Tal till dop. Läs och kom med åsikter!
I vanliga fall har jag inga problem att uttrycka mig i skrift. Att skriva och hålla tal är min gåva och jag älskar det. Nu har jag fått barn och vill hålla tal på hans dop men inte fasen får jag det att låta som jag vill. Så nu lägger jag upp det här och hoppas att ni kan ge mig lite vägledning :)
TALET:
Trots att jag har talets gåva så är det oerhört svårt för mig att uttrycka den kärlek jag känner för dig, jag ska ändå göra ett försök.
Klockan 22.38 den 10 maj 2012 förändrades mitt liv. Efter många års kamp blev det plötsligt lättare att både stå och andas. Sekunden då barnmorskan la dig på mitt bröst kände jag en kärlek jag aldrig hade känt förut, en kärlek som är oändlig.
Att bli mamma är så mycket mer än bara titeln. Glädje, ångest och oro blir ett och hela världen kretsar omkring sitt barn. Mer än någon annan har du lärt mig förstå att alla känslor är viktiga och värdefulla.
Emilio, jag kommer alltid att vara din mamma. Jag kommer alltid att älska dig. Vem du än är, hur du än blir, vad du än gör. Jag ska hålla din varma hand vid övergångsställena, jag ska blåsa på dina skrubbsår och plocka fästingar och stickor. Jag ska bevara dina hemligheter, till och med dem du inte vet att jag känner till. I min famn är du trygg och varm, tillsammans skapar vi ett band som aldrig brister.
Du är ett mirakel väl värt att vänta på.
Du är det största och det bästa din pappa och jag kunde få.