• Anonym (Ensamärbäst)

Hur får jag ensam vårdnad?

Jag ska gå ifrån min sambo. Vi är inte gifta men vi har ett barn ihop på 1 år. Jag orkar inte ha med honom att göra, så nu undrar jag hur man går till väga för att få igenom ensam vårdnad? 

• Svar på tråden Hur får jag ensam vårdnad?
  • SupersurasunkSara

Har ni gemensam nu? Det gör ingen större skillnad om du har ensam vårdnad, han har umgängesrätt iaf. För att han ska förlora den krävs en jäkla massa, inte ens pedofiler och grova brottslingar förlorar den alla gånger.

• Anonym (Ensamärbäst)

Alltså vi skrev ju på ett papper när jag var gravid att han var pappan, såå jag antar det? Men vafan...

• Anonym

varför vill du ha ensam vårdnad??? han är ju fortfarande pappan till barnet och krävs en heeel del för få igenom det...

• sanna8501

Så ditt X är inte nån dålig förälder egentligen? Du kan inte välja bort den andre föräldern. Är det inget fel på dennes engagemang eller samarbete, kommer ni behålla GV.

• Anonym (Ensamärbäst)
    Anonym skrev 2012-06-11 19:36:51 följande:
    varför vill du ha ensam vårdnad??? han är ju fortfarande pappan till barnet och krävs en heeel del för få igenom det...
    Det är inte relevant för din del. 
    sanna8501 skrev 2012-06-11 19:36:54 följande:
    Så ditt X är inte nån dålig förälder egentligen? Du kan inte välja bort den andre föräldern. Är det inget fel på dennes engagemang eller samarbete, kommer ni behålla GV.
     Det har jag aldrig sagt. 
  • Anonym
    Anonym (Ensamärbäst) skrev 2012-06-11 19:35:38 följande:
    Alltså vi skrev ju på ett papper när jag var gravid att han var pappan, såå jag antar det? Men vafan...
    Det blir inte gemensam vårdnad bara för att ni skrev på faderskapspappren. Du har ensam vårdnad tills ni kommer överens om annat. Faderskap och vårdnad är två skilda saker. 
  • Anonym (Ensamärbäst)
    Anonym skrev 2012-06-11 19:45:23 följande:
    Det blir inte gemensam vårdnad bara för att ni skrev på faderskapspappren. Du har ensam vårdnad tills ni kommer överens om annat. Faderskap och vårdnad är två skilda saker. 
    Fan vad bra. Då ska jag packa ihop våra saker o dra nu innan han kommer hem från jobbet. 
  • Anonym
    Anonym (Ensamärbäst) skrev 2012-06-11 19:52:01 följande:
    Fan vad bra. Då ska jag packa ihop våra saker o dra nu innan han kommer hem från jobbet. 
    Så du ska ta eran barn och mer eller mindre kidnappa denna, vad säger man egentligen, vissa borde inte ha barn.

• Blind Urmakare

glöm inte att han kan stämma dig för ensam vårdnad. Och om du stuckit med barnet för att medveten hindra honom umgänge ser inte det bra ut för dig.

millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare | jinxpantry.com
  • Anonym
    Anonym (Ensamärbäst) skrev 2012-06-11 19:52:01 följande:

cfast det där är ju inte rätt mot barnet ju.... barnet har rätt till sina föräldrar ju....
Svar på tråden Hur får jag ensam vårdnad?