• Anonym (Körtelfeber)

Körtelfeber

Hej! Har haft gruppsex och nu har jag körtelfeber. Vi skall träffa samma par igen och min läkare saatt jag behöver inte berätta då deegentligen har smittat mig och är immuna de de har haft gruppsex i 15 år. Jag är nybörjare. Nu undrar jag hur hårt sex kan kag ha? Man skall akta mjälteoch slag mot magen men hur är det vid penetration? Orgasm? Visst kommer pulsen öka, blir inte då mjälten påverkad? Jag mår allmänt okej men man vet ju aldrig? Läkaren kunde inte svara utan sa prova och se får du blödning dör du men du dör en underbar död?

• Svar på tråden Körtelfeber
  • Anonym

och hur tusan vet du att det är de som smittat dig?

• Zara10

Fattar typ inget av denna TS !

• Anonym (?)

Varför tror du du dör en underbar död? mitt råd är att ta det lugnt, tills du verkligen känner att du är ok. De allra flesta blir ok, men det är ändå ingen sjukdom att leka med. Glöm inte killen(Emil) som ringde SOS för ett par år sen och ville ha hjälp, som inte kom, mononukleos, ingen underbar död om man hör hans larmsamtal..

• Anonym (Körtelfeber)
    Anonym skrev 2012-06-11 21:02:04 följande:
    och hur tusan vet du att det är de som smittat dig?

Det är ingen annan jag har kysst och det är jag väl inte arg för eller nåt de kan vara bärrare. Det är väl ingen som vet exakt. Man kan ha det med och utan symptom.
  • Anonym (Körtelfeber)
    Zara10 skrev 2012-06-11 21:11:16 följande:
    Fattar typ inget av denna TS !

Alltså man kan inte träna så jag undrar hur är det med sex då? Får man ha sex?
  • Anonym

fast det smittas inte bara genom kyssar, dags att läsa på lite. Själv hade jag det innan jag ens börjat kysssa folk.

• Coyote
    Anonym (Körtelfeber) skrev 2012-06-11 21:24:13 följande:
    Alltså man kan inte träna så jag undrar hur är det med sex då? Får man ha sex?
    Du har ju frågat läkaren? Jag hade tagit det väldigt lugnt och försiktigt.
  • Anonym (Körtelfeber)
    Anonym (?) skrev 2012-06-11 21:16:29 följande:
    Varför tror du du dör en underbar död? mitt råd är att ta det lugnt, tills du verkligen känner att du är ok. De allra flesta blir ok, men det är ändå ingen sjukdom att leka med. Glöm inte killen(Emil) som ringde SOS för ett par år sen och ville ha hjälp, som inte kom, mononukleos, ingen underbar död om man hör hans larmsamtal..

Doktor menade dör jag under orggasm eller aktiv penetration tup om mjälten brister pga av det? Allt jag gör nu oroar mig. Att bära tungt, hosta, skratta. Ingen vet nåt exakt och jag sover knappt lysnar på kroppen. Men min sexlust är det inget fel på men vågar inte riktig slappna av och ha orgasm som tidigare. Har haft det så här i två månader aå kag är tålamodig men mjälten är svullen än:(
  • RiNan

Körtelfeber behöver inte komma från kyssar, sex etc. Jag fick körtelfeber helt utan att ha gjort något. Läste på om det och tydligen kan det vara så långsökt som att man kan bli smittad av att röra sig ute och röra mynt etc. Inte ovanligt. Var sjuk i flera månader och orkade knappt bädda sängen. Tummen upp till dig om du orkar ha gruppsex Flört

• Zara10

Tycker du ska googla lite på körtelfeber så du får veta hur det smittar mm

• Anonym (Körtelfeber)
    Anonym skrev 2012-06-11 21:25:45 följande:
    fast det smittas inte bara genom kyssar, dags att läsa på lite. Själv hade jag det innan jag ens börjat kysssa folk.

Jo så klart att jag kunde smittats på nåt annat viss också men det är inte huvudsaken i mitt fråga
  • RiNan
    Anonym (Körtelfeber) skrev 2012-06-11 21:29:53 följande:

Jo så klart att jag kunde smittats på nåt annat viss också men det är inte huvudsaken i mitt fråga

Jo men tanken är nog på att läkaren sagt att du inget behöver säga till dem då de egentligen smittat dig.
    Tänk om det inte har det? Och om ni har sex och du smittar dem?
    Nu är jag ingen moraltant och orkar inte med dem så förlåt om jag låter som en men du skulle nog gärna inte vilja att någon hade sex med dig om den visste att han/hon hade körtelfeber.
    Sen är det nog som någon ovan skrev, att man inte får träna när man har det och sex, än mindre gruppsex är nog tuffare än träning
  • Anonym (Körtelfeber)
    RiNan skrev 2012-06-11 21:47:53 följande:
    Jo men tanken är nog på att läkaren sagt att du inget behöver säga till dem då de egentligen smittat dig. Tänk om det inte har det? Och om ni har sex och du smittar dem? Nu är jag ingen moraltant och orkar inte med dem så förlåt om jag låter som en men du skulle nog gärna inte vilja att någon hade sex med dig om den visste att han/hon hade körtelfeber. Sen är det nog som någon ovan skrev, att man inte får träna när man har det och sex, än mindre gruppsex är nog tuffare än träning

Ringde precis till de och berättade en tjej hade det för ca sex månader sen då så hon är bärare och hennes läkare sa att de flesta har haft det och smittar hon nån så skall de vara tacksamma då de får det och är immuna sen? Jaha. Då så vet de det och de lovade att vi kan ta det lugnare men jag brukar vara rätt så vild. Så får vi se hur skall det gå;) Vi träffas ofta och det gör vi senaste tre månader. Jag är glad att jag fick det nu och inte under en viktig tenta eller långresa . Och så klart jag kommer inte träffa fler nya då prover inte blir bra igen.
Svar på tråden Körtelfeber