• puss

jävla apa!!

min apa har bajsat på mattan.
    dumma den.

• Svar på tråden jävla apa!!
  • Diwa

jupp får man...

fast de är grymt äckliga

deras kärleksbetygelse är att torka sig i rumpan och smeta i ansiktet på den de gillar*bläää*

herr nilsson apor har jag lekt med många gånger eftersom uppfödaren till mina hundar hade såna...men jag tyckte de var grymt äckliga små djur som är mkt sötare i pippi filmerna än i verkligheten

• turia

jag har då hört att man inte får ha dem?, fast det kanske bara e speciella raser som man inte får ha?

O de som jobbar på zoo får "dispans" att ha dem..

Men de måste hur som helst va väääldigt jobbiga att ha hemma- klätterapor hehe

• Diwa

vissa sorter är väl fredade men herr nilsson måste ju vara lagligt eftersom hon har såna?

• giz

noppe man måste annsöka om tillstånd hos jordbruksverket bla bla bla för att få ha exotiska djur hemma..... en välldans procedur men har man en gång fått tillståndet på tex silkesapa så är det bara å ta hem......... men för att omportera så krävs ett nytt tillstånd varje gång men alltså för att köpa svensk födda apor (hahaha japps jag har kollat eftersom jag vill ha en spindelapa)

• turia

men då måste ja lägga in, är en apa verkligen lämpad som husdjur?
    de ska väl svinga sig i träd o käka gräs o så?

• Diwa

turia:

hahahahahha skrattar så jag snart väcker ungarna

inte käkar apor gräs

herr nilsson som jag träffade hade humana matvanor...han åt frukt och tror han hade typ nåt äckligt som insekter och sånt i kosten med

jupp
    www.tropikcenter.se/apor.html

• giz

hahaha å hur många tror att det verkligen är en apa apa som puss pratar om???
    jag är hundra på att det är sambon eller en katt...eller en jycke eller hamstern rut

apa är ju coola å söta, annorlunda och varför ska man ha fiskar? dom ska ju simma i sjön

• turia

hehe trodde de käka gräs?
    Jag som trodde mig veta en del om djur...

• Vem där

Sådärja, nu har jag beställt en pall med bananer till apan. Dom levereras fram till dörren

Svar på tråden jävla apa!!