• snopenmed2p

Hjälp mig med bröllopskläder!

Jag ska på bröllop och man ska ha på sig festfin sommarklädsel.
    Jag är en conversetjej. Gillar inte att klä upp mig i för fina klänningar. Och MÅSTE det vara en finfin klänning vill jag ändå ha mina converse. Men det går ju inte..

Vad fasen ska jag ha på mig som inte är alldeles för tjejigt, men okej på ett bröllop??

• Svar på tråden Hjälp mig med bröllopskläder!
  • principessan

Festfin sommarklädsel är ju ingen klädkod. Så jag hade tagit på mig nått jag känner mig lite extra fin i fast inte balklänning eller så... Så om du känner dig bekväm med converse så tycker jag absolut att du kan ha det!

• Margaux

En fotsid sommarklänning med converse funkar väl!? Såg den kombon senast igår.....

• JA77
    Margaux skrev 2012-06-10 22:56:06 följande:
    En fotsid sommarklänning med converse funkar väl!? Såg den kombon senast igår.....

Inte på ett bröllop!! Converse är vardagsklädsel! Och klädkoden som anges, TS, är ingen etablerad klädkod. Festfin, vad är det? För dig är det kanske Converse, för en annan en stor balklänning. Ger knappast en hint om hur man ska klä sig.
  • La Lola

Nu är det ju ingen vedertagen klädkod som gäller o då kan du ha dina dojor tycker jag.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Duckan

Köp ett par billiga ballerina som du kan ka bara den dagen. Din sko har gör 199 kr.

• Lacey

På mitt bröllop hade en tjej jättefin klänning med Converse till, ascoolt och snyggt.

Kolla med brudparet vad som är ok.
    För mig var det viktigt att gästerna var finklädda men kände sig som sig själv och bekväma än att några dumma gammaldags regler skulle följas.

• snopenmed2p

Tackar för tipsen!
    Ska kolla med brudparet. Vad gör dem om man kommer i converse? Jag menar, dem kostar 700 spänn. Skulle ett par ballerinaskor för 200 vara bättre? Egentligen.

• cloudberry79
    snopenmed2p skrev 2012-06-11 11:16:26 följande:
    Tackar för tipsen!
    Ska kolla med brudparet. Vad gör dem om man kommer i converse? Jag menar, dem kostar 700 spänn. Skulle ett par ballerinaskor för 200 vara bättre? Egentligen.
    Varselkläder kostar flera tusen, det är inte priset som avgör stilen.

Knälång sommarklänning med ballerinaskor är väl alldeles lagom avslappnat? 
    Sur, grinig och på smällen.
  • niky40

Om de inte kan bemöda sig med att ange en korrekt klädkod tycker jag att du kan ha dina Converse. Som sagt. en lång sommarklänning med Converse är ju jättefint om de är rena och hela..

Svar på tråden Hjälp mig med bröllopskläder!