• MissGoodie

Avskedspresent till skolfröken

Hej!

Jag skulle vlja be om tips till en present vi kan göra/köpa till sonens klassföreståndare. De har haft henne sen 6-årsverksamheten och de ska nu börja i fyran, dvs de ska inte ha henne mer. Vad skulle ni rekommendera att vi ger henne? Och mer; vad ger vi hennes kollega som började först i höstas?

Argh, idétorka!!

• Svar på tråden Avskedspresent till skolfröken
  • Mälaröbo

Alla våra barns lärare och fritidspersonal fick förra året varsin solstol med en bukett blommor och en flaska bubbel. Klassföräldrarna ordnade och tog av klasskassan. Allt stod uppställt när vi kom till klassrummet från uppträdandet.

• SIN74

Har fröken trädgård? Jag är lärare men förväntar mig inte att klassen köper något - det är inget man måste men jag njuter mycket av de fina blommor jag fått som kommer varje år. Annat jag uppskattat är en korg med lite gott i.

• MissGoodie

Märlarbo - Ja, kanske en flaska bubbel :)

SIN 78 -Nej, det vet jag att ni inte gör, men det känns som något vi vill göra. Hon är en fantastisk fröken. Förra året fick hon och den förra kollegan varsin jordgubbsplanta, men kanske en korg...? :) Men vad har det varit i? Godsaker eller typ salami, eller så?

• SIN74

Olika tesorter, kaffe från typ Kahls/teboden.. lite skorpor, någon marmelad, kanske lite choklad.

ett år fick jag en handgjord kopp med mitt namn på - fin pik för mitt kaffedrickande :) men en helt underbar present, den använder jag ofta!

• Mälaröbo

När en lite "speciell" fröken skulle vara mammaledig fick hon en korg med "hemma-spa-grejor".

• Nape

Jag fick en fin och personlig blomgrupp en gång. I en fin kruka och så var det en nyckelpiga med. (Jag älskar nyckelpigor.) . Har fortfarande kvar blomman, såhär 5 år senare.

• MissGoodie

SIN 74 - Det där med kaffekoppar gjorde jag faktiskt till fränarna på hans dagis. Vi köpte vita koppar (med olikfärgade insidor) och skrev fröknarnas namn (Max fick lite hjälp) och sen ritade vi blommor på.  Vad kul att du uppskattade din :)

Märlarbo - Nu ska hon inte vara mammaledig, men spa är väl alltid trevligt. Det kanske man an lägga i nån fin korg...? :)

Nape - Gör man en blomgrupp själv, eller går man till en florist/blomaffär och ber om en? (Kan inte mycket om blomor, ähum)   

• Nape
    MissGoodie skrev 2012-06-10 21:47:32 följande:
    SIN 74 - Det där med kaffekoppar gjorde jag faktiskt till fränarna på hans dagis. Vi köpte vita koppar (med olikfärgade insidor) och skrev fröknarnas namn (Max fick lite hjälp) och sen ritade vi blommor på.  Vad kul att du uppskattade din :)

Märlarbo - Nu ska hon inte vara mammaledig, men spa är väl alltid trevligt. Det kanske man an lägga i nån fin korg...? :)

Nape - Gör man en blomgrupp själv, eller går man till en florist/blomaffär och ber om en? (Kan inte mycket om blomor, ähum)   
    *s* Vet inte, det spelar nog ingen roll för läraren vem som gjort den. En fin och hållbar blomma, en liten blomma av annan sort, rolig/fin kruka och tex en fin sten.
Svar på tråden Avskedspresent till skolfröken