alivia skrev 2013-02-02 08:38:04 följande:
    Åh lycka till. Min ÄL verkar ha kommit ungefär när gyn sa, för alldeles nyss tog jag ett positivt graviditetstest.... är i chock.
    Grattis vännen va roligt nu passar du på och myser utan stress dock :)
  • Aria
    manam skrev 2013-02-05 15:24:28 följande:
    Jag kontaktade helt enkelt gyn som hjälpt mig att behandla min pco och frågade om jag kunde få ett vul. Det var inga problem alls. Så prova den vägen du också .
    ja de brukar inte vara omöjliga precis som med mitt ÄL-test som de ska ta blodprov på för att konstatera huruvida jag haft det eller ej. Jag ringde och sa att jag fått utslag på Äl och ville se om jag verkligen fått egen det var inga problem alls
  • Aria

    hej tjejer varit frånvarande ett tag pga mycket runt.....först av allt grattis snobb och alla andra till era resultat, själv blev jag gravid med tvillingar men förlora dem.........läkaren bestämde då att det i mitt fall är ivf som gäller eftersom jag har extremt med ägg, den 24 maj gjordes jag äggplock, den 27 blev det en insättning och idag tog jag grav test som visade positivt...

    ni som är högt uppe i veckorna vad väntar ni?

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd