• FabulousMom

Gravid UTAN symptom? (tidigt i grav.) Är det något fel?

Jag är så fundersam över min graviditet, att jag nu startar en tråd om det.
    Jag har varit gravid 3 gånger, har ett barn och ett missfall. Första graviditeten hade jag följande symtom: ömma bröst, känslig för lukt och illamående. Jag plussade på BIM-dagen. Andra gången hade jag: ömma bröst, halsbränna, var jättetrött hela tiden och konstant törstig. Plussade på BIM+1, men slutade i tidigt mf v. 5. Precis en månad efter MF plussade jag igen (BIM+1) men jag har inga symptom alls. Jag mår precis som vanligt, har lite minskad aptit och mycket svullen mage, annars inget alls. Jag börjar nästan tvivla på om jag verkligen är gravid. Men jag tog ett CB-digital som visade "Gravid 2-3 veckor" och de brukar väl inte visa fel? Någon annan som har varit gravid (gärna någon som varit gravid flera gånger och kan jämföra) som inte haft några symptom, men allting ändå har varit bra? Eller har jag anledning att vara orolig? Jag är i v. 5 nu och ska först till MVC om en månad.

• Svar på tråden Gravid UTAN symptom? (tidigt i grav.) Är det något fel?
  • Knasiga morsan

Visst är det lite lustigt detta - när man har alla tusen symtom då klagar man för man mår så jädra dåligt.
    Men när man fått ett plus men inte har symtom - då börjar man tvivla om man ens är gravid.. hehe..

JA det är helt normalt att inte ha några direkta symtom. Grattis vill jag ju säga, eftersom du får må bra än så länge. Vem vet, innan du vet ordet av det så kommer alla symtom...

Jag har gått symtomfri och tog ett test bara för "skojs skull" och visade då att jag är gravid och jag vet inte hur länge jag gått o varit gravid, men det är nog ett tag. och då märkte jag inga symtom.

GRATTIS btw till ditt plus!!            

• StarStruck

Om jag inte minns fel så fick jag inga symtom alls för ens runt v 8-9 nånting, går in i v 28 i morrn :)

• FabulousMom

Ja, det är rätt sjukt Glad men jag är nog mest nojjig eftersom jag nyligen haft missfall. Så när jag inte känner något, så tror jag att det är något fel.

• PollyPolly

Jag är i vecka 6. snart 7 och fick mitt första symtom igår. Kände ingenting alls innan. Nu är jag trött och illamående. Kände precis som du innan, funderade på om man verkligen var gravid. Frågade min mamma och hon sa att hon aldrig haft några gravsymtom. Magen bara växte och thats it typ :P Hon har fött tre barn. Oroa dig inte! :)

• Rinella

Jag är i vecka 28 och har inte haft en enda symptom överhuvudtaget. Har inte mått illa en enda gång eller känt nåt annat obehag. Min bm säger att jag bara ska va glad åt det och allt ser normalt och fint ut:D

• Piff

Jag plussade innan BIM förra graviditeten (början av 2011), då fick jag symptom som halsbränna stort sug i magen=jättehungrig stup i kvarten direkt efter BIM. Nu är jag gravid i v 10, plussade i v 8. Då testade jag mig bara för att jag kände mig trött/illamående/yrslig, men hade inte haft några som helst symptom tidigare. Misstänkte inte ens graviditet, tvärtom-jag var stensäker på att jag inte var gravid. (Trodde inte att mensen kommit igång sedan förlossningen med första), testade mig "bara för att". ;D Nu däremot har jag suget i magen, ashungrig en timma efter lunch. Illamående, tröööött!

• FabulousMom

Skönt att höra, hoppas att symptomen kommer snart då, så att jag slipper oroa mig så mycket! Glad

• PetraL

Jag är i v 25 och de enda symtom jag har är halsbränna och åksjuka :P

• Tess77

Bara att gratulera! Väntar mitt andra barn och får nu allt det jag inte fick med mitt första.... Min första graviditet var som "en dans på rosor", fick lite halsbränna på slutet men bubbelvatten lindrade det nästan helt, och någon vecka med foglossningar (pga av att jag överansträngt mig - försvann dock när jag tog det lite lugnare), men det var nog också allt på alla 9 månader!
    Så det är bara att njuta  

Svar på tråden Gravid UTAN symptom? (tidigt i grav.) Är det något fel?