• Anonym

Råd om BC (Body contact)?

Jag la upp en profil på BC för att testa lite. Jag skulle vilja ha en okomplicerad sexuell relation med en man som triggar mig både intellektuellt och fysiskt. Jag beskrev mig själv, vad jag söker ganska konkret och la upp några kroppsbilder (inget naket men ändå lite vågat så att man ser formerna).

Och det är helt sjukt hur många svar som väller in. På bara några timmar har jag fått hundratals meddelanden och blir lite stressad nästan. Smickrande kanske, även om jag antar att det gäller de flesta kvinnor där, men hur 17 hittar man någon i mängden?
    Vissa utmärker sig förstås och jag är ganska kräsen så där begränsas det en del men jag hinner inte ens läsa allt.

Ni som har träffat någon på BC. Hur gjorde ni? Har ni några råd till en nybörjare både när det gäller profilen och hur man gör rent praktiskt när man ses? Vad ska man tänka på?      

• Svar på tråden Råd om BC (Body contact)?
  • Anonym

Jag tyckte det var skitjobbigt med alla mail, jag skaffade mig en helt anonym msn-adress och gav den till några i taget. Om de var knäppa blockade jag dem bara.

Under den tiden jag hade intressanta män på msn gick jag inte in på BC alls, sen kunde jag gå in och välja ut några till som verkade trevliga. Jag har haft flera fantastiska sexupplevelser med män därifrån tillsist hittade jag en man som jag hade ett 2årigt förhållande med.. Men sålla, sålla, sålla och träffa bara dem som känns helt 100.

Lycka till och ha kul!   

• StarStruck

Som åvan sa. Skaffa en mail för dom du väljer därifrån och kräv cam! Mycket fejkbilder kan jag lova dig.

• Anonym (Tyra)

Du har råd att vara otroligt selektiv. Oftast märker man innan man ens klickat upp mailet om det är värt att läsa. SÅg jag att skrivaren bara skrivit "Hej", "Gillar du stora", "läget?" eller något liknande så öppnade jag aldrig ens mailet. Sen gallrar man ytterligare bland dom man läser. Jag träffade några, inte så många, innan jag träffade min nuvarande pojkvän åp BC. Trodde aldrig att jag skulle träffa en normal person som man också ville ha ett stadigt förhållande med, men så blev det.

• Anonym (ett tipps)

jag har för mig att du kan välja åldersgrupp (ex 25-30) och vilka kön och läggningar som kan kontakta dig.
    Om den som kontaktar dig inte orkar skriva ett längre brev så är den förmodligen inte någon som är seriös.

• LivingEasy

Får man kolla in din profil ?

Manligkille heter jag på BC ;) 

• IsDimma

Du behöver ju inte öppna mail med en början typ hej, vill du ha sex? Då sorterar du bort en hel del. Sen tycker jag man ofta har en känsla för vem man gillar eller ej redan från start. Jag bor med en som i sitt första mail på bc till mig skrev något i stil med: hej, behöver du någonstans att bo? Jag letar efter en inneboende. Han hade bevisligen läst vad jag skrivit i presentationen - jag hade skrivit att jag var på väg hem till Sverige igen efter två år på Irland. Så det behöver inte nödvändigtvis vara långa mail som fångar uppmärksamheten hos en. Men hade han sen inte haft en bra (bästa jag läst någonstans faktiskt) presentation så hade det nog inte blivit något ändå. Idag, snart tre år senare så är jag helt övertygad om att jag hittat mannen i mitt liv magkänslan är viktig

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (Mr Perfect)

Har samma problem som par, antar att det är 100 ggr värre som ensam tjej (med bild dessutom...).

• The Riddler

Du får ha tålamod och kolla igenom breven noggrant. Du märker ju ganska fort vilka brev som inte behöver läsas, och vilka som verkar mer intressanta. Du besöker profilerna på dom som kickat dig bra/intressanta mail, gillar du deras bilder, profil etc så kan du skicka tillbaks ett svar.

Tålamod är nyckeln. Du kommer få fler brev än du hinner läsa, men stressa dig, läs i din takt.

Lycka till. 

• The Riddler

Ska givetvis stå stressa INTE dig ;)

• Anonym

Tack för alla bra tips! Glad

Lustigt att flera har träffat en seriös partner där. Det kanske är mer effektivt än nätdejtingsajterna, vem vet.

Jag har en mailadress som inte är kopplad till mig personligen och nu har jag faktiskt valt ut en man som jag gav den till. Han har nämligen ansiktsbild och det tänkte jag att han kunde få av mig också om vi mailar privat.

Han kommenterade min text eller snarare helhetsintrycket och har en civiliserad framtoning, inget vulgosnack.
    Nu får jag bara inte hänga upp mig för mycket på just honom eller hur? Lätt att göra det som rookie. Skrattande

OM han ser ut som på bilden så är han absolut min typ. Hoppas att han tänker detsamma om min bild (har inte skickat än).

Vad blir nästa steg i så fall? En dejt på offentlig plats?            

Vad tänker ni om personer som har varit medlemmar på BC ett par-tre år då? Är det vanligt?         

Svar på tråden Råd om BC (Body contact)?