Hur får jag ensam vårdnad?
Jag ska gå ifrån min sambo. Vi är inte gifta men vi har ett barn ihop på 1 år. Jag orkar inte ha med honom att göra, så nu undrar jag hur man går till väga för att få igenom ensam vårdnad?
Jag ska gå ifrån min sambo. Vi är inte gifta men vi har ett barn ihop på 1 år. Jag orkar inte ha med honom att göra, så nu undrar jag hur man går till väga för att få igenom ensam vårdnad?
Har ni gemensam nu? Det gör ingen större skillnad om du har ensam vårdnad, han har umgängesrätt iaf. För att han ska förlora den krävs en jäkla massa, inte ens pedofiler och grova brottslingar förlorar den alla gånger.
Alltså vi skrev ju på ett papper när jag var gravid att han var pappan, såå jag antar det? Men vafan...
varför vill du ha ensam vårdnad??? han är ju fortfarande pappan till barnet och krävs en heeel del för få igenom det...
Så ditt X är inte nån dålig förälder egentligen? Du kan inte välja bort den andre föräldern. Är det inget fel på dennes engagemang eller samarbete, kommer ni behålla GV.
glöm inte att han kan stämma dig för ensam vårdnad. Och om du stuckit med barnet för att medveten hindra honom umgänge ser inte det bra ut för dig.