• Anonym

Sommarfest på jobbet är ej medbjuden

Jag är föräldraledig sedan snart ett år tillbaka. Ser när jag läser jobbmailen att det ska vara en sommarfest. Jag är inte bjuden. Jag förstod alltså att det skulle vara en fest då en kollega skickat ett mail till alla typ "trots att jag går på tidig semester så kommer jag vara med på sommarfesten nästa vecka".

Ja vad ska man säga? Jag har varit medbjuden på tidigare jobbgrejor och undrar om jag bara har blivit bortglömd. Det känns inte heller bra men bättre än om jag skulle blivit medvetet överhoppad.

Vad ska jag göra nu? Tycker det känns pinsamt att höra av mig, tycker också det känns tråkigt att inte få vara med. Jag ska ju dessutom snart återvända till jobbet hade varit kul att få träffa kollegerna lite innan...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 08:05
    Det verkar som att inbjudan har gått ut utan att inkludera mig :(

• Svar på tråden Sommarfest på jobbet är ej medbjuden
  • Vinterankan

Inbjudan kanske har kommit genom något anslag och inte via mail. Skicka ett mail till din chef att du vill gå på festen men inte fått någon inbjudan bara.

• Styvmodern

Jag tycker att du ska prata med dig chef. Och helt enkelt säga att du läst detta och fråga varför du inte är bjuden. Hos oss är det självklart att de som är föräldralediga eller sjukskrivna bjuds in till sådana dagar.

Det kan ju vara så enkelt att de glömt att maila dig. Det är ju mänskligt att glömma.

• Anonym

Är det  en fest som jobbet bekostar , eller är det en privat fest?

Och hur kan du se mejlen med festinbjudan? 

• Anonym

Jag har alltså inte sett inbjudan utan bara ett mail där festen nämns... Usch det känns så pinsamt att säga till... Det är ett ganska litet ftg så jag tycker inte man borde glömma. Dessutom är det inte chefen som arrangerar utan det brukar vara några som är festkommitté, jag vet inte ens vilka det är denna gång...

Svar på tråden Sommarfest på jobbet är ej medbjuden